![]() |
![]() |
Katalog Violetta Ryszczyk Plastyka, Scenariusze W świecie bajek - scenariusz zajęć świetlicowychW świecie bajek.Grupa świetlicowa: młodsza Ośrodek tematyczny: W bibliotece - Dni Książki Cele operacyjne Uczeń potrafi: Uczeń rozwinął: Metody wg W. Okonia: Formy: Środki dydaktyczne: Kaseta magnetofonowa z nagranymi fragmentami bajek, piosenką, ilustracje bajek, puzzle, książki, różne przedmioty, rolki z papieru, bibuła marszczona, kolorowy papier. Fragmenty tekstów: "Książka" E. Szymański, "Skarga książki" J.Huszcza, "Książka czeka" H. Łochocka, PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Powitanie dzieci i zaproszenie do zajęć. 2. Wytworzenie skojarzeń z tematem: - przeczytanie wiersza pt. "Książka" E. Szymańskiego. Omówienie wiersza - kto zaprasza nas w świat pełen przygód? - rozmowa z dziećmi: Jakie książki lubią czytać? Czy lubią słuchać bajek czytanych przez inne osoby np. mamę? 3. Samodzielna praca indywidualna: - ułożenie puzzli wg opisu: dzieci wyjmują z kopert kartoniki, które dopasowują do siebie, następnie naklejają na kartkę i kolorują, - oglądanie ilustracji z bajek, ułożonych z puzzli i nadawanie im tytułów. 4. Zaproszenie dzieci do wysłuchania fragmentów bajek czytanych przez wychowawcę lub odtwarzanych z taśmy: - po wysłuchaniu bajek wyszukiwanie tytułów zapisanych na paskach np.: - krótkie wypowiedzi na temat bajek, ich bohaterów i przygód. 5. Zabawa - skojarzenie przedmiotu z książką lub wierszem. Dzieci kolejno podchodzą do koszyka, wyjmują z niego różne przedmioty i podają z jakim tytułem bajki kojarzą przedmiot, np. miód - "Kubuś Puchatek". 6. Rozmowa z dziećmi na temat wartości bajek i książek oraz jak należy szanować i obchodzić się z książkami (przypomnienie zasad: "Chroń i szanuj książki i kartek nie rwij też. Wpierw dobrze umyj rączki, a potem książkę bierz."). Nawiązanie do majowego święta "Dni Oświaty, Książki i Prasy" - zachęcanie dzieci do częstszego sięgania po książkę, słowami "Masz trochę czasu. Spójrz na półkę, sięgnij po książkę! Książka czeka." 7. Zaproszenie dzieci do zrobienia sowy "Mądrej głowy" - symbolu mądrości, którą zabierzemy do domu, by przypominała nam o "książkach, które uczą, cieszą, zadziwiają nas, w szeroki świat wprowadzają i dalekie z nami zwiedzają kraje". 8. Wykonanie przez dzieci ptaka wg podanego wzoru, z wykorzystaniem tekturowej rolki, bibuły marszczonej i kolorowego papieru. Dzieci oklejają rolkę brązową bibułą, następnie wycinają z kolorowego papieru wg szablonu oczy, uszy, skrzydła, nogi i doklejają do oklejonej rolki. Omówienie prac. Porządkowanie stanowiska pracy. 9. Podsumowanie zajęć.
Opracowanie: Wyświetleń: 13784
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |