Katalog Maria Mazurek Różne, Scenariusze Scenariusz lekcji powtórzeniowej na temat warzyw i owoców w kuchni polskiej (metoda projektu)Scenariusz lekcji powtórzeniowej na temat warzyw i owoców w kuchni polskiej /metoda projektu/Zespół Szkół Nr 2 im. 9. PSK w GrajewieSpecjalność: żywienie zbiorowe Przedmiot: technologia gastronomiczna z towaroznawstwem Klasa: IV TŻ Czas realizacji: 2x45minut Pomoce dydaktyczne: - projekty: "Co Polacy mają na stole dziś, a co powinni mieć na stole jutro" - kosz z owocami i warzywami TEMAT NA TABLICY: Na stole Polaka dziś.. ... i jutro.. ...... Cele operacyjne: 1. Utrwalenie umiejętności intelektualnych w zakresie wyboru warzyw o najwyższej wartości odżywczej. 2. Utrwalenie umiejętności intelektualnych i praktycznych poprzez metodę projektów, w zakresie zastosowania warzyw i owoców w kuchni polskiej. 3. Kształtowanie umiejętności popularyzacji wiedzy o racjonalnym żywieniu wpływającym korzystnie na organizm, zapobiegającym chorobom cywilizacyjnym (realizowane poprzez prezentację projektów). 4. Kształtowanie umiejętności samooceny. 5. Kształtowanie umiejętności obiektywnej oceny innych osób (uczniów, kolegów) poprzez wdrażanie do stosowania kryteriów i norm ocen. 6. Wdrażanie uczniów do motywacji wystawionych ocen, wyrażania opinii: uzasadnij dlaczego ktoś zrobił źle. 7. Kształtowanie umiejętności sprawiedliwej oceny, adekwatnej do wkładu pracy z zaangażowaniem poszczególnych członków zespołu. 8. Kształtowanie umiejętności wykorzystania właściwych technik komunikacji werbalnej podczas dyskutowania, argumentowania i negocjowania. 9. Kształtowanie właściwych postaw interpersonalnych - podmiotowego traktowania innych. FAZA I Wprowadzenie do tematu z zasugerowaniem problemów do rozwiązania. A. Prezentacja złożonych celów lekcji - 2 minuty Głównymi celami dzisiejszej lekcji jest utrwalenie wiadomości z zakresu warzyw i owoców z jednoczesnym doskonaleniem umiejętności zastosowania tych zagadnień w planowaniu racjonalnego żywienia. Styl naszej pracy będzie umożliwiał doskonalenie waszych umiejętności planowania dziennych jadłospisów, umiejętności popularyzowania racjonalnego żywienia i umiejętności prawidłowej i sprawiedliwej oceny siebie i innych. B. Wykład, obejmujący następujące zagadnienia - 10 minut - Warzywa bogate w witaminę C - Warzywa bogate w karoten - Warzywa bogate w białko roślinne - Warzywa o szczególnym oddziaływaniu leczniczym C. Podział na grupy, regulamin prezentacji i oceny. Na tablicy wypisujemy kryteria oceniania:
PRZYKŁAD SAMOOCENY:
Podczas prezentacji uczniowie oceniają za: - sposób przedstawiania tematu (jasny, logiczny, zrozumiały); - atrakcyjność i przydatność projektu; - poprawność merytoryczna. FAZA II A. Prezentacja i ocena - 30 minut B. Dyskusja nad wynikami oceny. Ustosunkowanie się osób ocenianych do opinii wyrażonej przez oceniającego. FAZA III A. Podsumowanie i wystawienie ocen - 3 minuty Podsumowanie dotyczy stopnia realizacji założonych celów. Omówić, jak zostały zrealizowane główne cele (IA) oraz uwzględnić postępy uczniów (stosunek wiedzy i umiejętności aktualnych do wiedzy i umiejętności dawniejszych). NA KONIEC: "Nie traktujmy warzyw i owoców li tylko jako dekoracji na talerzu czy stole, ale je zjadajmy!" Dyżurni biorą kosz z owocami i warzywami i częstują uczniów i nauczycieli. Opracowanie: MARIA MAZUREK Wyświetleń: 2699
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |