Katalog

Wioletta Jeleń, 2012-06-01
Wojsławice

Ogólne, Scenariusze

Wybory Miss i Mistera Szkoły Podstawowej i Gimnazjum

- n +

Wybory Miss i Mistera
Szkoły Podstawowej i Gimnazjum 2011

M. : Serdecznie witamy na Wyborach Miss i Mistera Szkoły Podstawowej i Gimnazjum na rok szkolny 2010/2011. Dziś o tytuł najpiękniejszych ( i najodważniejszych) będzie się ubiegać 5 kandydatek i tylu samo kandydatów ze szkoły podstawowej i 6 dziewcząt i 6 chłopców z gimnazjum.

E.: Po każdej konkurencji oceny dokona jury, w którego skład wchodzą: pan dyrektor …………….– przewodniczący Jury, pani…………….– przewodnicząca Rady Rodziców, ksiądz ………………… (katecheta), pani ……………………… (pedagog) i reprezentantka Samorządu Uczniowskiego –………………...

M.: Stroną muzyczną naszej uroczystości zajmuje się Paweł.

E.: Przejdźmy wreszcie do najważniejszej części naszej imprezy, czyli przedstawienia kandydatek na miss, bowiem zaczniemy od dziewcząt w kategorii szkoła podstawowa.
Pierwsza konkurencja to prezentacja w stroju codziennym. Oceniany będzie również sposób zaprezentowania się kandydatek czyli autoreklama.
A oto kandydatka z numerem 1. Prosimy nagrodzić brawami ………………….z klasy 4a. Kasiu, powiedz kilka słów o sobie.
M.: Zapraszamy kandydatkę numer 2 –……………….z klasy 4b. Przedstaw się.
E.: Pora na kandydatkę z klasy 5 –……………….. Patrycja powiedz kilka słów o sobie.
M.: Powitajmy brawami kandydatkę numer 4 ………….z klasy 6a. Mikrofon jest twój.
E.: A teraz ostatnia kandydatka ze szkoły podstawowej –……………z klasy 6b, która ma numer 5. Ula powiedz kilka słów o sobie.

