Katalog

Aleksandra Mika
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

W świątecznym nastroju - konspekt zajęć zintegrowanych dla klasy II

- n +

W świątecznym nastroju.

Konspekt zajęć zintegrowanych w kl. II.

OŚRODEK TEMATYCZNY: BOŻE NARODZENIE TUŻ-TUŻ

Zapis do dziennika.

Swobodne wypowiedzi na temat szopki betlejemskiej i innych zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia na podstawie tekstu pt. "Hej kolęda, kolęda!". Ubieranie klasowej choinki. Wykonanie gwiazdy. Układanie zadań na temat choinki. Słuchanie i śpiewanie kolęd. Mnożenie i dzielenie w zakresie 30.

Przewidywane osiągnięcia uczniów

Uczeń:

- wypowiada się na temat świąt, tradycji,
- dostrzega wagę tradycji w życiu rodziny,
- wyodrębnia z tekstu zdania stosując znaki przestankowe,
- wskazuje kolejne czynności w wykonywaniu ozdób świątecznych,
- łączy karton, bibułę, papier kolorowy,
- potrafi śpiewać poznane kolędy,
- rozumie, że mnożenie i dzielenie to działania odwrotne.

Metody: rozmowa, wyjaśnienia, praca z książką, działalność praktyczna,
m. aktywizująca - hierarchizacji.

Formy:
zbiorowa -jednolita.
indywidualna - jednolita
indywidualna - zróżnicowana
grupowa.

Środki dydaktyczne: Podręcznik "Z Ekoludkiem w szkole" -część 2 str. 70-73, matematyczna karta pracy nr 22, kaseta dźwiękowa nr 2, płyty z kolędami, magnetofon, znaczki do podziału na grupy, koło z napisem "Święta"

Przebieg zajęć

1. Powitanie kolędą.

2. Podział dzieci na grupy.
Dzieci losują znaczki: bombka, choinka, gwiazda, prezent, siadają przy stolikach oznaczonych takimi samymi znaczkami.

3. Praca w grupach - skojarzenia.
Na karteczkach dzieci wypisują flamastrem wyrazy kojarzące się ze świętami. W grupie wyrazy te nie mogą się powtarzać.

4. Promyczkowe uszeregowanie wpisanych skojarzeń.

Nauczyciel układa na dywanie koło z napisem "Święta". Dzieci grupami, w których
pracowały, układają w kształcie promyków wpisane skojarzenia. Odczytane najczęściej
powtarzających się skojarzeń.

5. Praca w grupach -każda grupa otrzymuje inne zadanie.

I - Grupuje wyrazy tematycznie, np. wokół tematu choinki, wigilia itp.

II - Do każdego wyrazu (rzeczownika) dodaje przymiotnik, a następnie czasownik, tworząc zgodnie ze sobą pary wyrazów.

III - Grupuje wyrazy według trudności ortograficznych np. wyrazy z "ch" ,"ó".

IV - układa wyrazy alfabetycznie.

Prezentacja i omówienie prac poszczególnych grup.

6. Samodzielne układanie kilku zdań z wyrazami - skojarzeniami i zapis ich do zeszytu.
Dzieci, które mają kłopoty przepisują do zeszytu dowolne wyrazy

7. Odczytanie ułożonych zdań.

8. Wysłuchanie z kasety kolędy pt. "Przybieżeli do Betlejem".

9. Samodzielne rozwiązanie krzyżówki (str. 72), odczytanie hasła "Wesołych Świąt".
Wskazanie wyrazów, które nie zostały wymienione w skojarzeniach.

10. Mnożenie i dzielenie w zakresie 30 - karta nr 22

11. Ćwiczenia doskonalące sprawność rachunkową w zakresie mnożenia i dzielenia

12. Odczytanie słów kolędy pt. "Dzisiaj w Betlejem", str. 70, słuchanie jej z płyty, śpiewanie

13. Rozmowa na temat ilustracji szopki betlejemskiej.

14. Przypomnienie tytułów innych kolęd, śpiewanie znanych kolęd.

15. Ciche czytanie tekstu pt. "Hej, kolęda kolęda" (str. 71)

16. Rozmowa na podstawnie tekstu i ilustracji na str. 71 na temat kolędy. Tworzenie wyrazów pokrewnych, wyjaśnienia słownikowe (kolęda, kolędować, chodzić po kolędzie, kolędnicy) .

17. Odczytanie tekstu w ćw. 4 str.73, wskazanie nazw zwyczajów świątecznych.

18. Podzielenie tekstu w ćw. 4 na zadania i przepisanie go.

19. Oglądanie i nazywanie przyniesionych przez dzieci świecidełek do ubrania klasowej choinki.

20. Ubieranie klasowej choinki.

21. Odczytanie kolejnych etapów wykonania gwiazdy wg opisu na str. 73 Wykonanie gwiazdy.

22. Zakończenie zajęć w kręgu przy choince, śpiewanie kolęd. Układanie zdań na temat wyglądu choinki. Każde dziecko układa jedno zdanie.

Praca domowa:

Polecamy aby dzieci przyniosły kartki świąteczne oraz pomoce z opisu na str. 75.

Zad. 6 str.48 (M).

Opracowanie: Aleksandra Mika

Wyświetleń: 5707


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.