Katalog

Maria Felcyn, M. Łochowska
Różne, Konspekty

Reklama w walce o dusze klientów - konspekt lekcji

- n +

Reklama w walce o duszę polskich konsumentów

(Propozycja lekcji w klasie II szkoły średniej)

1. Cele:
- uczeń rozpoznaje teksty o różnych odmianach funkcji komunikatywnej;
- uczeń rozróżnia środki werbalne i pozawerbalne;
- uczeń rozpoznaje "chwyty" reklamowe i ich cele;
- uczeń wie, czym jest reklama i zna pojęcia z nią związane;
- uczeń umie zredagować tekst reklamowy.

2. Metody:
pogadanka, praca w grupach, metoda poglądowa, dyskusja, praca ze słownikiem, elementy wykładu.

3. Przebieg lekcji:
a) Uczniowie, pracują w grupach, wyjaśniają terminy: reklama, promocja, manipulacja, perswazja.
b) Zaprezentowanie uczniom wybranych fragmentów reklam filmowych i prasowych.
c) Uczniowie pracują w grupach, z których każda otrzymuje do opracowania dwa teksty reklamowe. Wykonują następujące polecenia:
- wyodrębnić w tekstach informację o produktach, ocenę nadawcy i
- określenia nakłaniające odbiorcę do zakupu produktu;
- zwrócić uwagę na funkcję sposobu nadawania komunikatu (intonacja, barwa głosu, tempo, ton, interpunkcja, układ graficzny, kolorystyka, obraz).

Teksty reklam:
1. Meble ogrodowe SUNDOM
Kolekcję mebli SUNDOM tworzą stoły i stoliki okrągłe, owalne i kwadratowe, wygodne, wielopozycyjne fotele.... Bogata kolorystyka pasuje do każdego ogrodu i odpowiada gustom najbardziej wymagających klientów. Przyjmij wygodną pozycję!

2. CITORBIOTIC
Grejpfrutowe zdrowie dla Twojej skóry.

3. Nestle Fitness - nowe płatki śniadaniowe z pełnego ziarna pszenicy, bogate w witaminy i składniki mineralne. Niskokaloryczne. Każdego ranka nowe płatki Fitness, doskonale dla wszystkich, którzy chcą utrzymać linię nie tracąc dobrej formy.
Nestle Fitness - Twoja linia.

4. MEMORY FORMULA
Polepsza pamięć i koncentrację. Zawiera lecytynę, magnez...
Wybierz swój sposób na jasny umysł.

5. NIVEA DEO COMPACT
6. iQ activ
7. FITOLIFT
8. PEUGEOT 206
9. FIAT DUCATO


Uczniowie przy pomocy nauczyciela formułują wnioski.
1) Reklama musi być dostrzeżona - zapamiętana - klient musi jej uwierzyć - skorzystać z oferty.
2) W reklamie dominuje funkcja impresywna, ale występuje także funkcja informatywna i ekspresywna.
3) Funkcja impresywna może również się wyrażać w ocenach nadawcy, poprzez które kształtuje on postawy adresata i w ten sposób pośrednio wpływa na jego zachowania.
4) Funkcja impresywna realizuje się poprzez następujące elementy językowe: zaimki "Ty", "Twoje", czasowniki w drugiej osobie trybu rozkazującego: "przyjmij", "wybierz", "wymagaj".
5) Reklama realizuje świat marzeń i pragnień każdego człowieka.
6) Sposób ukształtowania tekstu reklamowego służy kreacji świata i człowieka.
Świat piękny, przyjazny człowiekowi, niezwykły.
Człowiek jest nowoczesny, młody, zdrowy, zadowolony z życia, perfekcyjny
w działaniu, żyjący w luksusie, bezpieczny.
7) Reklamy sugerują, że jeżeli odbiorca nie nabędzie danego produktu, to będzie brzydki, staromodny, nieszczęśliwy, zaniedbany, nie będzie należał do elity.

Uczniowie otrzymują polecenie: zbudować mapę pojęć charakteryzujących cechy i funkcje reklamy.



Uczniowie otrzymują następujące zdanie domowe:
1. Zredaguj tekst reklamujący podręcznik "Pamiętajcie o ogrodach"
2. wymyśl porównania do reklamowanych środków spożywczych lub kosmetycznych.

Opracowanie: Magdalena Łochowska
Maria Felcyn

Wyświetleń: 3759


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.