Lp. |
Sfera rozwoju
zawodowego |
Zadania |
Formy realizacji |
Termin |
Uwagi, dowody realizacji |
I. |
Organizacyjna |
Poznanie procedury awansu zawodowego |
Analiza przepisów oświatowych dotyczących awansu zawodowego: znowelizowana Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z dnia 23.08.2000 r. |
VIII-IX 2000 r. |
Poprawnie sformułowany wnioseko rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego |
Nawiązanie współpracyz doradcą metodycznym |
Rozmowa |
IX.2000 r VI.2001 r. |
Udział w zespole metodycznym, rozmowa potwierdzona przez metodyka |
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły |
Analiza dokumentacji: statutu, regulaminu wewnątrzszkolnego systemu oceniania, planu rozwoju szkoły, przepisów bhp właściwych dla szkoły |
IX-X 2000 r. |
Przwidłowo pełniona funkcja wychowawcy i nauczyciela przedmiotu |
Uczestnictwo w pracachorganów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań |
Współpraca z rodzicami, opieka nad Samorządem Uczniowskim, wdrażaniewewnątrzszkolnego systemu oceniania, udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli |
VIII.2000 r. VI.2001 r. |
Zdjęcia inna dokumentacja |
Współpraca ze środowiskiem lokalnym oraz UM i G |
Nawiązanie współpracy ze środowiskiem lokalnym oraz UM i G w celu powołania sztabu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz innych uroczystości lokalnych |
XI.2000 r. VI.2001 r. |
Raport z przeprowadzonej akcji, dowód wpłaty pieniędzy, zdjęcia |
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego |
Gromadzenie dokumentów zaświadczeń, programów scenariuszy, zdjęć, konspektów |
IX. 2000 r. VI.2001 r. |
Zdjęcia, konspekty, scenariusze, dokumenty |
Przygotowanie projektu sprawozdania |
Autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego |
VI.2001 r. |
Autoanaliza poparta dokumentacją |
II. |
Osobista |
Przeprowadzenie analizy własnej pracy nauczycielskiej |
Określenie formuły oceny pracy - autorefleksja |
IX.2000 r. |
Autorefleksja |
Współudział w opracowaniu rocznego planu pracy dydaktyczno-wychowawczego oraz kalendarza imprez i uroczystości szkolnych |
Aktywny udział w opracowywaniu szkolnego planu pracy dydaktyczno- wychowawczego oraz kalendarza imprez i uroczystości na rok szkolny 2000/2001 |
18.IX.2000 r. |
Potwierdzenie przez dyrektora |
Udział w pracach zespołu projektującego szkolny program wychowawczy |
Aktywny udział w pracy zespołu opracowującego szkolny program wychowawczy dla klas III |
11.X.2000 r. |
Potwierdzenie przez dyrektora |
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu |
Udział w warsztatach, radach szkoleniowych |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Potwierdzenia |
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji |
Studia podyplomowe z zakresu nauczania informatyki |
II-XII 2001 r. |
Potwierdzenie |
Samodzielne studiowanie literatury związanej z nauczanym przedmiotem |
Prowadzenie rejestru przyswojonych pozycji bibliograficznych - dziennik lektur |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Dziennik lektur |
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych |
Współudział w założeniu sztabu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i współpraca z UM i G oraz z właścicielem lokalu w celu sprawnego przeprowadzenia zbiórki pieniędzy w środowisku lokalnym |
XI.2000 r. 7.I.2001 r. |
Raport z przeprowadzonej akcji, dowód wpłaty pieniędzy, zdjęcia |
Obserwacja i analiza możliwości ucznia |
Zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi obserwacji klasy, ankieta |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Arkusze obserwacji, analiza ankiety |
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem |
Przygotowanie przekładowych konspektów ciekawszych lekcji, spotkań z rodzicami, scenariuszy uroczystości i ich publikacja. |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Scenariusze, konspekty. |
Określenie dalszej drogi rozwoju |
Wnioski do dalszej pracy, planu rozwoju zawodowego w celu uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego oraz kwalifikacji |
VI.2001 r. |
Wnioski w autoanalizie |
III. |
Dydaktyczna |
Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej |
Udział w szkoleniach adekwatnych do potrzeb szkoły i nauczyciela |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Potwierdzenia |
Analiza, określenie mocnych i słabych stron własnej działalności |
Autoanaliza, dokumentacja efektów własnej pracy |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Autoanaliza, dokumentacja |
Organizacja warsztatu pracy |
Opieka nad klasopracownią historyczną, gromadzenie pomocy naukowych, plansz, tekstów |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Zdjęcia klasy, pomocy, tekstów |
Stosowanie w pracy aktywnych metod nauczania |
Prowadzenie lekcji różnymi aktywnymi metodami: praca w grupach, metaplan, burza mózgów, dyskusja punktowana |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Przykładowe konspekty lekcji |
Opieka nad studencką praktyką pedagogiczną |
Sprawowanie opiekuństwa nad studencką praktyką pedagogiczną |
IX.2000 r. |
Opinia praktyki |
Wykonywanie zadań wynikających ze szkolnego planu dydaktyczno-wychowawczego |
Współudział w zorganizowaniu dyskotek szkolnych, programów arystycznych, festynu szolnego z okazji dnia wiosny |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Zdjęcia |
Podniesienie na wyższypoziom umiejętności korzystania z narzędzi i metod informatyki w zakresie korzystania ze szkolnej pracowni komputerowej |
Korzystanie z encyklopedii multimedialnych, komputerowych programów edukacyjnych |
IV.2001 r. VI.2001 r. |
Zdjęcia |
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych (kółko historyczne) |
Opracowanie rocznego planu pracy. Praca z uczniami biorącymi udział w wewnątrzszkolnym konkursie historycznym, rozwijanie zainteresowania przedmiotem |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Ksero dziennikazajęć. |
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu historycznego |
Ułożenie testu, zorganizowanie i przeprowadzenie wewnątrzszkolnego konkursu historycznego |
V.2001 r. |
Test, zdjęcia |
Zapoznanie uczniów z patronem szkoły. Rozwijanie uczuć patriotycznych |
Gromadzenie materiałów historycznych związanych z patronem szkoły: ksero, zdjęć, dokumentów, mapek, książek |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Zdjęcia, ksero, dokumentów |
Współudział w przygotowaniu uroczystości środowiskowej |
Współpraca w opracowaniu scenariusza, przygotowaniu uroczystości i jej prowadzenie z okazji nadania imienia szkole, przejęcia imienia oraz wmurowania kamienia węgielnego pod mury przyszłego gmachu gimnazjum |
XI-XII.2000 r. |
scenariusz, zdję-cia |
IV. |
Opiekuńczo- wychowawcza |
Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela- wychowawcy |
Udział w pracach zespołu projektującego szkolny program wychowawczy. Dostosowanie planu wychowawczegodo planu wychowawczego szkoły |
11.X-XII 2000 r. |
Potwierdzenie dyrektora, plan wychowawczy klasy |
Obserwacja i analiza zachowań uczniów |
Rozmowy z rodzicami, uczniami, nauczycielami, karty obserwacji |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Karty obserwacji uczniów |
Zaprojektowanie wraz klasą rocznego planu wychowawczego. Spotkania z rodzicami |
Klasowy plan wychowawczy, przydział zadań dla grup klasowych. Terminy spotkań z rodzicami i ich tematyka |
IX.-XI.2000 r. |
Plan wychowawczy klasy |
Pogłębienie wiedzy w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów |
Rozmowy, analiza ankiet przeprowadzonych w szkole i klasie |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Analiza ankiet |
Organizacja warsztatu pracy wychowawcy |
Prowadzenie dokumentacji pracy wychowawczej |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Karty obserwacji, zdjęcia, wyniki ankiet |
Przeciwdziałanie przemocy psychicznej i fizycznej oraz uzależnień |
Zaprojektowanie w klasowym planie wychowawczym godzin o wymienionej tematyce |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Rozkład godzin wychowawczych |
Realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela - wychowawcy |
Realizacja zadań wynikających zrealizacji programu: wychowawczego szkoły oraz klasy, realizacja zadań SU |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Zdjęcia inna dokumentacja |
Integracja klasy ze społecznością uczniowską |
Zorganizowanie zabawy karnawałowej z klasą równoległą, udział w dyskotekach oraz innych imprezach |
XI.2000 r. VI.2001 r. |
Zdjęcia inna dokumentacja |
Opieka nad Samorządem Uczniowskim i jego organami tj: Trybunałem Uczniowskim, gazetką ścienną |
Pełnienie funkcji opiekuna SU, wywiązywanie się z zadań okreśonych w rocznym planie pracy |
IX.2000 r. VI.2001 r. |
Dokumentowanie ważniejszych zadań, zdjęcia |
Przeprowadzenie w klasach I oraz II programu profilaktyki uzależnień |
Zaprojektowanie programu oraz przebiegu zajęć. Przeprowadzenie programu profilaktyki uzależnień: "Odlot " i dokonanie analizy przeprowadzonych ankiet oraz wyciągnięcie wniosków: czy jest zapotrzebowanie uczniów na programy o tej tematyce? Jaka jest skala zagrożenia uczniów problemem uzależnień? |
IV-V.2001 r. |
Analiza zbiorcza ankiet przeprowadzonych w trakcie oraz po odbytych zajęciach. Wnioski |