![]() | ||||||||
![]() |
||||||||
Katalog Ireneusz Radomski Różne, Zadania Przykładowe zadania sprawdzające kompetencje ucznia po szkole podstawowejPrzykładowe zadania sprawdzające kompetencje ucznia po szkole podstawowej, w odniesieniu do standardówZad. Nr. 11. Motyw. Poznajemy elementy przyrody 2. Podstawa programowa: Przyroda. Wspólne cechy organizmów. 3. Badane standardy: Rozumowanie 4. Badane umiejętności: U. rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności obiektów przyrodniczych. 5. Rodzaj zadania: Zadanie z luką 6. Zadanie: Zależności pokarmowe w przyrodzie nazywamy łańcuchami pokarmowymi. Rośliny w łańcuchu pokarmowym są.. ................................. 7. Odpowiedź: producentami 8. Schemat oceny: Za prawidłową odpowiedź 1 pkt. 9. Czas rozwiązania 1, 5 min. Zad. Nr. 2 1. Motyw: Pory roku. 2. Podstawa programowa: Przyroda. Ziemia w układzie słonecznym. 3. Badane standardy: Rozumowanie 4. Badane umiejętności: U. dostrzega prawidłowości, opisuje je i sprawdza na przykładach, opisuje zjawisko o charakterze powtarzalnym 5. Rodzaj zadania: Zadanie z luką. 6. Zadanie: Uzupełnij tekst. 22 grudzień jest.. ....................... dniem w roku. Tego dnia rozpoczyna się astronomiczna.. ................. 7. Odpowiedź: najkrótszym, zima 8. Schemat oceny: za prawidłowe wpisanie dwóch określeń 1 pkt. 9. Czas rozwiązania: 1,5 min. Zad. Nr. 3 1. Motyw: Wycieczka do muzeum regionalnego 2. Historia i społeczeństwo: Elementy historii rodzinnej, regionalnej oraz życia codziennego w Polsce oraz różnych krajach i epokach. 3. Badane standardy: Czytanie 4. Badane umiejętności: U. odczytuje proste dane z tabeli i odpowiada na proste pytania z nimi związane. 5. Rodzaj zadania: Zadanie z luką. 6. W przewodniku po muzeum znalazłeś tabelę z zaznaczonymi datami wyprodukowania niektórych eksponatów:
7. Odpowiedź: kołowrotek 8. Schemat oceny: Za prawidłową odpowiedź 1 pkt. 9. Czas rozwiązania: 1, 5 min. Zad. 4. 1. Motyw: Wycieczka do muzeum etnograficznego. 2. Podstawa programowa: Historia i społeczeństwo: Elementy historii rodzinnej, regionalnej oraz życia codziennego w Polsce oraz różnych krajach i epokach. 3. Badane standardy: Czytanie. Rozumowanie. 4. Badane umiejętności: U. odczytuje proste dane z tabeli i odpowiada na proste pytania z nimi związane. U. posługuje się kategoriami czasu w celu porządkowania wydarzeń, porządkuje wydarzenia w kolejności chronologicznej. 5. Rodzaj zadania: Krótkiej odpowiedzi. 6. Zadanie: W przewodniku po muzeum znalazłeś tabelę z zaznaczonymi datami wyprodukowania niektórych eksponatów:
![]() 7. Odpowiedź: ![]() 8. Schemat oceny: Za prawidłowe wpisanie 4 elementów 2 pkt, za trzy -1 pkt, poniżej -0 pkt. 9. Przewidywany czas rozwiązania: 5 min. Zad. Nr. 5 1. Motyw: Wycieczka do lasu. 2. Podstawa programowa: Przyroda. Orientacja w terenie, szkic, plan, mapa. 3. Badane standardy: Wykorzystanie wiedzy w praktyce. 4. Badane umiejętności: U. wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności obiektów przyrodniczych i stosuje je do rozwiązania problemów. 5. Rodzaj zadania: Krótkiej odpowiedzi. 6. Zadanie: W słoneczny dzień wybrałeś się do lasu, ale zapomniałeś o kompasie. Podaj dwa sposoby określenia kierunku północnego. 7. Odpowiedź: Np. a) pnie drzew od strony północnej porośnięte są mchem b) cień w południe wskazuje północ c) gałęzie samotnie stojącego drzewa są krótsze od strony północnej d) słoje pnia ściętego drzewa są węższe od strony północnej 8. Schemat oceny: Za podanie 2 sposobów 1 pkt. Za stosowanie norm ortograficznych i interpunkcyjnych 1 pkt. 9. Czas rozwiązania: 5 min. Zad. 6 1. Motyw: Polska -nasza Ojczyzna 2. Podstawa programowa: Przyroda. Krajobrazy nizinne, wyżynne i górskie. Krainy Polski 3. Badane standardy: Czytanie 4. Badane umiejętności: U. odczytuje dane z tekstu źródłowego oraz odpowiada na pytania z nimi związane. 5. Rodzaj zadania: Krótkiej odpowiedzi. 6. Zadanie: Na podstawie krótkiego opisu rozpoznaj jakie to góry. Zbudowane są z granitu i wapienia. Występuje tu limba, świstak i kozica. Najpiękniejsze doliny to: Chochołowska i Kościeliska Są to.. .................................. 7. Odpowiedź: Tatry. 8. Schemat punktacji: Za podanie prawidłowej odpowiedzi 1 pkt. 9. Czas rozwiązania: 3 min. Zad. Nr 7 1. Motyw: Sprzątanie Świata. 2. Podstawa programowa: Edukacja ekologiczna. Rozwijanie wrażliwości na potrzeby środowiska 3. Badane standardy: Pisanie 4. Badane umiejętności: U. pisze na temat i zgodnie z celem, posługując się formą ogłoszenia. Formułuje wypowiedzi zgodnie ze świadomością celu, zachęca do wzięcia udziału w akcji. 5. Rodzaj zadania: Rozszerzonej odpowiedzi 6. Zadanie: Zbliża się termin akcji, Sprzątanie Świata. Napisz, w imieniu członków LOP, ogłoszenie zachęcające kolegów do wzięcia udziału w porządkowaniu okolicy. Pamiętaj o podaniu dokładnych informacji dotyczących czasu, miejsca i celu spotkania oraz o właściwym zapisie. 7. Odpowiedź: 8. Ogłoszenie! Serdecznie zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły, do wzięcia udziału w akcji porządkowania okolicy. Spotykamy się 14 IX o godz. 1000 na placu apelowym. Prosimy o zabranie niezbędnych narzędzi. Członkowie szkolnego koła LOP. 9. Schemat oceny: - Zawarcie w ogłoszeniu informacji dot. miejsca, czasu i celu spotkania 1 pkt - Przestrzeganie norm językowych (gramatycznych i leksykalnych) 1 pkt. - Przestrzeganie norm ortograficznych, interpunkcyjnych(dop. jeden błąd ortograficzny lub interpunkcyjny) 1 pkt. - Czytelny i przejrzysty zapis 1 pkt. 10. Czas rozwiązania 15 min. Źródło: E. Polek M. Ryglicka "Wielkie Porządki"- egzamin dla moich uczniów. Zad. Nr 8 1. Motyw: Mój dzień bez telewizji: 2. Podstawa programowa: Edukacja prozdrowotna. Spędzanie czasu wolnego. Wych. fizyczne. Propozycje spędzania wolnego czasu z wykorzystaniem gier i zabaw. 3. Badane standardy: Pisanie 4. Badane umiejętności U. pisze na temat i zgodnie z celem posługując się formą listu. Buduje tekst poprawny kompozycyjnie. Dba o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu. Przestrzega norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych. 5. Rodzaj zadania: Rozszerzonej odpowiedzi. 6. Zadanie: W ostatnią sobotę postanowiliście z rodzicami nie włączać telewizora, ale spędzić ten dzień na zabawach na świeżym powietrzu. Dzień udał się wspaniale Napisz list do kolegi zachęcający do spędzenia dnia w taki sposób. 7. Schemat oceny: - Zachowana forma listu 1 pkt. - Treść pracy ma wyraźny związek z tematem 1 pkt - Wypowiedź jest spójna, zachowane są właściwe proporcje pomiędzy poszczególnymi częściami 1 pkt - Poprawny język i styl (stosowanie charakterystycznych dla listu zwrotów do adresata) 1 pkt. - Poprawna ortografia (dop. 2 błędy) 1 pkt - Poprawna interpunkcja (dop. 3 błędy) 1 pkt. - Zapis czytelny i przejrzysty 1 pkt 8. Czas odpowiedzi 20 min Zad. Nr 9 1. Motyw: Apel z okazji Święta Niepodległości. 2. Podstawa programowa: Wychowanie dożycia w społeczeństwie. Wych. patriotyczne i obywatelskie. Patriotyzm, pieśni patriotyczne, utwory literackie o charakterze patriotycznym. 3. Badane standardy: Pisanie. 4. Badane umiejętności: U. pisze na temat i zgodnie z celem posługując się formą zaproszenia. Buduje tekst poprawny kompozycyjnie. Dba o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu. Przestrzega norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych. 5. Rodzaj zadania: Rozszerzonej odpowiedzi. 6. Zadanie: Samorząd uczniowski wraz z opiekunem organizuje obchody Święta Niepodległości. Napisz, w imieniu SU, zaproszenie dla Dyr. Szkoły i Grona Pedagogicznego na uroczysty Apel z tej okazji. 7. Odpowiedź: Np. 8. Zaproszenie Serdecznie zapraszamy Dyrektora Szkoły oraz Grono Pedagogiczne na uroczysty apel z okazji Św. Niepodległości, który odbędzie się 11 listopada 2002 o godz. 1230 w świetlicy szkolnej. Samorząd Uczniowski z opiekunem. 9. Schemat oceny: Za zawarcie w zaproszeniu przynajmniej 4 informacji odpowiadających na pytania: Kto? Kogo? Na co? Kiedy? Gdzie? 2 pkt. Za 3 informacje 1 pkt. Poprawna ortografia i interpunkcja (dop. 1 błąd) 1 pkt Przestrzeganie norm gramatycznych (dop. 1 błąd) 1 pkt. Zapis czytelny i przejrzysty 1 pkt 10. Czas odpowiedzi: 20 min Opracowanie: Ireneusz Radomski Wyświetleń: 2759
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |