![]() |
![]() |
Katalog Mariusz Hoppe Różne, Scenariusze Zimowa odzież dziecka - scenariusz zajęć otwartychZimowa odzież dziecka.SCENARIUSZ indywidualnych zajęć edukacyjno-terapeutycznych z uczennicą Olgą Wadiak.Data: 20 stycznia 2003 r. Czas trwania: 2 godziny lekcyjne. Cele operacyjne: po zajęciach uczeń potrafi: - właściwie nazywać części garderoby zimowej, - odróżniać garderobę zimową od letniej, - dobierać odzież do odpowiednich części ciała, - dostosować ubiór do panujących warunków atmosferycznych. Cele rewalidacyjne:, - rozwijanie i usprawnianie czynności manualnych, - doskonalenie czynności samoobsługowych, - utrwalanie umiejętności koncentracji i uwagi, czynności percepcyjno-poznawczych, analizy i syntezy myślowej, - wzbogacanie słownictwa czynnego, - doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, - stymulacja zmysłów, a w szczególności wrażliwości termicznej. Metody: 1. Oglądowa. 2. Słowna. 3. Zajęć praktycznych. Środki dydaktyczne: 1. Piłka rehabilitacyjna. 2. Komputer. 3. Prezentacja multimedialna "Części garderoby - etykietowanie ilustracji. 4. Plansze i ilustracje przedstawiające elementy garderoby z etykietami. 5. Kredki. 6. Igła, nici, lustro. 7. Czapka, rękawiczki, szalik.. Przebieg zajęć: 1. Przywitanie się z uczennicą - podanie ręki. 2. Przedstawienie gości. 3. Ćwiczenia usprawniające - gimnastyka korekcyjna. 4. Ćwiczenia z piłką rehabilitacyjną - doskonalenie zmysłu równowagi oraz odruchu obronnego przed upadkiem.. 5. Nawiązanie do tematu zajęć- naśladowanie czynności nauczyciela: - Zmiana garderoby w zależności od temperatury otoczenia - zdejmowanie garderoby po wejściu do domu i zakładanie przed wyjściem (wyraziste podkreślanie ruchów), 6. Prezentacja multimedialna- przedstawienie samodzielnie wykonanej prezentacji w programie Power Point pt.: "Części garderoby - etykietowanie". ![]() 7. Omówienie prezentacji. 8. Kolorowanie wcześniej przygotowanych szablonów przedstawiających elementy garderoby zimowej kredkami. 9. Nawlekanie grubej igły - obszywanie ściegiem okrętkowym i fastrygowym konturów czapki z przygotowaną perforacją. 10. Etykietowanie wcześniej przygotowanych i pokolorowanych prac - umieszczenie ich na domowej ekspozycji. 11. Zakładanie czapki przed lustrem. Zwrócenie uwagi na precyzję ruchów oraz dokładne wykonanie ćwiczenia. 12. Wprowadzenie pojęcia "para" - 2 sztuki. Nauka wkładania rękawiczek. Zwrócenie uwagi na precyzję ruchów oraz dokładne wykonanie ćwiczenia. 13. Przyporządkowanie jednej osobie jednej czapki, jednego szalika, jednej pary rękawiczek. 14. Wspólne podsumowanie pracy. 15. Zakończenie zajęć - pożegnanie z uczennicą. 16. Omówienie i podsumowanie zajęć z udziałem mamy uczennicy, nauczycieli w tym stażystów i kontraktowych. Wnioski do dalszej pracy Niektóre założone przeze mnie cele nie w pełni zostały zrealizowane, uważam jednak, że w dalszej pracy zajęcia powinny być organizowane w taki sposób, aby zapewnić całkowitą ich realizację. Szczególną uwagę powinnam zwrócić na: - Rozwijanie możliwości i umiejętności percepcyjno - poznawczych, - Rozwijanie zdolności uogólniania, grupowania cech przedmiotów i zjawisk, różnicowania oraz wzbogacania słownictwa czynnego, - Rozwijanie umiejętności współpracy i współdziałania. Podczas zajęć wykorzystano komputer jako środek dydaktyczny podczas zajęć edukacyjno-terapeutycznych z uczennicą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim. Opracowanie: Mariusz Hoppe Wyświetleń: 2513
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |