Katalog

Maria Grabek
Różne, Plany pracy

Plan pracy kółka teatralnego

- n +

Plan pracy kółka teatralnego

TEMATYKA SPOSÓB REALIZACJI OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA
Poznajmy się 1. Przedstawiamy się.
2. Nasze oczekiwania.
3. Prezentujemy swoje możliwości aktorskie - repertuar przygotowany na zajęcia.
4. Ustalamy zasady pracy.
Poznanie możliwości i oczekiwań uczniów.

Przełamanie zahamowań.

Integracja grupy.
Trening czyni mistrza. 1. Zacznijmy od oddechu - zestaw ćwiczeń ułatwiających prawidłowy oddech.
2. Sprawdzamy swoją dykcję.
3. Mowa staranna, więc niepotoczna.
Umiejętność oddychania przeponą.

Podniesienie poziomu dykcji

Poprawna wymowa.
Znaczenie komunikacji językowej. 1. Dlaczego ludzie się rozumieją?
2. Komunikacja werbalna i niewerbalna.
3.Cechy dobrego nadawcy i dobrego odbiorcy.
Umiejętne komunikowanie się.

Docenianie znaczenia komunikacji w relacjach międzyludzkich.

Pokonywanie barier w procesie komunikacji.
Małe improwizacje. 1. Wchodzimy w rolę - odgrywamy scenki wzięte z życia. Poznanie odczuć i możliwości.
Czy teatr to tylko aktor? 1. Ekspresja plastyczna (autoportrety, rzeźby nastroju, kolor nastroju, elementy scenografii)
2. Środki wizualne (operowanie światłem i kolorem).
3. Efekty dźwiękowe.
Poznanie możliwości plastycznych.

Umiejętność wyrażania emocji różnymi środkami.
Pomału wychodzimy na scenę. 1. Wykonujemy ćwiczenia rytmizujące.
2. Ćwiczymy pamięć i wyobraźnię.
3. Zabawy integracyjne.
Integracja zespołu.

Umiejętność wyrażania emocji.
Najpierw wiersz. 1. Interpretacja wybranych wierszy.
2. Jak można to było wyrazić inaczej? Dyskusja.
Umiejętność wyboru tekstu lirycznego.

Właściwa interpretacja.
Rozpoczynamy pracę z tekstem scenicznym. 1. Głośne odczytanie scenariusza.
2. Propozycje rozwiązań inscenizacyjnych.
3.Przydział zadań (role, scenografia, kostiumy, rekwizyty).
Świadomość własnych predyspozycji.

Poczucie obowiązkowości.
Oko w oko z rolą. 1. Pierwsze prezentacje - interpretacja, odczucia odbiorców. Podniesienie poziomu dykcji.

Właściwa interpretacja.
Każde zadanie jest ważne! 1. Prezentacja projektów rozwiązań inscenizacyjnych.
2. Ćwiczenia interpretacji głosowej.
Przyjęcie rozwiązań inscenizacyjnych.

Właściwa interpretacja.
Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego. 1. Próba całego zespołu (interpretacja głosowa, ruch sceniczny).
2. Wzajemne uwagi, korekta.
Zgranie całości.
Jesteśmy gotowi. 1. Próba ze scenografią i kostiumami.
2. Przygotowanie zaproszeń, afiszy.
Oswojenie się z kostiumami, rekwizytami, oświetleniem i muzyką.
Czas wystąpić! 1.Prezentacja przed publicznością. Pokonanie tremy.

Ogólna satysfakcja.

Opracowanie: Maria Grabek

Wyświetleń: 2033


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.