|
| ||||||||
Katalog Dorota Piwkowska Język polski, Scenariusze Odczytujemy "Katarynkę" Bolesława Prusa inaczej - współcześnieOdczytujemy "Katarynkę" B. Prusa inaczej... współcześnie.Cele lekcji: uczeń: - dostrzega kontrast w budowie postaci literackich, określa jego rolę, - świadomie odbiera dzieło lit., - uświadamia sobie potrzebę niesienia pomocy pokrzywdzonym chorym... Metody i formy pracy: - metoda problemowa - metoda poszukująca - dyskusja Środki dydaktyczne: - tekst "Katarynki" - "Słownik języka polskiego" Tok lekcji: 1. Dyskusja na temat różnic w konstruowaniu postaci literackich.
Choć od powstania "Katarynki" minęło ponad sto lat, problem ludzkiego nieszczęścia pozostał aktualny. Również dzisiaj potrzebni są ludzie pokroju p. Tomasza, którzy przyjdą z pomocą biednym. 2. Dyskusja na temat: - kto może pomagać? - jak możemy pomagać? Formy pomocy pokrzywdzonym: - sponsorzy - akcje charytatywne, np. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy Jurka Owsiaka "Porozumienie bez barier" Jolanty Kwaśniewskiej - szkoły dla niewidomych 3. Hasło: filantrop - człowiek wspomagający potrzebujących; dobroczyńca. Opracowanie: Dorota Piwkowska Wyświetleń: 2857
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. | ||||||||