Katalog Anna Janas Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji języka niemieckiego dla klasy I Liceum OgólnokształcącegoScenariusz lekcji języka niemieckiego dla klasy I Liceum OgólnokształcącegoAlltagsaktivitätenCele ogólne: - Wprowadzenie słownictwa określającego czynności dnia codziennego. - Utrwalenie tworzenia czasu Perfekt czasowników regularnych, nieregularnych i rozdzielnie złożonych. - Kształtowanie umiejętności konstruowania ustnej wypowiedzi na podstawie obrazków. - Opowiadanie o czynnościach dnia codziennego. - Uatrakcyjnienie przyswajania słownictwa poprzez pantomimę. - Uaktywnienie uczniów na zajęciach szkolnych. Cele operacyjne: Uczeń: - zna nazwy czynności wykonywanych codziennie; - umie tworzyć zdania zarówno pytające, jak i oznajmujące w czasie Perfekt ze słowem posiłkowym sein i haben oraz z imiesłowami czasowników regularnych, nieregularnych i rozdzielnie złożonych; - potrafi wybrać samodzielnie potrzebne mu słownictwo; - umie wykorzystać dotychczasową wiedzę do opisu ilustracji i własnych przeżyć; - potrafi opowiedzieć o czynnościach dnia codziennego. Środki dydaktyczne: - książka Themen neu 1, płyta CD, odtwarzacz płyt CD, obrazki przedstawiające Was hat Frau Winter heute gemacht? - kserokopie diagramu, gdzie uczniowie wpisują plan swojego dnia; - kolorowe flamastry; - plansze gramatyczne z czasem Perfekt; - magnesy. Metody: - tworzenie listy pytań - tworzenie planów działania Formy: - indywidualna - grupowa - parami Przebieg lekcji: Część wprowadzająca: 1. Powitanie klasy. Zapoznanie uczniów z tematem zajęć. 2. Sprawdzenie pracy domowej. 3. Wizualne objaśnienie nowego słownictwa. LB Ü9 S 86 - uczniowie czytają podpisy pod ilustracjami i notują na oddzielnej kartce (nie w podręczniku) ich logiczną kolejność. 4. Przygotowanie uczniów do słuchania nowego tekstu. LB Ü10 S 87 - globalne rozumienie tekstu ze słuchu. Zadaniem uczniów jest określenie ilości osób biorących udział w nagraniu. 5. Słuchanie intensywne. Zadaniem uczniów jest numeracja obrazków, a następnie porównanie ich kolejności z wcześniej zrobionymi notatkami. 6. Równoczesne czytanie i ponowne słuchanie tekstu służy utrwaleniu zagadnień tematycznych związanych z tworzeniem czasu Perfekt. Uczniowie zaznaczają owalem imiesłowy czasowników. Prezentacja nowego materiału i praca nad nim: 1. Uczniowie na podstawie ilustracji zadają pytania: o której godzinie kobieta wykonuje daną czynność dnia powszedniego. Wann hat Frau Winter was gemacht? 2. Ćwiczenie typu Kettenübung. Na podstawie ilustracji uczniowie opisują w punktach plan działania kobiety. 3. Pantomima - odgadywanie czynności wykonywanych przez uczniów w ciągu dnia. 4. Zapis nowego słownictwa do zeszytu. 5. Uczniowie opracowują schemat dotyczący własnego planu dnia, a następnie odczytują plan swojego partnera pełnymi zdaniami w czasie Perfekt. Możliwość zastosowania diagramu jako pomocy przy sporządzaniu własnego planu dnia. Ćwiczenia utrwalające nowy materiał i praca nad nim: 1. Utrwalenie nazw czynności wykonywanych codziennie. 2. Na koniec uczniowie opowiadają o typowym planie dnia w trzech wybranych zawodach. Podsumowanie lekcji i objaśnienie pracy domowej: 1. Podsumowanie lekcji. 2. Podanie zadania domowego: opis przebiegu dnia fikcyjnego bohatera. Opracowanie: mgr Anna Janas Wyświetleń: 2872
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |