Katalog Marzena Borodawko Różne, Scenariusze Pobudzanie do aktywności twórczej - scenariusz zajęć wyrównawczych dla dzieci zahamowanych psychoruchowoPobudzanie do aktywności twórczejScenariusz zajęć wyrównawczychDla dzieci zahamowanych psychoruchowo Cel: ośmielanie, pobudzanie do działania, uaktywnianie, usprawnienie manualne Metody: słowna i oglądowa, praktyczna Formy pracy: indywidualna, zbiorowa, jednolita, zróżnicowana Środki dydaktyczne: farby, pędzel, arkusz papieru, masa solna, tusz. Przebieg zajęć 1. Zajęcia grupowe - "Róbcie, co ja". - wybieramy najodważniejsze dziecko, które pokazuje jakieś ruchy, reszta grupy powtarza te czynności (na początku pokazującym ruchy może być nauczycie1, by zachęcić do tej roli). 2. Zajęcia zasadnicze - Malowanie ulic miasta - na podłodze rozkładamy wielkie arkusze szarego papieru, dzieci otrzymują farby i grube pędzle. Według własnych inwencji kreślą grubą linią ulice miasta, zaznaczają skrzyżowania, światła, domy. Do zabawy włączamy małe auta - zabawki oraz inne pojazdy. Każde może naśladować dźwięki pojazdów. 3. Zajęcia odprężające - Relaks - dzieci siadają na podłodze, kolana mają podciągnięte wysoko do brody, ręce obejmują nogi, głowa schowana w kolana, plecy skulone, całe ciało zaciśnięte, sprężone, skurczone i napięte. Utrzymują tą pozycję przez 1 minutę, a potem bardzo mocno rozprostowują ciało. Następnie starają się jak najbardziej rozciągnąć ciało, palce, plecy wyprostowane, oczy szeroko otwarte. Po jednej minucie wstają i wykonują podskok. 4. Ciąg dalszy zajęć wyrównawczych. - Zabawa z masą solną - przygotowaną masę solną umieszczamy na dużych deseczkach - podstawkach. Dzieci wg własnych pomysl6w lepią: postacie, przedmioty. Po wyschnięciu mogą wytwory pomalować. - Czarowanie tuszem - rozdajemy dzieciom duże kartki papieru i tusz w trzech kolorach. Każde dziecko wylewa (skapuje) na swoją kartkę trzy małe krople tuszu (każda innego koloru), zbliża kartki do ust i rozdmuchuje tusz, tworząc różne obrazy i kształty. Możemy o nich z dziećmi porozmawiać. 5. Zajęcia odprężające - kolorowanki. 6. Zakończenie - ocena pracy i porządkowanie stanowisk. Opracowanie: Marzena Borodawko Wyświetleń: 2446
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |