TEMATYKA |
SPOSÓB REALIZACJI |
OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA |
Poznajmy się |
1. Przedstawiamy się. 2. Nasze oczekiwania. 3. Prezentujemy
swoje możliwości aktorskie - repertuar przygotowany na zajęcia. 4. Ustalamy
zasady pracy. |
Poznanie możliwości i oczekiwań uczniów.
Przełamanie
zahamowań.
Integracja grupy. |
Trening czyni mistrza. |
1. Zacznijmy od oddechu - zestaw ćwiczeń ułatwiających
prawidłowy oddech. 2. Sprawdzamy swoją dykcję. 3. Mowa staranna, więc
niepotoczna. |
Umiejętność oddychania przeponą.
Podniesienie poziomu
dykcji
Poprawna wymowa. |
Znaczenie komunikacji językowej. |
1. Dlaczego ludzie się rozumieją? 2. Komunikacja werbalna i
niewerbalna. 3.Cechy dobrego nadawcy i dobrego odbiorcy. |
Umiejętne komunikowanie się.
Docenianie znaczenia
komunikacji w relacjach międzyludzkich.
Pokonywanie barier w procesie
komunikacji. |
Małe improwizacje. |
1. Wchodzimy w rolę - odgrywamy scenki wzięte z życia. |
Poznanie odczuć i możliwości. |
Czy teatr to tylko aktor? |
1. Ekspresja plastyczna (autoportrety, rzeźby nastroju,
kolor nastroju, elementy scenografii) 2. Środki wizualne (operowanie
światłem i kolorem). 3. Efekty dźwiękowe. |
Poznanie możliwości plastycznych.
Umiejętność wyrażania
emocji różnymi środkami. |
Pomału wychodzimy na scenę. |
1. Wykonujemy ćwiczenia rytmizujące. 2. Ćwiczymy pamięć i
wyobraźnię. 3. Zabawy integracyjne. |
Integracja zespołu.
Umiejętność wyrażania emocji. |
Najpierw wiersz. |
1. Interpretacja wybranych wierszy. 2. Jak można to było
wyrazić inaczej? Dyskusja. |
Umiejętność wyboru tekstu lirycznego.
Właściwa
interpretacja. |
Rozpoczynamy pracę z tekstem scenicznym. |
1. Głośne odczytanie scenariusza. 2. Propozycje rozwiązań
inscenizacyjnych. 3.Przydział zadań (role, scenografia, kostiumy,
rekwizyty). |
Świadomość własnych predyspozycji.
Poczucie
obowiązkowości. |
Oko w oko z rolą. |
1. Pierwsze prezentacje - interpretacja, odczucia
odbiorców. |
Podniesienie poziomu dykcji.
Właściwa interpretacja. |
Każde zadanie jest ważne! |
1. Prezentacja projektów rozwiązań inscenizacyjnych. 2.
Ćwiczenia interpretacji głosowej. |
Przyjęcie rozwiązań inscenizacyjnych.
Właściwa
interpretacja. |
Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego. |
1. Próba całego zespołu (interpretacja głosowa, ruch
sceniczny). 2. Wzajemne uwagi, korekta. |
Zgranie całości. |
Jesteśmy gotowi. |
1. Próba ze scenografią i kostiumami. 2. Przygotowanie
zaproszeń, afiszy. |
Oswojenie się z kostiumami, rekwizytami, oświetleniem i
muzyką. |
Czas wystąpić! |
1.Prezentacja przed publicznością. |
Pokonanie tremy.
Ogólna satysfakcja. |