Katalog Zuzanna Konsek Różne, Scenariusze "Szlachetne zdrowie" - program obchodów Tygodnia Ziemi - 7-11 kwietniaProgram obchodów tygodnia ziemi - 7- 11 kwietnia "Dbamy o nasze zdrowie""Szlachetne zdrowie,Nikt się nie dowie, Jako smakujesz, Aż się zepsujesz" Jan Kochanowski 1. 7.04.(poniedziałek) KONKURS DLA KLAS IV-VI NA GAZETKĘ "JAK DBASZ O SWOJE ZDROWIE" - rozstrzygnięcie konkursu w piątek(11.04) 2. 8.04.(wtorek) ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA WIERSZ O SZKODLIWOŚCI PALENIA TYTONIU. 3. 9.04.(środa) PRZEDSTAWIENIE "RECEPTA NA ZDROWIE" 4. 10.04.(czwartek) TURNIEJ WIEDZY ZDROWOTNEJ (drużynowy, dla klas V-VI) 5. 11.04.(piątek) KONKURS DLA KLAS I -III NA "ZDROWE CO NIECO"- CZYLI COŚ, CO MOŻNA ZJEŚĆ ZE SMAKIEM I KORZYŚCIĄ DLA ZDROWIA TEMAT: TURNIEJ WIEDZY ZDROWOTNEJ REALIZATORZY: 3 - osobowe drużyny klas V - VI TERMIN REALIZACJI: 10. 04.(obchody Tygodnia Ziemi) CELE: - przekonanie o wpływie człowieka na stan środowiska i zdrowia ludzi - rozumienie potrzeby dbania o własne zdrowie, zachowując zasady higieny otoczenia, osobistej, spożywania posiłków - kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się w nagłych wypadkach np. wezwanie pogotowia ratunkowego, straży pożarnej czy policji - kształtowanie umiejętności udzielania I pomocy, w takich wypadkach jak zranienie, zadławienie - dostrzeganie szkodliwego wpływu zanieczyszczeń środowiska na zdrowie człowieka - dostrzeganie różnych związków zachodzących między elementami przyrody POLECENIA DLA DRUŻYN: 1. Nazwać drużynę klasową, nazwą związaną z higieną ("wizytówki" umieścić na stolikach) (0-3 pkt.) 2. Wymienić 3 choroby, będące skutkiem zanieczyszczeń przemysłowych, oraz 3 będące skutkiem niewłaściwego odżywiania się. (0- 6 pkt.) 3. Rozszyfrować warzywa i owoce ukryte w nazwiskach i imionach, np. ELA ROM ALA REPKA SONIA ZBWIRK ROMA ACZAŃPA ELA BUC (0- 5 pkt.) 4. Przyrządzenie kanapki zawierającej oprócz chleba i masła, wyłącznie produkty białkowe (do wyboru: ser żółty, pomidor, szynka, ogórek, cebula, jajko, papryka ) (0-4 pkt.) 5. Rozpoznać 3 owoce po smaku z zawiązanymi oczami. (0-3 pkt.) 6. Spośród podanych niżej produktów spożywczych, wybrać 3, które zawierają najwięcej witaminy D (jabłko, pomidor, mleko, twaróg, szynka, jajko, ogórek, papryka) (0-3 pkt.) 7. Ułożyć rymowankę, zachęcającą do picia mleka. (0-3 pkt.) 8. Zaprezentować na migi 2 czynności dotleniające nasz organizm, zaczynając od tej, która mniej dotlenia. (0-4 pkt.) 9. Zapisać numery telefonu na odpowiednich kartkach, z symbolami policji, pogotowia ratunkowego i straży pożarnej. (0-3 pkt.) 10. Ułożyć tekst do straży pożarnej, informujący o palącej się łące. (0-4 pkt.) 11. Zaopatrzyć ranę (do wyboru: nożyczki, plaster, strzykawka, igła, kompresy gazy jałowej, bandaż elastyczny, woda utleniona, kwasek cytrynowy, spirytus salicylowy, jałowy bandaż) (0-4 pkt.) 12. Zaprezentować czynności wykonywane w czasie tamowania krwotoku z nosa. (0-3 pkt.) 13.Zademonstrować na modelu lalki sposoby postępowania w przypadku zadławienia. (0-2 pkt.) Pytania do ewentualnej dogrywki: - Co to są pakudy? - Znane konserwanty produktów spożywczych - Jakie substancje trujące oprócz nikotyny znajdują się w papierosie? - Inaczej - zapobieganie chorobom Zwracam się z prośbą o publikację programu obchodów Tygodnia Ziemi, łącznie ze scenariuszem Turnieju Wiedzy Zdrowotnej. Niektóre propozycje opracowanego programu mogą być wykorzystane do organizacji Dnia Ziemi w szkole podstawowej. Opracowanie: Zuzanna Konsek Wyświetleń: 2329
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |