Katalog Jolanta Figat Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Polska i jej sąsiedzi, zabawy dzieci w innych krajach (klasa 1-3, nauczanie zintegrowane)Mój dziecięcy światTemat dnia: ZABAWY DZIECI W INNYCH KRAJACHZapis w dzienniku: Zjawiska poetyckie w utworze pt. "Niedaleko i daleko", określanie nastroju. Redagowanie życzeń dla dzieci z innych krajów. Popularne dyscypliny sportowe i różne formy rozrywki dzieci. Improwizowanie ruchem melodii różnych narodów. Zadania matematyczne dzieci z różnych krajów świata. Malarstwo portretowe- "Moi koledzy z różnych krajów świata. Turniej gry w kule. CELE - UCZEŃ: - zna nazwy i miejsca usytuowania w Europie najważniejszych obiektów rozrywek dla dzieci (wesołe miasteczko z bohaterami kreskówek- EURODISNEYLAND, wesołe miasteczko z klocków lego- LEGOLAND, park rozrywki-PARK ASTERIKSA), - docenia znaczenie przyjaźni z dziećmi z całego świata, - poznaje istotę i znaczenie UNII EUROPEJSKIEJ, jej symbol, hymn i państwa należące do Unii, - dostrzega nastrój radości w utworze, wyszukuje zjawiska poetyckie, - wyraziście czyta utwór poetycki, - poznaje różne formy rozrywki dzieci oraz dyscypliny sportowe w innych krajach, - z ciekawością słucha rytmów innych narodów, improwizuje ruchem melodie, - ilustruje stroje charakterystyczne dla danego kraju dowolną techniką plastyczną, - poznaje zasady gry w kule, ulubionej zabawy Francuzów, - rozwiązuje zadania rozmaite, - samodzielnie redaguje życzenia z okazji Dnia Dziecka koledze z dowolnego kraju, - wyraża uczucia radości różnymi sposobami, - wzbogaca słownictwo. METODY: drama" ,słońca", eksponujące, działań praktycznych, pogadanka FORMY: zbiorowa, grupowa, indywidualna ŚRODKI, MATERIAŁY UCZNIA: - wystawka klasowa "EUROPA, EUROPA", - mapa Europy" flagi, znak UNII EUROPEJSKIEJ, wykaz państw należących do Unii, - kaseta melodii różnych narodów, - piosenki: "W stronę przyjaźni" , "Sto uśmiechów", - ilustracje, pocztówki, foldery, albumy, zdjęcia, przewodniki po Europie, - elementy strojów dzieci z różnych stron świata, - Karty pracy, - kartki życzeniowe, - portrety postaci literackich, - "Słownik języka polskiego", - kule do gry- klasowego turnieju, - klocki lego, postaci bajkowe z Disneylandu, komiksy Asteriksa, - podręcznik "Wesoła szkoła", karty matematyczne, - mapki dla uczniów (wkładka) PRZEBIEG ZAJĘĆ I CZĘŚĆ WSTĘPNA 1. Zabawy dzieci w klasie na dywaniku (dowolnymi grupkami) z wykorzystaniem zgromadzonych zabawek i elementów - budowanie z klocków lego, kolorowanie postaci z Disneylandu w kolorowankach, czytanie komiksów Asteriksa). 2. Pogadanka na temat zabaw dzieci (swobodne wypowiedzi na temat zabaw na dywaniku, nazywanie i wskazywanie na mapie miejsc parków rozrywki: Eurodisneyland, Legoland, Park Asteriksa. Poznanie państw, w których występują parki rozrywki). 3. Zaśpiewanie piosenki pt. "W stronę przyjaźni", improwizacja ruchowa. II CZĘŚĆ GŁÓWNA 1. Wzorowe czytanie wiersza "Niedaleko i daleko" przez nauczyciela. 2. Określanie nastroju w utworze poetyckim, rozmowa na temat treści wiersza: - Jaki nastrój panuje w wierszu? - W jaki sposób poeta go osiągnął? - Do kogo skierował ten wiersz? - Co niezwykłego zdarzyło się w Dniu Dziecka? - Kto śle dzieciom uśmiechy północy, życzenia z południa, ze wschodu, a kto z zachodu? - Wyszukajcie niezwykłe poetyckie zwroty w wierszu. 3. Wyrażanie nastroju radości w różnej formie (praca w grupkach); - I GR. przedstawia nastrój radości za pomocą środków plastycznych, - II GR. śpiewa piosenkę "Sto uśmiechów", interpretuje ruchem, - III GR. wyszukuje w "Słowniku języka polskiego" znaczenia słowa "radość" oraz wyrazy bliskoznaczne, tworzy rodzinę wyrazów (metoda "słońca") - IV GR. wyraża radość ruchem, gestem, mimiką. 4. Podróże na mapie Europy: - przypomnienie i wskazywanie na mapie Europy państw sąsiadujących z Polską, - odczytywanie z mapy państw należących do UNII EUROPEJSKIEJ, uzupełnianie mapy brakującymi symbolami państw, - wysłuchanie hymnu Unii Europejskiej, omówienie jej istoty i znaczenia przez nauczyciela, poznanie jej symbolu, i waluty, - rozpoznawanie na podstawie flag nazw państw w których popularne są dyscypliny sportowe, np. piłka nożna, golf, łyżwiarstwo szybkie, narciarstwo biegowe. 5. Słuchanie melodii różnych narodów, improwizowanie ruchem. 6. Samodzielna praca uczniów (omówienie Kart pracy): KARTA PRACY NR. 1 1. Zapisz, w jakich państwach są popularne przedstawione na rysunkach dyscypliny sporu i formy rozrywki. 2. Połącz bohaterów literackich z nazwami państw, z których pochodzą autorzy książek. 3. Korzystając z mapy Europy odszukaj miejsca opisane na rysunkach, napisz nazwy odpowiednich państw. KARTA PRACY NR. 2 Rozwiąż zadania matematyczne dzieci z różnych krajów świata. (praca zbiorowa). Napisz krótkie życzenia na karcie świątecznej dla kolegi z innego kraju. Wykonywanie pracy plastycznej w grupach " Moi koledzy z różnych stron świata" dowolną techniką plastyczną. III CZĘŚĆ KOŃCOWA 1. Odczytywanie życzeń napisanych do kolegi z innego kraju z okazji Dnia Dziecka. 2. Zorganizowanie turnieju gry w kule, ulubionej gry Francuzów. Poznanie zasad gry. Opracowanie: Jolanta Figat Wyświetleń: 10147
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |