Urządzenia WY
Konspekt lekcji
1. Przedmiot - Podstawy informatyki.
2. Prowadzący - Dziedzic Maciej.
3. Klasa - I, CKU
4. Temat - Urządzenia WY
5. Czas trwania lekcji - 45 minut.
6. Miejsce lekcji - CKU
7. Cele lekcji:
a) Cel poznawczy - zapoznanie uczniów ze sprzętem WY stosowanym w komputerze,
określenie zadań realizowanych przez poszczególny sprzęt.
b) Cel kształcący - poznanie realizowanych funkcji poszczególnych elementów,
zadania realizowane przez poszczególne elementy.
c) Cel wychowawczy - zwrócenie uwagi na systematyczność pracy uczniów,
zachęcanie uczniów do poszerzania wiedzy na temat sprzętu komputerowego,
kształtowanie pozytywnych postaw do przedmiotu, aktywizacja uczniów do
samodzielnej pracy.
8. Metody dydaktyczne - wykład z elementami kierowanej dyskusji.
9. Forma organizacyjna - klasowo - lekcyjna.
10. Środki dydaktyczne - tablica, podręcznik, fizyczne elementy..
11. Plan lekcji:
Lp. |
Ogniwo lekcji |
Czas [min.] |
1. |
Czynności organizacyjno-porządkowe. |
5 |
2. |
Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji i sprawdzenie zadania
domowego. |
10 |
3. |
Analiza głównego tematu: podanie podstawowych pojęć, definicji, wzorów,
schematów. |
20 |
4. |
Podsumowanie wiadomości. |
7 |
5. |
Zadanie zadania domowego. |
3 |
Razem: |
45 |
12. Część szczegółowa:
Lp. |
Ogniwo lekcji |
Czynności wykonywane przez nauczyciela. |
Czynności wykonywane przez ucznia. |
Uwagi |
1. |
Czynności organizacyjno-porządkowe |
Zaprowadzenia ładu i porządku, sprawdzenie obecności. |
Siadają na swoich miejscach, wyciągają zeszyty i podręczniki,
przygotowują się do lekcji, odpowiadają na pytania nauczyciela. |
2. |
Powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji i sprawdzenie zadania
domowego. |
Odpytuję dwóch wybranych uczniów, sprawdzam ich zadanie domowe,
wcześniej pytam się czy ktoś nie odrobił zadania domowego i czy nikt nie
zgłasza nie przygotowania, wyrażanie opinii o poprawności rozwiązań, ocena;
pozostałym uczniom sprawdzam zadanie domowe przechodząc po klasie. |
Słuchanie uwag nauczyciela, odpowiedzi uczniów i analiza poprawności
własnych zadań domowych. |
Spytać się czy ktoś nie ma zadania domowego |
3. |
Analiza głównego tematu. |
Zapisanie na tablicy numeru lekcji, daty i tematu zajęć.
Temat: Urządzenia WY
Podanie definicji urządzenia wyjściowego - urządzeniem
wyjściowym nazywamy elementy przetwarzające sygnał cyfrowy na sygnał
analogowy. Podział: Monitor - parametry, zastosowanie Drukarki: -igłowa -
zasada działania, parametry, -atramentowa - -laserowa- Ploter Stacja dysków
|
| |
4. |
Podsumowanie wiadomości. |
Nauczyciel stara się podsumować powyższe wiadomości przez zadawanie
pytań uczniom np.: Podaj przykładowe urządzenia WE, scharakteryzuj je? |
Uczniowie starają się odpowiedzieć na zadane pytania przez nauczyciela. | |
5. |
Zadanie zadania domowego |
W domu uczniowie mają się nauczyć podanych wiadomości. |
Zapisanie zadania domowego do zeszytu. |
|
Opracowanie: Dziedzic Maciej