Katalog

Alina Główczyńska, Danuta Abraś
Matematyka, WSO

Przedmiotowy system oceniania - matematyka - klasy I-III

- n +

Przedmiotowy system oceniania - Matematyka

Klasy I - III

Przedmiotowy system oceniania jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21.03.2001 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.

Przedmiotowy System Oceniania jest zgodny z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania w Gimnazjum w Grzegorzewie. System Oceniania dostosowany jest do programu nauczania"Od Pitagorasa do Euklidesa" autorstwa dr hab. Michał Szurek - przewodniczący, mgr Stanisław Durydiwka, mgr Krystyna Jankowska, mgr Wanda Łęska, mgr Stefan Łęski, mgr Teresa Oleksak, dr Edward Stachowski, mgr Anna Zalewska, dopuszczony do użytku szkolnego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i wpisany do zestawu pod numerem DKW-4014-180/99
i jest dostosowany do podręczników będących obudową powyższego programu.

1. Odpowiedzi ustne.
a) Oceny 1-6 w zależności od tego, czy odpowiedź ustna była:
- kompletna
- zgodna z poleceniem
- wspomagana przez nauczyciela
- zawierała elementy rozszerzające wiedzę i umiejętności
- szybka (właściwe tempo)

b) Uczeń ma prawo zgłosić przed lekcją fakt nie przygotowania się do zajęć dwukrotnie w okresie każdego semestru-fakt ten odnotowuje się w zeszycie nauczyciela. Nie będzie to miało wpływu na ocenę z przedmiotu.
c) Uczeń, który chorował ma prawo nie być pytany przez okres tylu dni ile trwała choroba. Jeżeli choroba trwała dłużej niż 2 tygodnie uczeń uzgadnia z nauczycielem termin uzupełnienia braków i formy pomocy.

2. Zadania domowe.
a) Zgłoszenie braku pracy domowej lub zeszytu (jeżeli uczeń nie chorował) odnotowywane jest w dzienniku lekcyjnym za pomocą kropki, uczeń może mieć dwa takie odnotowania w semestrze.
b) Brak zgłoszenia nieodrobionej pracy domowej, odkryty przez nauczyciela w czasie lekcji - ocena niedostateczna.
c) Wykonanie pracy domowej całkowicie źle - odnotowane jest w zeszycie nauczyciela; praca ta musi być jednak uzupełniona.

3. Sprawdziany i prace klasowe.
- SPRAWDZIANY obejmują wiedze i umiejętności w danym dziale (wąski zakres), oceny 1-5
- PRACE KLASOWE obejmują wiedze i umiejętności z całego działu programowego (szeroki zakres i różnorodność zadań), oceny 1-6
0-34 % pkt. - ndst.
35 - 49 % pkt. - dop.
50 - 69%pkt.-dst.
70 - 85%pkt.-db
86-100%pkt.-bdb
powyżej 100 % pkt. (zad. dodatkowe) - cel.

a) prace klasowe są zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem - wpis do dziennika lekcyjnego ołówkiem czas pisania - l h lekcyjna
- krótki sprawdzian z trzech ostatnich lekcji może być niezapowiedziany
b) prac klasowych uczeń nie otrzymuje do domu, na lekcji poprawia je i oddaje nauczycielowi
c) uczeń, który z przyczyn nieusprawiedliwionych opuścił pracę pisemną pisze jąna tej lekcji, na której się pojawi po raz pierwszy

4. Badanie wyników.
Po okresie pierwszego semestru i przed końcem roku szkolnego przeprowadzony będzie sprawdzian wiedzy i umiejętności z cały okres.
a) badanie semestralne i roczne - ocena cyfrowa od l do 6
b) ocena badania wyników nie może obniżyć oceny z przedmiotu wynikającej z ocen cząstkowych
c) ocena ta wspomaga nauczyciela w wystawieniu oceny okresowej uczniowi, który jest zagrożony oceną niedostateczną lub ma oceny zróżnicowane.

5. Projekty i inne prace uczniowskie.
a) Prace zespołowe, wykonywane w dłuższym, określonym czasie, obowiązkowe, każdy uczeń w zespole otrzymuje tę samą ocenę, w ocenianiu bierze udział cała klasa lub grupa uczniów.
b) Prace indywidualne nieobowiązkowe - oceniane tylko pozytywnie (od 4 do 6), ocena jest wpisywana do zeszytu nauczyciela.

6. Aktywność ucznia w uczeniu się.
a) brak przyborów geometrycznych na lekcjach, które tego wymagają, brak zeszytu, gdy nie było pracy domowej, brak pracy na lekcji odnotowywany jest w zeszycie nauczyciela AŃ - aktywność negatywna BP - brak przyborów BZ - brak zeszytu, gdy nie było pracy domowej
b) brak pracy na lekcji - mimo kontroli i zwracania uwagi, uczeń nie wykonał żadnego ćwiczenia w czasie lekcji - ocena niedostateczna

7. Zeszyt przedmiotowy.
Prowadzenie zeszytu przedmiotowego jest obowiązkiem ucznia, jednak charakter pisma, estetyka zeszytu nie powinny decydować o ocenie umiejętności z matematyki, najważniejsza jest treść merytoryczna i bieżąca kontrola prowadzenia zeszytu.

Jednak, ponieważ zeszyt może znacznie pomóc uczniowi w powtórzeniach i własnej pracy będzie on oceniany w Konkursie na najładniejszy zeszyt z matematyki.

Opracowanie: Opr. mgr Danuta Abraś
mgr Alina Główczyńska

Wyświetleń: 3489


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.