Katalog Alina Główczyńska, Danuta Abraś Matematyka, WSO Przedmiotowy system oceniania - matematyka - klasy I-IIIPrzedmiotowy system oceniania - MatematykaKlasy I - IIIPrzedmiotowy system oceniania jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21.03.2001 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych. Przedmiotowy System Oceniania jest zgodny z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania w Gimnazjum w Grzegorzewie. System Oceniania dostosowany jest do programu nauczania"Od Pitagorasa do Euklidesa" autorstwa dr hab. Michał Szurek - przewodniczący, mgr Stanisław Durydiwka, mgr Krystyna Jankowska, mgr Wanda Łęska, mgr Stefan Łęski, mgr Teresa Oleksak, dr Edward Stachowski, mgr Anna Zalewska, dopuszczony do użytku szkolnego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i wpisany do zestawu pod numerem DKW-4014-180/99 i jest dostosowany do podręczników będących obudową powyższego programu. 1. Odpowiedzi ustne. a) Oceny 1-6 w zależności od tego, czy odpowiedź ustna była: - kompletna - zgodna z poleceniem - wspomagana przez nauczyciela - zawierała elementy rozszerzające wiedzę i umiejętności - szybka (właściwe tempo) b) Uczeń ma prawo zgłosić przed lekcją fakt nie przygotowania się do zajęć dwukrotnie w okresie każdego semestru-fakt ten odnotowuje się w zeszycie nauczyciela. Nie będzie to miało wpływu na ocenę z przedmiotu. c) Uczeń, który chorował ma prawo nie być pytany przez okres tylu dni ile trwała choroba. Jeżeli choroba trwała dłużej niż 2 tygodnie uczeń uzgadnia z nauczycielem termin uzupełnienia braków i formy pomocy. 2. Zadania domowe. a) Zgłoszenie braku pracy domowej lub zeszytu (jeżeli uczeń nie chorował) odnotowywane jest w dzienniku lekcyjnym za pomocą kropki, uczeń może mieć dwa takie odnotowania w semestrze. b) Brak zgłoszenia nieodrobionej pracy domowej, odkryty przez nauczyciela w czasie lekcji - ocena niedostateczna. c) Wykonanie pracy domowej całkowicie źle - odnotowane jest w zeszycie nauczyciela; praca ta musi być jednak uzupełniona. 3. Sprawdziany i prace klasowe. - SPRAWDZIANY obejmują wiedze i umiejętności w danym dziale (wąski zakres), oceny 1-5 - PRACE KLASOWE obejmują wiedze i umiejętności z całego działu programowego (szeroki zakres i różnorodność zadań), oceny 1-6 0-34 % pkt. - ndst. 35 - 49 % pkt. - dop. 50 - 69%pkt.-dst. 70 - 85%pkt.-db 86-100%pkt.-bdb powyżej 100 % pkt. (zad. dodatkowe) - cel. a) prace klasowe są zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem - wpis do dziennika lekcyjnego ołówkiem czas pisania - l h lekcyjna - krótki sprawdzian z trzech ostatnich lekcji może być niezapowiedziany b) prac klasowych uczeń nie otrzymuje do domu, na lekcji poprawia je i oddaje nauczycielowi c) uczeń, który z przyczyn nieusprawiedliwionych opuścił pracę pisemną pisze jąna tej lekcji, na której się pojawi po raz pierwszy 4. Badanie wyników. Po okresie pierwszego semestru i przed końcem roku szkolnego przeprowadzony będzie sprawdzian wiedzy i umiejętności z cały okres. a) badanie semestralne i roczne - ocena cyfrowa od l do 6 b) ocena badania wyników nie może obniżyć oceny z przedmiotu wynikającej z ocen cząstkowych c) ocena ta wspomaga nauczyciela w wystawieniu oceny okresowej uczniowi, który jest zagrożony oceną niedostateczną lub ma oceny zróżnicowane. 5. Projekty i inne prace uczniowskie. a) Prace zespołowe, wykonywane w dłuższym, określonym czasie, obowiązkowe, każdy uczeń w zespole otrzymuje tę samą ocenę, w ocenianiu bierze udział cała klasa lub grupa uczniów. b) Prace indywidualne nieobowiązkowe - oceniane tylko pozytywnie (od 4 do 6), ocena jest wpisywana do zeszytu nauczyciela. 6. Aktywność ucznia w uczeniu się. a) brak przyborów geometrycznych na lekcjach, które tego wymagają, brak zeszytu, gdy nie było pracy domowej, brak pracy na lekcji odnotowywany jest w zeszycie nauczyciela AŃ - aktywność negatywna BP - brak przyborów BZ - brak zeszytu, gdy nie było pracy domowej b) brak pracy na lekcji - mimo kontroli i zwracania uwagi, uczeń nie wykonał żadnego ćwiczenia w czasie lekcji - ocena niedostateczna 7. Zeszyt przedmiotowy. Prowadzenie zeszytu przedmiotowego jest obowiązkiem ucznia, jednak charakter pisma, estetyka zeszytu nie powinny decydować o ocenie umiejętności z matematyki, najważniejsza jest treść merytoryczna i bieżąca kontrola prowadzenia zeszytu. Jednak, ponieważ zeszyt może znacznie pomóc uczniowi w powtórzeniach i własnej pracy będzie on oceniany w Konkursie na najładniejszy zeszyt z matematyki.
Opracowanie: Opr. mgr Danuta Abraś Wyświetleń: 3489
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |