Katalog Anna Janas Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji języka niemieckiego dla klasy III Liceum OgólnokształcącegoEßgewohnheiten der DeutschenScenariusz lekcji języka niemieckiego dla klasy 3 Liceum OgólnokształcącegoCele ogólne: - zapoznanie uczniów z tradycjami żywieniowymi Niemców na podstawie wybranych tekstów i dialogów z podręcznika Themen neu 1 i opowiadanie o ulubionych potrawach uczniów; - kształcenie umiejętności wyszukiwania w tekście potrzebnych informacji; - poszerzenie słownictwa z tematem: nazwy potraw i napojów, przymiotniki określające ich cechy, wartości odżywcze, zainteresowania inną kuchnią; - kształcenie umiejętności odnoszenia się do opinii wyrażonych w tekście; - kształcenie umiejętności pracy ze słownikiem; - umiejętność podania przepisu na ulubioną potrawę; - zwrócenie uwagi na różnorodność nawyków żywieniowych innych narodów. Cele operacyjne: Uczeń: - zna nazwy potraw i napojów oraz przymiotniki określające je; - umie dokonać analizy przyzwyczajeń żywieniowych Niemców; - potrafi wybrać samodzielnie potrzebne mu słownictwo; - umie podać przepis na potrawę (łatwą w przygotowaniu); - rozpoznaje różnice w sposobach żywienia różnych narodów; - szanuje inną kulturę; - obalenie mitów dotyczących żywienia Niemców. Środki dydaktyczne: - książka Themen neu 1, płyta CD, odtwarzacz płyt CD, obrazki przedstawiające przysłowia: Der Appetit kommt beim Essen, Hunger ist der beste Koch, Viele Köche verderben den Brei, przepisy na potrawy: Tomatensuppe, Kartoffelpüree, Lasagne; - papier pakowy (4 arkusze); - kolorowe pisaki; - ilustracje przedstawiające różne potrawy i napoje; - magnesy; - drobne przedmioty biurowe do podziału uczniów na 4 grupy Metody: - oglądowa - praca w grupie Formy: - indywidualna - grupowa Przebieg lekcji: Część wprowadzająca: 1. Powitanie klasy. Zapoznanie uczniów z tematem zajęć. 2. Sprawdzenie pracy domowej. 3. Pokazanie obrazków przedstawiających poznane przysłowia oraz różne potrawy i napoje. 4. Uczniowie odgadują o jakie przysłowia, a następnie potrawy i napoje chodzi. Mogą podać rów-nież z jakich produktów się je przyrządza. 5. Wybrani uczniowie opowiadają o swoich przyzwyczajeniach żywieniowych. Następnie pytamy ich o ich ulubione potrawy oraz o to, czy wiedzą co spożywają Niemcy. Prezentacja nowego materiału i praca nad nim: 1. Podział na 4 grupy na podstawie losowania 4 rodzajów drobnych przedmiotów biurowych. 2. Każda grupa losuje fragment tekstu, który zawiera wypowiedzi młodych ludzi z różnych regionów Niemiec. Na papierze pakowym sporządzają listę potraw i napojów charakterystycznych dla danego regionu Niemiec. Potrawę czy też napój mają zilustrować za pomocą kolorowych pisaków. 3. Nieznane słówka wyszukują w słowniku tworząc mini słownik kulinarny. 4. Prezentacja pracy w grupach na forum klasy, przy zawieszonym na tablicy papierze z materia-łem leksykalno-obrazkowym. Prezentuje wybrana osoba z każdej grupy. 5. Zapis nowego słownictwa do zeszytu. Ćwiczenia utrwalające nowy materiał i praca nad nim: 1. Uczniowie wykonują ćwiczenia leksykalno-gramatyczne do tekstu. Potem opowiadają o tym, czy gusty kulinarne Niemców są inne niż Polaków. 2. Na koniec wypowiadają się na temat co sami potrafią przygotować i sporządzają listę tych po-traw. Podsumowanie lekcji i objaśnienie pracy domowej: 1. Podsumowanie lekcji. 2. Podanie zadania domowego: Wyszukaj przepis na ulubioną potrawę i podaj go w języku niemieckim. Opracowanie: mgr Anna Janas Wyświetleń: 4811
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |