AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Radosław Rękawiecki
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć gimnastyki korekcyjnej - wykorzystanie ćwiczeń korekcyjnych w zajęciach ruchowych w nauczaniu zintegrowanym

- n +

Wykorzystanie ćwiczeń korekcyjnych w zajęciach ruchowych w nauczaniu zintegrowanym.

Lekcja otwarta z zajęć korekcyjnych w kl.II-III.

Cel główny:
Zapoznanie z ćwiczeniami i zabawami korygującymi wady postawy w czasie zajęć ruchowych dzieci w zajęciach zintegrowanych.

Cele operacyjne:
- uczeń potrafi przyjąć prawidłową pozycję wyjściową do ćwiczenia,
- potrafi utrzymać prawidłową postawę w czasie ćwiczenia,
- umie współdziałać ze współćwiczącym,
- potrafi dokładnie wykonać ćwiczenie korygujące.

Metody:
- naśladowczo ścisła,
- zadaniowo ścisła,
- opowieści ruchowej,
- bezpośredniej celowości ruchu.

Środki dydaktyczne:
materacyki, piłki, piłki tenisowe, laski gimnastyczne, woreczki, lina, gazety, pachołki, koło hula- hop.

Zasady nauczania:
- świadomego i aktywnego udziału ucznia w procesie nauczania,
- poglądowości,
- przystępności i indywidualizacji w nauczaniu.

Przebieg zajęć

1. Budujemy domek:
Siad skrzyżny z rękami ułożonymi na kolanach. Na sygnał zaczynamy budować dom.
2. Dzień dobry: Siad skrzyżny na podłodze, ręce w "skrzydełka". Jedno z dzieci staje przed grupą tyłem do nich w postawie skorygowanej. Na sygnał jedno z dzieci siedzących mówi dzień dobry. Jeżeli osoba zgadnie, które to powiedziało zajmuje miejsce rozpoznanej osoby.(itd.)
3. Traw woreczkiem do celu: uczestnicy siedzą w szeregu w siadzie skrzyżnym, ręce w "skrzydełka", woreczek przed nimi na podłodze, przed nimi leży materacyk. Podchodzą po kolei, kładą się na brzuchu, unoszą ręce i głowę nad podłogę i rzucają oburącz
4. Klaśnij w dłonie: Uczestnicy dobrani parami, kładą się na brzuchu przodem do siebie, nogi wyprostowane, złączone razem, ręce w skrzydełka. Na sygnał klaszczą w dłonie (w swoje, w dłonie partnera, prawą dłonią w prawą dłoń partnera, lewą w lewą dłoń partnera).
5. Wrzuć piłkę do bramki: Pierwszy z pary wykonuje podpór tyłem z nogami ugiętymi, biodra uniesione do linii barków (bramka). Drugi - leżenie przodem na brzuchu, w rękach piłka, nogi wyprostowane, złączone. Na sygnał unosi głowę i ręce nad podłogę i rzuca piłkę. Stara się trafić do bramki.5*6 razy- zmiana.
6. Traf do bramki czołem: Pierwszy z pary wykonuje podpór tyłem z nogami ugiętymi, biodra uniesione do linii barków (bramka). Drugi w klęku podpartym z przodu, ręce ugięte w łokciach skierowane do środka, nogi złączone razem, uderza piłkę czołem starając się skierować piłkę do bramki. 5*6 razy następuje zmiana
7. Dmuchana piłeczka: W parach dzieci ustawiają się w pozycji średniej Klappa w odległości 1 m. Każda para ma piłeczkę tenisową i 2 laski. Na sygnał starają się przedmuchnąć piłeczkę na stronę kolegi zachowując pozycję wyjściową.
8. Zerwij jabłko chodząc:
Uczestnicy chodzą po wyznaczony terenie w pozycji skorygowanej. Na sygnał zrywają jabłka raz prawą, raz lewą ręką, oburącz, wyciągając się jak najwyżej, wspinając się na palce, bez podskoków.
9. Utrzymaj woreczek na głowie: uczestnicy w pozycji skorygowanej chodzą w sali z woreczkiem na głowie. Na sygnał siad - siadają siadem skrzyżnym, wstań - wstają i chodzą dalej. Jeżeli woreczek spadnie bądź zsunie się w bok dziecko siada siadem skrzyżnym przy drabinkach, ręce w "skrzydełka", woreczek na głowie.
10. Czyja piłka dalej? Uczestnik ustawia się w klęku podpartym z przodu. Przed nim leży piłka, którą na sygnał uderza czołem. W czasie ćwiczenia nie może oderwać rąk ani kolan od podłogi.
11. Sztafeta z woreczkami na głowie: Uczestników dzielimy na dwie grupy. Siadają w siadzie skrzyżnym z woreczkami na głowie w pozycji skorygowanej. Przed nimi ustawiony półmetek. Na sygnał dzieci po kolei wstają i idą na nogach z woreczkiem na głowie w jedną i drugą stronę. Po przejściu siadają w pozycji skorygowanej z woreczkiem na głowie. Następna osoba rusza, gdy poprzednia wróci.
12. Sztafeta z czworakowaniem:
Dzieci w siadzie skrzyżnym ustawione naprzeciwko pachołków. Ręce ułożone w skrzydełka. Na sygnał dzieci wstają i pokonują dystans na czworakach. Wygrywa osoba, która pierwsza ustawiła się do pozycji wyjściowej.
13. Zabawa ożywiająca "wyganianie kurek z ogródka "- przerzucanie woreczków.
14. Czytanie prasy:
Leżenie na brzuchu, nogi razem w rękach gazeta. Na sygnał uniesienie głowy i rąk do góry i głośne czytanie tekstu.
15. Zwijanie gazet: Zwijanie gazet za pomocą nóg, tworzenie kulek. Podnoszenie kulek do góry raz prawą raz lewą nogą. Wyrzuty kulek nogami przed siebie.

Opracowanie: mgr Radosław Rękawiecki

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3815


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.