![]() |
![]() |
Katalog Teresa Bazylak Biologia, Scenariusze Co i jak zjadamy? - scenariusz konkursu prozdrowotnego"Co i jak zjadamy" - konkurs prozdrowotny dla klasy I - IIIWiek uczestników zajęć: uczniowie klasy 0 - IVCzas trwania: 1 godzina. Metody: słowna (pogadanka) praktycznego działania, zabawa, Cele zajęć: - edukacja zdrowotna wśród dzieci - wyjaśnienie uczniom zasad właściwego żywienia - uświadomienie jak powinno wyglądać i dlaczego jest tak bardzo ważne pierwsze śniadanie oraz posiłek w szkole - kształtowanie postawy odpowiedzialności za przestrzeganie zasad właściwego żywienia Po zakończeniu zajęć uczeń: - stosuje zasady zdrowego żywienia w życiu codziennym - ocenia swoją dietę i analizuje skład pokarmów spożywanych przez rodzinę - pamięta aby zawsze rano przed wyjściem z domu zjeść śniadanie - przewiduje skutki nie zjadania śniadania w domu Przebieg zajęć: - powitanie piosenką "Pani jesień" - pogadanka pielęgniarki szkolnej na temat zasad prawidłowego odżywiania się - piosenka w wykonaniu dzieci p.t. "Polka-fasolka" - dziecko - kucharz ogłasza konkurs "Co i jak zjadamy" - objaśnienie przez nauczyciela warunków konkursu (wskazanie gospodarzy klas I-III, gromadzenie punktów - jabłuszek) - rozgrzewka przed konkursem: odpowiedzieć w sposób dowcipny, na pytania: * kl. III - Czy zdarzyło ci się zjeść coś bardzo szybko niesmacznego i co to było? * kl. II - Jakie skutki może mieć brak fartuszka w kuchni i czy ty msz fartuszek? * kl. I - Jakie potrawy z mleka lubisz najbardziej? Jeśli nie lubisz mleka to dlaczego? Zadania konkursowe: - jakich sztućców użyjesz do spożywania: - kl. I: jajecznicy - kl. II: kotleta schabowego - kl. III: obiadu: zupa pomidorowa + naleśniki z serem - zagadki - odpowiedź rysujemy na tablicy - kl. I: "Okrągła głowa zielona, z soczystych liści złożona" - kl. II: "Ma gruby brzuszek i ogonek mały, będzie z niego pewnie, barszczyk doskonały" - kl. III: "Dobra gotowana, dobra i surowa. Choć nie pomarańcza lecz pomarańczowa. Kiedy za zielony pochwycisz warkoczyk i pociągniesz mocno - wnet z ziemi wyskoczy". - rozpoznawanie z zawiązanymi oczami warzyw i owoców wyjętych z pudełka piosenka "Pan pomidor" - konkurs "kto prędzej utrze żółtka z cukrem" - konkurs "kto prędzej nakarmi utartym żółtkiem" piosenka "Na marchewki urodziny" Zakończenie: - podsumowanie konkursu: -wierszem p.t. "Dużo jedz - mało jedz"i hasłem "Pamiętajcie! Czerpcie siłę i radość życia ze zdrowych posiłków". Zliczenie punktów - jabłuszek, rozdanie nagród. Pożegnanie - wszyscy wspólnie śpiewają piosenkę "Ogórek wąsaty" Opracowanie: Teresa Bazylak Wyświetleń: 2223
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |