AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Żółtowska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Zachowanie się w klasie i poza nią - scenariusz lekcji w kl. I dotyczący tematyki Konwencji Praw Dziecka

- n +

Zachowanie się w klasie i poza nią.

Scenariusz zajęć klasa 1

(Potrzeba tworzenia i zapisywania praw, scenariusz oparty na konwencji Praw Dziecka)

Ośrodek - Już jestem uczniem

Umiejętności:
- komunikowanie się między sobą, z nauczycielem
- praca w grupie
- rozwiązywanie problemów
- tworzenie zasad i norm
- rozumienie pojęcia -prawo

1.Zabawa powitalna ze śpiewem (Wszyscy są witam was powitania już czas. Jesteś ty, jestem ja raz, dwa, trzy)
2.Na biurku nauczyciela znajdują się różne przedmioty (szkolne i nie tylko)
-Które z tych rzeczy powinny znaleźć się w tornistrze ucznia i dlatego tylko te? Dzieci odpowiadają na pytania.
3.Dzieci słuchają opowiadania nauczyciela o chłopcu, który przyszedł do szkoły, ale nie umiał się w niej zachować. Przyniósł scyzoryk i bawił się nim.
-dzieci rozmawiają o nim, wyciągają wnioski.
4. Zabawa- Bezludna wyspa.
-podział uczniów na kilku osobowe grupy. Wszyscy wsiadają razem na statek (symbolizują go ustawione krzesła lub koc) i wypływają w morze. Niestety zrywa się ogromny huragan, statek rozbija się i każdy z zespołów trafia na inną bezludną wyspę.
- Każdy zespół ma na sali wyznaczone miejsce.
-W każdym z tych miejsc są pudełka, przedmioty z których dzieci budują

1 etap
-dzieci za pomocą tych materiałów ustawiają miasto i organizują życie na wyspie, ustalają co będą robić
2 etap
-dzieci przy pomocy nauczyciela układają zasady jakie będą tam panować (kodeks-wyjaśniamy pojęcie)
3 etap
-grupy mówią głośno jakie ustaliły zasady, porównują je, wskazują różnice i podobieństwa
4 etapy
-rozmowa z dziećmi o tym, dlaczego należy zapisywać prawa w specjalnych dokumentach i do czego to jest potrzebne.
5. Zabawa- Osoby o podobnych cechach wskazanych przez nauczyciela zmieniają się miejscami.
6.Rozmowa o zasadach i zachowaniu się na lekcji i podczas przerw.
7. Burza mózgów
- podawanie zasad obowiązujących uczniów naszej klasy
- zapisywanie praw i obowiązków uczniów tej klasy
8. Nauczyciel zapisuje podane zasady i wywiesza w widocznym miejscu w klasie. W razie potrzeby wraca do ustalonych zasad. Można wykorzystać te zasady podczas pasowania n pierwszaka.
9. Zakończenie - Zabawa ślepiec (dwoje uczniów idzie, jeden z nich zamyka oczy, drugi go prowadzi, potem zmiana)

Opracowanie: Małgorzata Żółtowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3082


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.