Katalog

Marzena Borodawko
Lekcja wychowawcza, Scenariusze

Czy moje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole? - scenariusz spotkania z rodzicami

- n +

Czy moje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?

SCENARIUSZ SPOTKANIA Z RODZICAMI

Cel: Uświadomienie rodzicom niebezpiecznych sytuacji i zagrożeń na terenie szkoły oraz możliwości ich zapobiegania.

1. Powitanie rodziców.

2. Podział rodziców na cztery grupy - poczęstunek cukierkami w czterech kolorach.

3. Nauczyciel w kilku zdaniach przedstawia rodzicom ważność tematu.

Obserwując uczniów w szkole zauważamy zmiany w zachowaniu dzieci, ich sposobie wyrażania emocji wobec rówieśników. Agresja u małych dzieci ma charakter spontaniczny, jest bezpośrednia i mimowolna. Jest to poważne i niebezpieczne zjawisko wśród dzieci, których psychika dopiero się kształtuje. My, jako nauczyciele nie pozostajemy na nie obojętni. Świadomi wagi problemu podejmujemy działania profilaktyczne, interwencyjne, w których realizacji uczestniczy dyrekcja, nauczyciele i rodzice. Chcielibyśmy ustalić, w jakim stopniu ten problem dotyczy uczniów naszej szkoły. Dlatego liczę na pomoc Państwa i uczniów.

4. Nauczyciel podaje każdej grupie propozycje zagadnień dotyczących poczucia
bezpieczeństwa dziecka w szkole.

I grupa: Czy zdarzyło się Państwu zaobserwować na terenie szkoły sytuacje odnoszące się do ucznia?
Bicie Grożenie Wymuszanie pieniędzy
Częstowanie papierosami Przezywanie Wyśmiewanie się
Zabieranie rzeczy Namawianie do kradzieży Zaczepianie

Proszę zaznaczyć wybór przyklejając wykrzyknik na odpowiednim polu.
II grupa: Do kogo Państwa zdaniem mogą się zwrócić o pomoc dzieci będące w niebezpiecznej sytuacji?

III grupa: Proszę dokończyć myśl:
NASZE DZIECI MAJĄ PRAWO DO...
(np. mówić o swoich problemach, wygłaszać swoje poglądy, nietykalności osobistej... )

IV grupa: Proszę napisać, co powiedziałbyś dziecku w takiej sytuacji:



5. Wyeksponowanie pracy rodziców na planszach.

6. Porownanie ustaleń rodziców z wynikami ankiet przeprowadzonych wśród uczniów (należy wcześniej ułożyć i przeprowadzić ankietę dotyczącą poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów klas I-III).

7. Zaprezentowanie przez uczniów tablicy z kodeksem postępowania w przypadku łamania norm zachowania się w szkole (wybrane punkty regulaminu mogą być wzbogacone prezentacją artystyczną w wykonaniu dzieci; regulamin do ułożenia wraz z dziećmi).

8. Wyciągnięcie wniosków.

9. Zakończenie spotkania.

Opracowanie: Marzena Borodawko

Wyświetleń: 3093


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.