![]() |
![]() |
Katalog Mirosława Błaszak Zajęcia zintegrowane, Artykuły Jak wykorzystuję PUS-y i Paletę w nauczaniu zintegrowanymJak wykorzystuję PUS-y i Paletę w nauczaniu zintegrowanymRynek wydawniczy proponuje nauczycielom szeroką gamę środków dydaktycznych. Jednakże są one dość drogie i przy ograniczonych możliwościach finansowych szkoły, często bywają niedostępne. Z drugiej zaś strony, edukacja XXI wieku nie może opierać się wyłącznie na podręcznikach, kredzie i tablicy. Starając się urozmaicić uczniom zdobywanie wiedzy, natknęłam się wiele lat temu na PUS-y i Paletę. Dzięki wsparciu rodziców i sponsorów udało mi się zakupić zestawy dla swoich uczniów. Od razu zdobyły zaufanie moje, dzieci i rodziców. Uczniom pomagają w nauce, nauczycielom w pracy, a rodzicom w stworzeniu dziecku dobrego klimatu do samodzielnej nauki, zgodnie z jego naturalną potrzebą zaspokajania ciekawości i indywidualnymi zainteresowaniami.PUS i Paleta stanowią Uniwersalny System Edukacji, który łączy w sobie naukę, zabawę i samokontrolę, wychowuje kształtując osobowość i charakter, uczy wytrwałości i samodzielności. Daje dziecku możliwość zdobycia, poszerzenia i utrwalenia wiedzy w sposób aktywny i w pełni samodzielnie, wzmacnia koncentrację, pozwala przezwyciężyć trudności występujące w procesie nauczania. Bardzo przydatne w edukacji matematycznej okazały się książeczki "Liczę w pamięci". Zawierają one bogaty zbiór zadań dotyczących 4 podstawowych działań arytmetycznych. Zauważyłam, że dzięki PUS-om uczniowie bardzo chętnie liczyli tzw. "słupki", do których zawsze podchodzili niechętnie. Praca z PUS-ami pozwala szybko opanować i udoskonalić umiejętność liczenia pamięciowego. Dzięki zabawowej formie ćwiczeń, dzieci są zainteresowane rozwiązywaniem kolejnych zadań i chętnie do nich wracają. Mogą bezstresowo skontrolować prawidłowość wyników swoich obliczeń. Często wykorzystuję PUS-y i Paletę na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i Kółku z uczniem zdolnym, ponieważ zadania ułożone są w ten sposób, że zarówno zdolni uczniowie jak i słabsi znajdą w zeszycie odpowiednie dla siebie ćwiczenia. Ciekawe są również książeczki z serii "Ortografia". Dotyczą one pisowni wyrazów z ó-u, rz-ż, h-ch, zmiękczeń. Służą utrwalaniu i pogłębianiu zasad zapisu wyrazów z trudnościami ortograficznymi, uwrażliwiają na błąd, rozbudzają czujność ortograficzną. Najbardziej jednak uczniowie lubią rozwiązywać zadania o charakterze rozrywek umysłowych. Służą temu książeczki z serii "Zgadywanki", "Rusz głową". Istnieje jeszcze wiele ciekawych propozycji, lecz z braku środków finansowych nie korzystałam z nich w swojej pracy. Na podstawie moich wieloletnich doświadczeń, wysoko oceniam Uniwersalny System Edukacji PUS. Prezentowane materiały edukacyjne dobrze służą zdobywaniu doświadczeń, uczą samodzielności i odpowiedzialności za siebie oraz uruchamiają proces samokształcenia oparty na systemie samokontroli. Gorąco polecam!!! Opracowanie: Mirosława Błaszak Wyświetleń: 613
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |