Katalog Wiesława Nurzyńska Język polski, Sprawdziany i testy Test kompetencji ucznia klasy II (na podstawie lektury "Kubuś Puchatek"Test kompetencji ucznia klasy II (na podstawie lektury pt. "Kubuś Puchatek")Imię i nazwisko:........................................ klasa II1. Przeczytaj uważnie tekst i wpisz brakujące litery: Jak przechyt......yć p.....czoły? .....lubionym p.....ysmakiem Kubusia Puchatka był mi.....d. Aby odwr.....cić uwagę p.....czół, miś postanowił nieść przed sobą..... elony balonik. P.....czoły mogły nie zauwa.....yć tego, kto idzie i pomy.....leć,..... e to część d.....ewa. Krzyś nam.....wił Puchatka na balonik niebieski jak kawałek nieba. Miś wytarzał się w błocie i chwycił w łapki szn.....rek balonika. Ule.....ał w powiet.....e. Czy p.....czoły rzeczywiście wzięły Kubusia za małą, ciemną chm.....rkę? 2. Wypisz z tekstu pięć rzeczowników: .................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. Wypisz z tekstu czasowniki w liczbie pojedynczej: .................................................................................................. .................................................................................................. Wypisz z tekstu przymiotniki: .................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. 3. Do podanych rzeczowników dopisz właściwe czasowniki: Prosiaczek -................................ Krzyś -......................................... przyjaciele -............................. Sowa -......................................... 4. Napisz w porządku alfabetycznym następujące wyrazy: zwierzęta, las, motyle, rozum, Maleństwo, osiołek. .................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. 5. Przeczytaj uważnie zdania oznajmujące i ułóż do nich zdania pytające: Kubuś dał smutnemu osiołkowi prezent na urodziny. .................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. Puchatek z Prosiaczkiem polowali na słonie. .................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. 6. Zapisz w odpowiedniej części tabelki następujące wyrazy: prosię, pszczoły, tygrys, kangur, sowa, motyle.
7. Zapisz i oblicz: iloczyn liczb 10 i 2 .................................................................... suma liczb 35 i 42 .................................................................... iloraz liczb 20 i 4 .................................................................... 8. Oblicz: 9 x 3 - 3 x 8 =..................... 21: 7 + 17 =...................... 24: 6 - 2 =..................... 32 - 5 x 6 =..................... (3 + 7) x 5 =.................... 8 + 4 x 5 =..................... 9 x (12 - 3) =.................... 9. Krzyś ma 8 baloników. Kubuś Puchatek ma 4 razy więcej baloników niż Krzyś, a Prosiaczek o 15 więcej niż Krzyś. Ile baloników ma Kubuś? Ile baloników ma Prosiaczek? Ile baloników mają razem Krzyś, Kubuś i Puchatek? .................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. .................................................................................................. 10. Zapisz składniki w takiej kolejności, żeby najłatwiej było obliczyć ich sumę: 14, 42, 5, 18: .................................................................................................. .................................................................................................. 11. Napisz wszystkie liczby trzycyfrowe, w których suma cyfr jest równa 3: 102,. .................................................................................................. .................................................................................................. Plan sprawdzianu przeprowadzonego pod koniec roku szkolnego Zadania: 1. Ortografia: rz po spółgłoskach; ż; ó; u; zmiękczenie spółgłosek. 2. Znajomość rzeczowników, czasowników, przymiotników. 3. Forma rzeczownika i czasownika. 4. Znajomość alfabetu. 5. Rodzaje zdań. 6. Umiejętność rozróżniania ptaków, ssaków, owadów. 7. Znajomość działań matematycznych. 8. Kolejność wykonywania działań. 9. Umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych. 10. Przemienność i łączność dodawania. 11. Znajomość liczb trzycyfrowych. Opracowanie: Wiesława Nurzyńska Wyświetleń: 5275
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |