Katalog

Wiesława Nurzyńska
Język polski, Sprawdziany i testy

Test kompetencji ucznia klasy II (na podstawie lektury "Kubuś Puchatek"

- n +

Test kompetencji ucznia klasy II (na podstawie lektury pt. "Kubuś Puchatek")

Imię i nazwisko:........................................ klasa II

1. Przeczytaj uważnie tekst i wpisz brakujące litery:

Jak przechyt......yć p.....czoły?
.....lubionym p.....ysmakiem Kubusia Puchatka był mi.....d. Aby odwr.....cić uwagę p.....czół, miś postanowił nieść przed sobą..... elony balonik. P.....czoły mogły nie zauwa.....yć tego, kto idzie i pomy.....leć,..... e to część d.....ewa. Krzyś nam.....wił Puchatka na balonik niebieski jak kawałek nieba. Miś wytarzał się w błocie i chwycił w łapki szn.....rek balonika. Ule.....ał w powiet.....e. Czy p.....czoły rzeczywiście wzięły Kubusia za małą, ciemną chm.....rkę?

2. Wypisz z tekstu pięć rzeczowników:

..................................................................................................
.................................................................................................. ..................................................................................................

Wypisz z tekstu czasowniki w liczbie pojedynczej:
..................................................................................................
..................................................................................................

Wypisz z tekstu przymiotniki:
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................

3. Do podanych rzeczowników dopisz właściwe czasowniki:

Prosiaczek -................................
Krzyś -.........................................
przyjaciele -.............................
Sowa -.........................................

4. Napisz w porządku alfabetycznym następujące wyrazy: zwierzęta, las, motyle, rozum, Maleństwo, osiołek.
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................

5. Przeczytaj uważnie zdania oznajmujące i ułóż do nich zdania pytające:

Kubuś dał smutnemu osiołkowi prezent na urodziny.
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................

Puchatek z Prosiaczkiem polowali na słonie.
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................

6. Zapisz w odpowiedniej części tabelki następujące wyrazy: prosię, pszczoły, tygrys, kangur, sowa, motyle.
 
ptaki ssaki owady
     
     
     

7. Zapisz i oblicz:

iloczyn liczb 10 i 2 ....................................................................
suma liczb 35 i 42 ....................................................................
iloraz liczb 20 i 4 ....................................................................

8. Oblicz:

9 x 3 - 3 x 8 =.....................
21: 7 + 17 =......................
24: 6 - 2 =.....................
32 - 5 x 6 =.....................
(3 + 7) x 5 =....................
8 + 4 x 5 =.....................
9 x (12 - 3) =....................

9. Krzyś ma 8 baloników. Kubuś Puchatek ma 4 razy więcej baloników niż Krzyś, a Prosiaczek o 15 więcej niż Krzyś.
Ile baloników ma Kubuś?
Ile baloników ma Prosiaczek?
Ile baloników mają razem Krzyś, Kubuś i Puchatek?

..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................
..................................................................................................

10. Zapisz składniki w takiej kolejności, żeby najłatwiej było obliczyć ich sumę:
14, 42, 5, 18:

..................................................................................................
..................................................................................................

11. Napisz wszystkie liczby trzycyfrowe, w których suma cyfr jest równa 3:

102,. ..................................................................................................
..................................................................................................

Plan sprawdzianu przeprowadzonego pod koniec roku szkolnego

Zadania:

1. Ortografia: rz po spółgłoskach; ż; ó; u; zmiękczenie spółgłosek.
2. Znajomość rzeczowników, czasowników, przymiotników.
3. Forma rzeczownika i czasownika.
4. Znajomość alfabetu.
5. Rodzaje zdań.
6. Umiejętność rozróżniania ptaków, ssaków, owadów.
7. Znajomość działań matematycznych.
8. Kolejność wykonywania działań.
9. Umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych.
10. Przemienność i łączność dodawania.
11. Znajomość liczb trzycyfrowych.

Opracowanie: Wiesława Nurzyńska

Wyświetleń: 5275


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.