Katalog Marta Borowiec Różne, Scenariusze Scenariusz zajęć zintegrowanych przeprowadzonych dla rodziców w klasie IIICzego uczą nas baśnie? Komponowanie własnej baśni. Akcja plastyczna- jesteśmy ilustratorami własnych utworów.SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH PRZEPROWADZONYCH DLA RODZICÓW W KLASIE III.Cykl tematyczny: CZYTAMY BAŚNIE. CELE OGÓLNE: pobudzanie ekspresji słuchowej, kształcenie umiejętności współdziałania w grupie, rozwijanie umiejętności czytania, układania swobodnych tekstów, przypomnienie nazwisk autorów baśni i bajek poznanych dotychczas, gromadzenie słownictwa wokół tematu, rozwijanie umiejętności pisania, zachowanie ładu i porządku w miejscu pracy, odpowiednie zachowanie się w obecności gości. CELE OPERACYJNE: po zajęciach uczeń potrafi: formułować wypowiedzi całym zdaniem, odróżniać prawdę od fikcji, potrafi utworzyć słowniczek tematyczny, napisać krótki, swobodny tekst, umie poprawnie zapisać swoja wypowiedź, ułożyć rozsypanki wyrazowe, uprzejmie podejmować klasowych gości. RODZAJE AKTYWNOŚCI: polonistyczna, artystyczna. METODY: podające, poszukujące, twórczego działania. PRZEBIEG ZAJĘĆ. 1.Zorganizowanie wystawki baśni różnych autorów: - głośne odczytywanie tytułów i nazwisk autorów; - oglądanie okładek i ilustracji; - przegląd spisu treści. 2. Ustalenie nazwisk autorów najczęściej pojawiających się na stronach tytułowych w zebranych książkach: - nadanie autorom książek wspólnych nazw: BAŚNIOPISARZE, BAJKOPISARZE. - ułożenie książek pod ww. napisami. 3. Zabawa "Zgadnij o jaką bajkę chodzi?". Nauczyciel czyta charakterystyczne fragmenty bajek, a wspólnym zadaniem dzieci jest odgadnięcie o jaką bajkę chodzi. Odpowiedzi udzielają poprzez podniesienie do góry wcześniej wykonanych kartoników z charakterystycznymi elementami, dotyczącymi poznanych baśni. ( Księżniczka na ziarnku grochu, Świniopas, Kot w butach, Kopciuszek, Pięć ziarnek grochu, Dziewczynka z zapałkami). 4. Rozmowa na temat powodów dla których chętnie sięgamy po baśnie: - co jest w nich takiego, że sięgamy po nie chętniej niż do innych książek; 5.Gromadzenie słownictwa wokół morału baśni: (czego uczą nas baśnie?). - dobroci, uczynności, tolerancji, wrażliwości, dostrzegania piękna w małych rzeczach, uczuć, odróżniania dobra od zła, właściwego postępowania. 6.Tworzenie własnych baśni na podstawie poznanego wcześniej słownictwa i zgromadzonych wyrażeń. Wytworzenie nastroju do tworzenia poprzez puszczenie w tle utworu R.Szumana "Marzenie". - wyrażenia: Dawno, dawno temu.............., za siedmioma górami..............., pewnego razu............,.....żyli długo i szczęśliwie, w dawnych czasach......, była sobie pewna........, przed laty żyli sobie............. - głośne czytanie wyrażeń - segregowanie zwrotów na początek i na koniec baśni - przepisanie swobodnych tekstów na kolorowe kartki. 7.Praca plastyczna "Jesteśmy ilustratorami i wydawcami własnych baśni"- malowanie farbami plakatowymi, wycinanie z papieru kolorowego, technika "origami". malowanie ilustracji do własnych bajek - ułożenie tekstów i ilustracji w książeczkę klasową - projektowanie i wykonanie okładki do książki - prace redakcyjne 8. Ułożenie rozsypanek wyrazowych jako podsumowanie zajęć. przenoszą * w * kraj * widm * czarów * i * Baśnie * nas * olbrzymów * nas * przenoszą * Baśnie * w * pełen * świat * cudowności * daleki. 9.Poczęstowanie rodziców herbata i słodkościami. Wykonana książeczka posłuży jako prezent dla zaprzyjaźnionych dzieci z Przedszkola nr 6.podczas najbliższego spotkania z nimi.(8.04.2002). 10.Praca domowa: Opowiedz wieczorem młodszemu rodzeństwu, mamie, tacie, przytulance swoja ulubioną baśń. Zacznij tak: dawno, dawno temu......,za siódmą górą........, dawnymi czasy.... Opracowanie: mgr Marta Borowiec Wyświetleń: 2546
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |