Katalog

Zuzanna Konsek
Różne, Scenariusze

"Szlachetne zdrowie" - program obchodów Tygodnia Ziemi - 7-11 kwietnia

- n +

Program obchodów tygodnia ziemi - 7- 11 kwietnia "Dbamy o nasze zdrowie"

"Szlachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz"


Jan Kochanowski

1. 7.04.(poniedziałek) KONKURS DLA KLAS IV-VI NA GAZETKĘ
"JAK DBASZ O SWOJE ZDROWIE" - rozstrzygnięcie konkursu w piątek(11.04)

2. 8.04.(wtorek) ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU NA WIERSZ O SZKODLIWOŚCI PALENIA TYTONIU.

3. 9.04.(środa) PRZEDSTAWIENIE "RECEPTA NA ZDROWIE"

4. 10.04.(czwartek) TURNIEJ WIEDZY ZDROWOTNEJ (drużynowy, dla klas V-VI)

5. 11.04.(piątek) KONKURS DLA KLAS I -III NA "ZDROWE CO NIECO"-
CZYLI COŚ, CO MOŻNA ZJEŚĆ ZE SMAKIEM I KORZYŚCIĄ DLA ZDROWIA

TEMAT: TURNIEJ WIEDZY ZDROWOTNEJ

REALIZATORZY: 3 - osobowe drużyny klas V - VI

TERMIN REALIZACJI: 10. 04.(obchody Tygodnia Ziemi)

CELE:
- przekonanie o wpływie człowieka na stan środowiska i zdrowia ludzi
- rozumienie potrzeby dbania o własne zdrowie, zachowując zasady higieny otoczenia, osobistej, spożywania posiłków
- kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się w nagłych wypadkach
np. wezwanie pogotowia ratunkowego, straży pożarnej czy policji
- kształtowanie umiejętności udzielania I pomocy, w takich wypadkach jak zranienie, zadławienie
- dostrzeganie szkodliwego wpływu zanieczyszczeń środowiska na zdrowie człowieka
- dostrzeganie różnych związków zachodzących między elementami przyrody

POLECENIA DLA DRUŻYN:

1. Nazwać drużynę klasową, nazwą związaną z higieną ("wizytówki" umieścić na stolikach)
(0-3 pkt.)

2. Wymienić 3 choroby, będące skutkiem zanieczyszczeń przemysłowych, oraz 3 będące skutkiem niewłaściwego odżywiania się.
(0- 6 pkt.)

3. Rozszyfrować warzywa i owoce ukryte w nazwiskach i imionach, np.
ELA ROM
ALA REPKA
SONIA ZBWIRK
ROMA ACZAŃPA
ELA BUC
(0- 5 pkt.)

4. Przyrządzenie kanapki zawierającej oprócz chleba i masła, wyłącznie produkty białkowe (do wyboru: ser żółty, pomidor, szynka, ogórek, cebula, jajko, papryka )
(0-4 pkt.)

5. Rozpoznać 3 owoce po smaku z zawiązanymi oczami.
(0-3 pkt.)

6. Spośród podanych niżej produktów spożywczych, wybrać 3, które zawierają najwięcej witaminy D (jabłko, pomidor, mleko, twaróg, szynka, jajko, ogórek, papryka)
(0-3 pkt.)

7. Ułożyć rymowankę, zachęcającą do picia mleka.
(0-3 pkt.)

8. Zaprezentować na migi 2 czynności dotleniające nasz organizm, zaczynając od tej, która mniej dotlenia.
(0-4 pkt.)

9. Zapisać numery telefonu na odpowiednich kartkach, z symbolami policji, pogotowia ratunkowego i straży pożarnej.
(0-3 pkt.)


10. Ułożyć tekst do straży pożarnej, informujący o palącej się łące.
(0-4 pkt.)

11. Zaopatrzyć ranę (do wyboru: nożyczki, plaster, strzykawka, igła, kompresy gazy jałowej, bandaż elastyczny, woda utleniona, kwasek cytrynowy, spirytus salicylowy, jałowy bandaż)
(0-4 pkt.)

12. Zaprezentować czynności wykonywane w czasie tamowania krwotoku z nosa.
(0-3 pkt.)

13.Zademonstrować na modelu lalki sposoby postępowania w przypadku
zadławienia.
(0-2 pkt.)

Pytania do ewentualnej dogrywki:
- Co to są pakudy?
- Znane konserwanty produktów spożywczych
- Jakie substancje trujące oprócz nikotyny znajdują się w papierosie?
- Inaczej - zapobieganie chorobom

Zwracam się z prośbą o publikację programu obchodów Tygodnia Ziemi, łącznie ze scenariuszem Turnieju Wiedzy Zdrowotnej. Niektóre propozycje opracowanego programu mogą być wykorzystane do organizacji Dnia Ziemi w szkole podstawowej.

Opracowanie: Zuzanna Konsek

Wyświetleń: 2329


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.