![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Katalog Małgorzata Zabiełło-Grochowska, Longina Zajęcia zintegrowane, Artykuły Katowice moje miasto - projekt edukacyjno badawczyPROJEKT EDUKACYJNY BADAWCZY "KATOWICE MOJE MIASTO"CELE OGÓLNE:- poznanie swojej miejscowości jej historii i teraźniejszości, - kształcenie postawy patriotycznej i szacunku dla dziedzictwa kulturowego regionu, - kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji i ich opracowywania i systematyzowania, - kształcenie umiejętności pracy w grupie, - doskonalenie umiejętności dokonywania prezentacji na podstawie zebranych informacji. - CELE OPERACYJNE: - uczeń zna historię i teraźniejszość swojego miasta, - uczeń przyjmuje postawę patriotyczną, szanuje dziedzictwo kulturowe regionu, - uczeń potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, opracować je i usystematyzować, - uczeń potrafi pracować w grupie, - uczeń umie zaprezentować efekt pracy swojej grupy. FORMA PRACY: praca w 4 grupach. LICZEBNOŚĆ GRUP: po 5 lub 8 osób INSTRUKCJA: - przygotowanie szkolnej wystawy "Katowice wczoraj i dziś", - czas realizacji 4 tygodnie, - każda grupa przedstawia na wystawie swoje prace w formie: albumów, plakatów, modeli, wierszy poświęconych swojemu miastu, jego historii i teraźniejszości. PRZYDZIAŁ TEMATÓW: Grupa 1 - "Najważniejsze obiekty kulturalne mojego miasta," Grupa 2 - "Miejsca pamięci narodowej", Grupa 3 - "Patroni naszych ulic i placów" Grupa 4 - "Bogactwa naturalne Śląska". ZADANIA DLA POSZCZEGÓLNYCH GRUP: Grupa 1 - gromadzi materiały na temat naszego miasta, wybiera informacje dotyczące obiektów kulturalnych np. zabytków, muzeów, kościołów. Gromadzi zdjęcia, widokówki, wycinki z gazet, foldery informatory, plany miasta, informacje z Internetu, - bada materiały pod kątem zebrania najważniejszych informacji dotyczących wskazanych zabytków, - odszukuje na planie miasta Katowic położenia wyżej wymienionych obiektów, - przygotowuje ustną wypowiedź na temat tych obiektów, które znajdują się na trasie klasowej wycieczki po Katowicach, - wykonuje pracę w formie plakatu pt.: "Najważniejsze obiekty kulturalne mojego miasta" oraz układa wiersz o Katowicach, - przygotowuje prezentację na temat realizacji projektu (Co zrobili? Jaki był ich cel pracy? Kto co zrobił? Czy wszyscy byli zajęci pracą? Co było utrudnieniem dla pracy w waszej grupie? Co wam dała praca? Wyciągnięcie wniosku) Grupa 2 - gromadzi materiały na temat naszego miasta, wybiera informacje dotyczące pomników Katowic. Gromadzi zdjęcia, widokówki, wycinki z gazet, foldery informatory, plany miasta, informacje z Internetu, - bada materiały pod kątem zebrania najważniejszych informacji dotyczących wskazanych pomników, - odszukuje na planie miasta Katowic położenia wyżej wymienionych obiektów, - przygotowuje ustną wypowiedź na temat tych obiektów które znajdują się na trasie klasowej wycieczki po Katowicach, - wykonuje pracę w formie albumu pt.: "Pomniki Katowic" oraz układa wiersz o Katowicach, - przygotowuje prezentację na temat realizacji projektu, (Co zrobili? Jaki był ich cel pracy? Kto co zrobił? Czy wszyscy byli zajęci pracą? Co było utrudnieniem dla pracy w waszej grupie? Co wam dała praca? Wyciągnięcie wniosku) GRUPA 3 - gromadzi materiały na temat naszego miasta, wybiera informacje dotyczące nazwisk osób wybitnie zasłużonych dla naszego miasta np. Korfanty, Mielęcki, Miarka, - gromadzi zdjęcia, widokówki, wycinki z gazet"plany miasta, informacje z Internetu, - bada materiały pod kątem zebrania najważniejszych informacji dotyczących wskazanych osób, - odszukuje na planie miasta Katowic nazwisk wyżej wymienionych postaci, - przygotowuje ustną wypowiedź na temat tych osób, które znajdują się na trasie klasowej wycieczki po Katowicach, - wykonuje pracę w formie plansz zawierających wizerunek oraz notatkę biograficzną od 3 do 5 patronów ulic naszego miasta oraz układa wiersz o Katowicach, - przygotowuje prezentację na temat realizacji projektu, (Co zrobili? Jaki był ich cel pracy? Kto co zrobił? Czy wszyscy byli zajęci pracą? Co było utrudnieniem dla pracy w waszej grupie? Co wam dała praca? Wyciągnięcie wniosku) GRUPA 4 - gromadzi materiały na temat naszego miasta, wybiera informacje dotyczące przemysłu górniczego, hutnictwa i innych gałęzi przemysłu, - gromadzi zdjęcia, widokówki, wycinki z gazet"plany miasta, informacje z Internetu, - bada materiały pod kątem zebrania najważniejszych informacji dotyczących przemysłu na Śląsku, - przygotowuje tematyczną wystawkę związaną z górniczym przemysłem, hutnictwem i innymi gałęziami przemysłu pt.: "Przemysł w moim mieście" oraz układa wiersz o Katowicach, - przygotowuje prezentację na temat realizacji projektu (Co zrobili? Jaki był ich cel pracy? Kto co zrobił? Czy wszyscy byli zajęci pracą? Co było utrudnieniem dla pracy w waszej grupie? Co wam dała praca? Wyciągnięcie wniosku) KONSULTACJE GRUP Z NAUCZYCIELEM: w każdy poniedziałek TERMIN ZAKOŃCZENIA PREZENTACJI: 29.09.2002 r. oraz 30.09.2002 r.KRYTERIA OCEN
Opracowanie: mgr Małgorzata Zabiełło - Grochowska Wyświetleń: 1004
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |