AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Rak
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I. Smacznie, zdrowo, kolorowo. Myjemy i jemy owoce.

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych przeprowadzonych w klasie pierwszej

Ośrodek tematyczny: Smacznie, zdrowo, kolorowo.

Temat dnia: Myjemy i jemy owoce.

Zapis w dzienniku: Poznajemy owoce naszych sadów i owoce egzotyczne. Wartości odżywcze i higiena spożywania owoców. Nauka pisania litery ą - myją. Słuchanie piosenki "Pac gruszka do fartuszka". Wprowadzenie dodawania w zakresie 5. Znak +. Rozwiązywanie i układanie zadań. Barwy ciepłe i zimne - ozdabianie owoców - wydzieranka z papieru kolorowego. Ćwiczenia i zabawy rzutne.

Przewidywane osiągnięcia ucznia:
- uzasadnia konieczność spożywania surowych owoców;
- rozpoznaje i nazywa owoce naszych sadów i owoce egzotyczne;
- zna literę ą i potrafi ją zapisać;
- wie, że ą jest samogłoską;
- uzupełnia zdanie brakującymi wyrazami;
- rozumie pojęcie dodawania;
- wie, co znaczy znak "+";
- odróżnia barwy zimne od ciepłych i nazywa je; wykonuje prace plastyczne.

Metody: czynnościowe, obserwacja, ćwiczenia praktyczne.

Formy: zbiorowa z elementami pracy indywidualnej.

Środki dydaktyczne: naturalne okazy owoców rodzimych i egzotycznych, tace na owoce, podręcznik i karty pracy: "Wesoła Szkoła" (WSiP), nagranie piosenki (kaseta nr 3 - WSiP), kartoniki z literami, cyframi i znakami, kolorowe karteczki, szablony owoców, piłeczki, woreczki.

Czas trwania: 180 minut.

Przebieg zajęć:

1. Rozpoznawanie po dotyku owoców:
- Uczniowie siedzą w kole, podchodzą do worka, do którego wkładają rękę i rozpoznają owoce po dotyku. Po odgadnięciu kładą wylosowany owoc do koszyka.

2. Rozmowa na temat zgromadzonych w koszyku owoców:
- Co tutaj zgromadziliśmy?
- Skąd pochodzą te owoce?
- Jak moglibyśmy je podzielić? (owoce naszych sadów i owoce egzotyczne).
Dzieci rozkładają owoce na dwóch tacach.

3. Rozmowa na temat wartości odżywczych owoców i higieny ich spożywania.
- Czy lubicie jeść owoce?
- W jakiej postaci można jeść owoce?
- W jakiej postaci są najzdrowsze?
- Co trzeba zrobić z owocami przed jedzeniem i dlaczego?

4. Oglądanie, wąchanie, próbowanie owoców - wypowiedzi dzieci w związku z poczynionymi obserwacjami wg. planu:
- Jak owoc się nazywa?
- Jak wygląda z zewnątrz?
- Czy ładnie pachnie?
- Co ma w środku?
- Jak smakuje?

5. Łączenie całych owoców z połówkami - P. s. 60, ćw. 1.

6. Opowiadanie zdarzeń przedstawionych na ilustracji w podręczniku:
- Skąd i z czym wracają chłopcy?
- Co robią dziewczynki i dlaczego?
- Co dzieje się na trzecim obrazku?

7. Analiza i synteza wyrazu podstawowego myją i wyodrębnienie samogłoski ą do nauki pisania.

8. Ćwiczenia ruchowe - symulowanie czynności wykonywanych przez bohaterów ilustracji: zrywanie owoców, układanie w koszach, mycie owoców, układanie na tacy, itp.

9. Nauka pisania litery ą, przepisywanie wyrazów z literą ą, określanie miejsca samogłoski ą w schematach dźwiękowych - K. 55,ćw. 1, 2, 3.

10. Zadanie pracy domowej: naucz się pięknie czytać tekst z podr. - s 62, wykonaj ćw. 4, K. 55.

11. Słuchanie i omawianie treści piosenki pt.: " Pac gruszka do fartuszka".

12. Wprowadzenie dodawania w zakresie 5 i formuły matematycznej 2+3=5.
Ola ma 2 jabłka i 3 gruszki - przypinanie obrazków na tablicy, zapis działania, objaśnienie znaku "+" - dodać.
- Adam ma 4 śliwki i 1 jabłko. Ile owoców ma Adam?
- Na tacy są 3 pomarańcze i 2 banany. Ile owoców jest na tacy?

13. Rozwiązywanie zadań. K.56, ćw. 1,2.

14. Układanie zadań do ilustracji. K.56, ćw.3, 4.

15. Obliczanie sumy oczek na kostkach, zapis w postaci dodawania.

16. Barwy ciepłe i zimne:
Kolory mają niezwykłą moc! Gdy patrzysz na kolory możesz poczuć się wesoły, smutny, spokojny, ożywiony. Kolor ma więc wpływ na twój nastrój. Czerwienie i żółcie są barwami ciepłymi, może dlatego, że są to kolory słońca i ognia, które są gorące.
- Które kolory kojarzą się wam z ogniem i lodem? (są to kolory zimne).

17. Ozdabianie szablonów owoców wydzieranką z papieru kolorowego z
użyciem barw ciepłych. Omówienie prac dzieci, przypięcie owoców na.
macie.

18. Gry i zabawy o charakterze rzutnym w sali gimnastycznej, z użyciem
piłek, woreczków.

19. Ocena pracy uczniów, rozdan
die dyplomów, ocena zachowania.

Opracowanie: mgr Anna Rak

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 7750


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 2

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.