Katalog Jolanta Jakubowicz Zajęcia zintegrowane, Scenariusze "Kim była Maria Skłodowska-Curie ?" Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie III.Sławne kobiety w historii Polski.SCENARIUSZ ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH W KLASIE IIITemat dnia: Kim była Maria Skłodowska- Curie? Czas zajęć: 180 minut. Przewidywane efekty dydaktyczno - wychowawcze Uczeń: - pozna wybrane elementy biografii M. Skłodowskiej - Curie, - sformułuje odpowiedzi na pytania, - nauczy się posługiwać książkami naukowymi w celu wyszukiwania podanych haseł, - zauważy cechy charakteru M. Skłodowskiej - Curie, które zdecydowały o jej osiągnięciach, - potrafi rozpoznawać i określać czasowniki, - potrafi wypowiadać się na podany temat, - zastosuje praktycznie algorytm pisemnego dodawania, odejmowania, mnożenia w zakresie 1000, - będzie rozwijać logiczne myślenie podczas rozwiązywania zadań tekstowych i równań, - wykorzysta swoją wyobraźnię, aby zaprojektować wymyślone w grupie urządzenie usprawniające naukę i opowie o jego zastosowaniu, - zgodnie współpracuje w grupie, Metody: rozmowa, opowiadanie, praca z tekstem, ćwiczeń, problemowa, problemowo - twórcza Formy: grupowa, indywidualna, zbiorowa, Pomoce dydaktyczne: puzzle matematyczne, rozsypanka zdaniowa, tekst " Maniusia. ", kolorowanka, zdjęcia i ilustracje M. Skłodowskiej - Curie, książki naukowe (Kronika Kobiet, Kronika Techniki, Encyklopedia - Oxford, encyklopedie), słowniczki ortograficzne. PRZEBIEG ZAJĘĆ EDUKACJA MATEMATYCZNA I. Powitanie i podział na 6 grup (dzieci dostają czyste kartki do obliczeń) II. Puzzle matematyczne - każda grupa dostaje w kopercie puzzle i planszę do ich ułożenia / zał. 1a i zał. 1b /, rozwiązaniem puzzli są wyrazy (dla każdej grupy inny), które przyczepiamy do tablicy. III. Ułożenie z tych wyrazów zdania: Sławna, uczona kobieta, z której jesteśmy dumni ! IV. N: Ta kobieta, o której będziemy dziś mówić to M. Skłodowska - Curie. Czy słyszeliście o niej? - wypowiedzi uczniów. PRZERWA ŚRÓDLEKCYJNA N: wypowiada liczby parzyste lub nieparzyste np. 12, 1255, 134, 5d 5j 3s, 1s 0d 0j, 7j 3d 2s itp., dzieci na liczbę parzystą - robią przysiad, na liczbę nieparzystą - podskakują w miejscu. EDUKACJA POLONISTYCZNA IV. Dzieci siadają w kręgu, n-l czyta opowiadanie " Maniusia. " / zał. 2 /, prosi uczniów o zwrócenie uwagi- jaką dziewczynką była Maniusia? V. Ponowna praca w grupach. Na ławkach rozłożone są książki naukowe. Nauczyciel wyjaśnia, jak korzystać z tych ksiąg i poleca wyszukanie informacji o M. Skłodowskiej - Curie, aby móc odpowiedzieć na podane pytania, które są przypięte do tablicy. Pytania: Kiedy i gdzie się urodziła? Kim byli jej rodzice? Jakim była dzieckiem? Gdzie i jak się uczyła? Kogo poznała we Francji? Co odkryli oboje? Jaką nagrodę otrzymała? Do czego wykorzystywane są te pierwiastki? Jakie cechy charakteru zdecydowały o jej osiągnięciach? Nauczyciel pomaga w miarę potrzeb, doradza, podpowiada tym dzieciom, które mają jakieś trudności. N: - Może przeczytaliście inne, ciekawe informacje o życiu i osiągnięciach M. Skłodowskiej - Curie, które wydają się Wam godne uwagi? - wypowiedzi dzieci. VI. Wspólne ułożenie notatki będącej odpowiedziami na podane wcześniej pytania. Zapis notatki na tablicy. Analiza ortograficzna tekstu i przepisanie go do zeszytów po zasłonięciu trudności ortograficznych. Odsłonięcie tekstu i poprawa ewentualnych błędów. VII. Powtórzenie wiadomości o czasowniku w liczbie pojedynczej i mnogiej oraz w formie nieosobowej. Podkreślenie czasowników w napisanym tekście i ustne ich określenie . EDUKACJA PLASTYCZNO - TECHNICZNA N - L prosi, aby dzieci wyszukały w encyklopedii hasło - wynalazek. Omówienie . N: Dzisiaj na lekcji spróbujcie w grupach wymyślić i narysować urządzenie pomocne w nauce. Zobaczymy, czy łatwo jest zostać wynalazcą? Zastanówcie się jak przedstawić plastycznie zalety Waszego projektu i jak omówić jego działanie . PRACA DOMOWA Kolorowanka / zał. 3 /
Opracowanie: Jolanta Jakubowicz Wyświetleń: 13154
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |