Katalog Małgorzata Urban Lekcja wychowawcza, Scenariusze Czy warto być hobbystą?Czy warto być hobbystą?GODZINY DO DYSPOZYCJI WYCHOWAWCYSCENARIUSZ LEKCJI - KLASA V Cele Uczeń: - opowiada o swoim hobby i pokazuje "eksponaty", - samodzielnie poszukuje potrzebnych informacji i materiałów, - określa pojęcie "hobby", - podaje przykłady kolekcjonerstwa, - podaje zalety swojego hobby i zachęca innych do "zbieractwa". Środki dydaktyczne: plansza z napisem "hobby", małe karteczki dla każdego ucznia, zbiory "eksponatów" przyniesionych przez uczniów, szary papier, mazaki. Metody: dyskusja, "burza mózgów", rozmowa. Formy praca: w grupach, indywidualna, praca z całą klasą. Przebieg lekcji I. Uczniowie w kręgu. Na ostatniej lekcji zajmowaliśmy się formami spędzania wolnego czasu. Podawaliście przykłady, mówiliśmy o nawyku dobrego gospodarowania czasem, aby nie było nudy i przypadkowych wyborów. Dzisiaj zajmiemy się hobby. II Burza mózgów. 1. Każdy uczeń otrzymuje karteczkę na, których zapisuje swoje skojarzenia ze słowem "hobby" 2. Na tablicy nauczyciel wiesza planszę z napisem "hobby". 3. Każdy uczeń przykleja swoją karteczkę wokół napisu. 4. Sformułowanie terminu "hobby" a. kolekcjonerstwo- gromadzenie dzieł sztuki, pamiątek historycznych oraz przedmiotów rzadkich i ciekawych b. hobby- szczególne zamiłowanie, upodobanie do czegoś, ulubione zajęcie, któremu poświęca się wolny czas; konik, pasja. c. hobbista- człowiek mający jakieś hobby, interesujący się czymś specjalnie III Podawanie przykładów hobby. (Co zbierają ludzie?) (uczniowie chętni podają przykłady np. zbieranie znaczków, pocztówek, monet, porcelany, kart telefonicznych, dzieł sztuki itp.) IV Uczniowie podają przykłady własnego hobby. - Czy któreś z was zajmuje się jakimś hobby? (runda w kręgu) - Chętni uczniowie prezentują swoje zbiory, mówią o hobby, pokazują eksponaty. V Praca w grupach. Klasa podzielona na 4 grupy, każda otrzymuje szary papier i mazaki, uczniowie zapisują odpowiedź na pytanie: Czy warto być hobbystą? Możliwe odpowiedzi: - rozwijanie pozaszkolnych zainteresowań uczniów, - odprężenie emocjonalne, - rozwijanie zamiłowań kolekcjonerskich, - pogłębienie wiedzy z danej dziedziny. VI Praca na forum klasy Liderzy grup przedstawiają efekty pracy. VII Zapisanie na tablicy powtarzających się haseł, pomysłów dotyczących hobbistów. VIII Praca domowa. Zrobić hasło, plakat zachęcający do wybranego przez siebie hobby. IX Ewaluacja zajęć Zaznacz w tabelce, jak oceniasz dzisiejszą lekcję. Przy każdej odpowiedzi wstaw x.
Opracowanie: mgr Małgorzata Urban Wyświetleń: 5627
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |