Katalog Marzena Borodawko Lekcja wychowawcza, Scenariusze Czy moje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole? - scenariusz spotkania z rodzicamiCzy moje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?SCENARIUSZ SPOTKANIA Z RODZICAMICel: Uświadomienie rodzicom niebezpiecznych sytuacji i zagrożeń na terenie szkoły oraz możliwości ich zapobiegania. 1. Powitanie rodziców. 2. Podział rodziców na cztery grupy - poczęstunek cukierkami w czterech kolorach. 3. Nauczyciel w kilku zdaniach przedstawia rodzicom ważność tematu. Obserwując uczniów w szkole zauważamy zmiany w zachowaniu dzieci, ich sposobie wyrażania emocji wobec rówieśników. Agresja u małych dzieci ma charakter spontaniczny, jest bezpośrednia i mimowolna. Jest to poważne i niebezpieczne zjawisko wśród dzieci, których psychika dopiero się kształtuje. My, jako nauczyciele nie pozostajemy na nie obojętni. Świadomi wagi problemu podejmujemy działania profilaktyczne, interwencyjne, w których realizacji uczestniczy dyrekcja, nauczyciele i rodzice. Chcielibyśmy ustalić, w jakim stopniu ten problem dotyczy uczniów naszej szkoły. Dlatego liczę na pomoc Państwa i uczniów. 4. Nauczyciel podaje każdej grupie propozycje zagadnień dotyczących poczucia bezpieczeństwa dziecka w szkole. I grupa: Czy zdarzyło się Państwu zaobserwować na terenie szkoły sytuacje odnoszące się do ucznia?
Proszę zaznaczyć wybór przyklejając wykrzyknik na odpowiednim polu. II grupa: Do kogo Państwa zdaniem mogą się zwrócić o pomoc dzieci będące w niebezpiecznej sytuacji? III grupa: Proszę dokończyć myśl: NASZE DZIECI MAJĄ PRAWO DO... (np. mówić o swoich problemach, wygłaszać swoje poglądy, nietykalności osobistej... ) IV grupa: Proszę napisać, co powiedziałbyś dziecku w takiej sytuacji: 5. Wyeksponowanie pracy rodziców na planszach. 6. Porownanie ustaleń rodziców z wynikami ankiet przeprowadzonych wśród uczniów (należy wcześniej ułożyć i przeprowadzić ankietę dotyczącą poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów klas I-III). 7. Zaprezentowanie przez uczniów tablicy z kodeksem postępowania w przypadku łamania norm zachowania się w szkole (wybrane punkty regulaminu mogą być wzbogacone prezentacją artystyczną w wykonaniu dzieci; regulamin do ułożenia wraz z dziećmi). 8. Wyciągnięcie wniosków. 9. Zakończenie spotkania. Opracowanie: Marzena Borodawko Wyświetleń: 3093
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |