Katalog

Danuta Antosz
Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela historii.

- n +

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela historii.
Plan

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela historii

Lp. Sfera rozwoju
zawodowego
Zadania Formy realizacji Termin Uwagi, dowody realizacji
I. Organizacyjna Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów oświatowych dotyczących awansu zawodowego: znowelizowana Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MEN z dnia 23.08.2000 r. VIII-IX 2000 r. Poprawnie sformułowany wnioseko rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego
Nawiązanie współpracyz doradcą metodycznym Rozmowa IX.2000 r VI.2001 r. Udział w zespole metodycznym, rozmowa potwierdzona przez metodyka
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły Analiza dokumentacji: statutu, regulaminu wewnątrzszkolnego systemu oceniania, planu rozwoju szkoły, przepisów bhp właściwych dla szkoły IX-X 2000 r. Przwidłowo pełniona funkcja wychowawcy i nauczyciela przedmiotu
Uczestnictwo w pracachorganów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań Współpraca z rodzicami, opieka nad Samorządem Uczniowskim, wdrażaniewewnątrzszkolnego systemu oceniania, udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli VIII.2000 r. VI.2001 r. Zdjęcia inna dokumentacja
Współpraca ze środowiskiem lokalnym oraz UM i G Nawiązanie współpracy ze środowiskiem lokalnym oraz UM i G w celu powołania sztabu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz innych uroczystości lokalnych XI.2000 r. VI.2001 r. Raport z przeprowadzonej akcji, dowód wpłaty pieniędzy, zdjęcia
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentów zaświadczeń, programów scenariuszy, zdjęć, konspektów IX. 2000 r. VI.2001 r. Zdjęcia, konspekty, scenariusze, dokumenty
Przygotowanie projektu sprawozdania Autoanaliza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego VI.2001 r. Autoanaliza poparta dokumentacją
II. Osobista Przeprowadzenie analizy własnej pracy nauczycielskiej Określenie formuły oceny pracy - autorefleksja IX.2000 r. Autorefleksja
Współudział w opracowaniu rocznego planu pracy dydaktyczno-wychowawczego oraz kalendarza imprez i uroczystości szkolnych Aktywny udział w opracowywaniu szkolnego planu pracy dydaktyczno- wychowawczego oraz kalendarza imprez i uroczystości na rok szkolny 2000/2001 18.IX.2000 r. Potwierdzenie przez dyrektora
Udział w pracach zespołu projektującego szkolny program wychowawczy Aktywny udział w pracy zespołu opracowującego szkolny program wychowawczy dla klas III 11.X.2000 r. Potwierdzenie przez dyrektora
Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu Udział w warsztatach, radach szkoleniowych IX.2000 r. VI.2001 r. Potwierdzenia
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji Studia podyplomowe z zakresu nauczania informatyki II-XII 2001 r. Potwierdzenie
Samodzielne studiowanie literatury związanej z nauczanym przedmiotem Prowadzenie rejestru przyswojonych pozycji bibliograficznych - dziennik lektur IX.2000 r. VI.2001 r. Dziennik lektur
Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych Współudział w założeniu sztabu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i współpraca z UM i G oraz z właścicielem lokalu w celu sprawnego przeprowadzenia zbiórki pieniędzy w środowisku lokalnym XI.2000 r. 7.I.2001 r. Raport z przeprowadzonej akcji, dowód wpłaty pieniędzy, zdjęcia
Obserwacja i analiza możliwości ucznia Zbieranie informacji według przygotowanych narzędzi obserwacji klasy, ankieta IX.2000 r. VI.2001 r. Arkusze obserwacji, analiza ankiety
Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem Przygotowanie przekładowych konspektów ciekawszych lekcji, spotkań z rodzicami, scenariuszy uroczystości i ich publikacja. IX.2000 r. VI.2001 r. Scenariusze, konspekty.
Określenie dalszej drogi rozwoju Wnioski do dalszej pracy, planu rozwoju zawodowego w celu uzyskania kolejnego stopnia awansu zawodowego oraz kwalifikacji VI.2001 r. Wnioski w autoanalizie
III. Dydaktyczna Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej Udział w szkoleniach adekwatnych do potrzeb szkoły i nauczyciela IX.2000 r. VI.2001 r. Potwierdzenia
Analiza, określenie mocnych i słabych stron własnej działalności Autoanaliza, dokumentacja efektów własnej pracy IX.2000 r. VI.2001 r. Autoanaliza, dokumentacja
Organizacja warsztatu pracy Opieka nad klasopracownią historyczną, gromadzenie pomocy naukowych, plansz, tekstów IX.2000 r. VI.2001 r. Zdjęcia klasy, pomocy, tekstów
Stosowanie w pracy aktywnych metod nauczania Prowadzenie lekcji różnymi aktywnymi metodami: praca w grupach, metaplan, burza mózgów, dyskusja punktowana IX.2000 r. VI.2001 r. Przykładowe konspekty lekcji
Opieka nad studencką praktyką pedagogiczną Sprawowanie opiekuństwa nad studencką praktyką pedagogiczną IX.2000 r. Opinia praktyki
Wykonywanie zadań wynikających ze szkolnego planu dydaktyczno-wychowawczego Współudział w zorganizowaniu dyskotek szkolnych, programów arystycznych, festynu szolnego z okazji dnia wiosny IX.2000 r. VI.2001 r. Zdjęcia
Podniesienie na wyższypoziom umiejętności korzystania z narzędzi i metod informatyki w zakresie korzystania ze szkolnej pracowni komputerowej Korzystanie z encyklopedii multimedialnych, komputerowych programów edukacyjnych IV.2001 r. VI.2001 r. Zdjęcia
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych (kółko historyczne) Opracowanie rocznego planu pracy. Praca z uczniami biorącymi udział w wewnątrzszkolnym konkursie historycznym, rozwijanie zainteresowania przedmiotem IX.2000 r. VI.2001 r. Ksero dziennikazajęć.
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu historycznego Ułożenie testu, zorganizowanie i przeprowadzenie wewnątrzszkolnego konkursu historycznego V.2001 r. Test, zdjęcia
Zapoznanie uczniów z patronem szkoły. Rozwijanie uczuć patriotycznych Gromadzenie materiałów historycznych związanych z patronem szkoły: ksero, zdjęć, dokumentów, mapek, książek IX.2000 r. VI.2001 r. Zdjęcia, ksero, dokumentów
Współudział w przygotowaniu uroczystości środowiskowej Współpraca w opracowaniu scenariusza, przygotowaniu uroczystości i jej prowadzenie z okazji nadania imienia szkole, przejęcia imienia oraz wmurowania kamienia węgielnego pod mury przyszłego gmachu gimnazjum XI-XII.2000 r. scenariusz, zdję-cia
IV. Opiekuńczo- wychowawcza Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań nauczyciela- wychowawcy Udział w pracach zespołu projektującego szkolny program wychowawczy. Dostosowanie planu wychowawczegodo planu wychowawczego szkoły 11.X-XII 2000 r. Potwierdzenie dyrektora, plan wychowawczy klasy
Obserwacja i analiza zachowań uczniów Rozmowy z rodzicami, uczniami, nauczycielami, karty obserwacji IX.2000 r. VI.2001 r. Karty obserwacji uczniów
Zaprojektowanie wraz klasą rocznego planu wychowawczego. Spotkania z rodzicami Klasowy plan wychowawczy, przydział zadań dla grup klasowych. Terminy spotkań z rodzicami i ich tematyka IX.-XI.2000 r. Plan wychowawczy klasy
Pogłębienie wiedzy w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów Rozmowy, analiza ankiet przeprowadzonych w szkole i klasie IX.2000 r. VI.2001 r. Analiza ankiet
Organizacja warsztatu pracy wychowawcy Prowadzenie dokumentacji pracy wychowawczej IX.2000 r. VI.2001 r. Karty obserwacji, zdjęcia, wyniki ankiet
Przeciwdziałanie przemocy psychicznej i fizycznej oraz uzależnień Zaprojektowanie w klasowym planie wychowawczym godzin o wymienionej tematyce IX.2000 r. VI.2001 r. Rozkład godzin wychowawczych
Realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela - wychowawcy Realizacja zadań wynikających zrealizacji programu: wychowawczego szkoły oraz klasy, realizacja zadań SU IX.2000 r. VI.2001 r. Zdjęcia inna dokumentacja
Integracja klasy ze społecznością uczniowską Zorganizowanie zabawy karnawałowej z klasą równoległą, udział w dyskotekach oraz innych imprezach XI.2000 r. VI.2001 r. Zdjęcia inna dokumentacja
Opieka nad Samorządem Uczniowskim i jego organami tj: Trybunałem Uczniowskim, gazetką ścienną Pełnienie funkcji opiekuna SU, wywiązywanie się z zadań okreśonych w rocznym planie pracy IX.2000 r. VI.2001 r. Dokumentowanie ważniejszych zadań, zdjęcia
Przeprowadzenie w klasach I oraz II programu profilaktyki uzależnień Zaprojektowanie programu oraz przebiegu zajęć. Przeprowadzenie programu profilaktyki uzależnień: "Odlot " i dokonanie analizy przeprowadzonych ankiet oraz wyciągnięcie wniosków: czy jest zapotrzebowanie uczniów na programy o tej tematyce? Jaka jest skala zagrożenia uczniów problemem uzależnień? IV-V.2001 r. Analiza zbiorcza ankiet przeprowadzonych w trakcie oraz po odbytych zajęciach. Wnioski

Opracowanie: mgr Danuta Antosz

Wyświetleń: 3243


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.