E.: To już koniec pierwszej prezentacji naszych kandydatek. Prosimy jury o ocenę kandydatek w kategorii strój codzienny i prezentacja.
M: Czas na kolejną konkurencję. Sprawdzimy teraz waszą sprawność fizyczną. Widzicie ustawione krzesełka. Waszym zadaniem będzie tańczenie wokół nich w takt muzyki. Gdy muzyka zostanie przerwana musicie jak najszybciej usiąść na jednym krześle. Ta, która nie usiądzie na żadnym odpada. Zabieramy kolejne krzesło i tak dotąd aż zostanie tylko jedna z was. Ta, która odpadnie pierwsza otrzyma w tej konkurencji 1 punkt, ta która zostanie jako ostatnia – 5 punktów. Czy zasady są dla was jasne? Jeśli tak to zaczynamy!
Zabieramy kolejne krzesełko i bawimy się dalej!
Zostały tylko 2 dziewczyny! Prosimy o doping!
E.: Zwyciężczynią w tej konkurencji okazała się ………………………………….. ! Gratulujemy! Dziewczętom na razie dziękujemy. Biegnijcie zmienić stroje. Na scenę zaprosimy chłopców ze szkoły podstawowej.
M.: Kandydat numer 1 do tytułu mistera szkoły podstawowej to ……..z klasy 4a. Zapraszamy do prezentacji.
E.: Kolej na kandydata numer 2. Przed wami ………………..z klasy 4b. Przedstaw się nam.
M.: Dziękujemy! A na wybieg zapraszamy………………– kandydata numer 3. Patryk chodzi do klasy 5. Powiedz o sobie coś więcej.
E.: Powitajcie brawami kandydata numer 4 –………………….z klasy 6a. Powiedz kilka słów o sobie.
M.: Ostatnim kandydatem w tej kategorii jest …………………..z klasy 6b. Kacper ma numer 5. Kacper – mikrofon jest twój!
E.: To już wszyscy kandydaci. Prosimy jury o przyznanie punktów w kategorii strój codzienny i prezentacja.
M.: Czas na konkurencję sprawnościową. Reguły te same jak dla dziewcząt. Czy trzeba przypomnieć zasady? Chłopcy zajmijcie miejsca wokół krzesełek. Dj – play the music!!
Zabieramy krzesełko i tańczymy dalej!
Zostało tylko 2 kandydatów! Emocje rosną! Prosimy o gorący doping!
Mamy zwycięzcę! Wygrał ………………………………….. . Brawa!
E.: Chłopcom już dziękujemy. Wskoczcie teraz w jakieś eleganckie ciuchy. Możecie zejść ze sceny. Rozpoczynamy kategorię gimnazjum.
Zaczynamy od dziewcząt w strojach codziennych.
A oto kandydatka z numerem 1. Prosimy nagrodzić brawami ……………….z klasy 1a. Powiedz kilka słów o sobie.
M.: Zapraszamy kandydatkę numer 2 –……………….z klasy 1b. Przedstaw się.
E.: Pora na kandydatkę z klasy 2a –………………. Patrycja powiedz kilka słów o sobie.
M.: Powitajmy brawami kandydatkę numer 4 ………………z klasy 2b. Mikrofon jest twój.
E.: Zapraszamy kandydatkę numer 5 –………………..z klasy 3a. Natalia to twój czas na prezentację.
M.: A teraz ostatnia kandydatka z gimnazjum –………………………z klasy 3b, która ma numer 6. Malwina powiedz kilka słów o sobie.
E.: Dziękujemy pięknym dziewczętom za prezentację. Teraz jury przyzna punkty w kategorii strój codzienny i prezentacja.
M.: Czas na kategorię sprawność fizyczna. Dziewczęta czeka taniec wokół krzesełek aż zostanie tylko jedna z nich. Tylko bez przemocy proszę! :P Czy trzeba przypomnieć zasady? Więc dj – play that music! I zaczynamy!
Zabieramy kolejne krzesełko i tańczymy dalej!
Mamy zwyciężczynię! Jest nią …………………………… z klasy …………. ! Brawa! Otrzymujesz aż 6 punktów!
E.: Dziewczęta mają chwilę żeby odpocząć i przebrać się a na scenę zapraszamy chłopców!
M.: Kandydat numer 1 do tytułu mistera gimnazjum to ………………z klasy 1a. Zapraszamy do prezentacji.
E.: Kolej na kandydata numer 2. Przed wami ……………….. z klasy 1b. Przedstaw się nam.
M.: Dziękujemy! A na wybieg zapraszamy…………………– kandydata numer 3. Patryk chodzi do klasy 2a. Powiedz o sobie coś więcej.
E.: Powitajcie brawami kandydata numer 4 –…………….z klasy 2b. Powiedz kilka słów o sobie.
M.: Brawa dla kandydata z klasy 3a –………………….. Kacper zareklamuj się.
E.: Ostatnim kandydatem w tej kategorii jest ……………………..z klasy 3b. Patryk ma numer 6. Patryk – mikrofon jest twój!
E.: To już wszyscy kandydaci. Prosimy jury o przyznanie punktów w kategorii strój codzienny i prezentacja.
M.: Czas na konkurencję sprawnościową. Reguły te same jak dla dziewcząt. Czy trzeba je przypomnieć? Panowie zajmijcie miejsca wokół krzesełek. Dj – play the music!!
Zabieramy krzesełko i tańczymy dalej!
Zostało tylko 2 kandydatów! Emocje rosną! Prosimy o gorący doping!

Brawa dla …………………… - zwycięzcy tej konkurencji! Wywalczyłeś aż 6 punktów!

E: Dziękujemy chłopakom. Możecie opuścić salę i przebrać się. Na scenę zapraszamy znów dziewczęta ze szkoły podstawowej. Ta konkurencja to prezentacja w strojach wieczorowych. Zapraszamy kandydatkę numer 1.
M.: Kandydatka numer 2.
E.: Kandydatka numer 3.
M.: Kandydatka numer 4.
E.: Kandydatka numer 5.
M.: Ustawcie się ładnie dziewczęta, Jury prosimy o przyznanie punktów w kategorii strój wieczorowy.

E.: Kolej na ostatnią konkurencję, którą jest sprawdzanie wiedzy dziewcząt. Wylosujecie po 2 przysłowia, które trzeba będzie dokończyć. Niestety nie macie dużo czasu na zastanawianie się. Za każdą poprawną odpowiedź kandydatka może otrzymać po 2 punkty. Poprosimy Anię, kandydatkę numer 1 o wylosowanie 2 karteczek.
(dziewczyna czyta i kończy lub nie dane przysłowie)
(Podobnie do kandydatki z numerem 1 odpowiadają kolejne dziewczęta)


M.: Serdecznie dziękujemy dziewczętom. Ustawcie się z tyłu. Powitajmy teraz ponownie naszych kandydatów na Mistera Szkoły Podstawowej w strojach wieczorowych. Jury prosimy o ocenę w skali od 1 do 5 punktów.
E.:. Kandydat z numerem 1.
M.: Kandydat z numerem 2.
E.: Kandydat z numerem 3.
M.: Kandydat z numerem 4.
E.: Kandydat z numerem 5.

E.: Panowie, nadszedł czas na następną konkurencję. Przebieg konkurencji dla chłopców jest taki jak dla dziewcząt. Proszę zatem kandydata z numerem 1 o wylosowanie 2 kartek, na których będą 2 przysłowia do dokończenia.
Kandydat nr 2 itd…… losują kartki, otwierają i dokańczają przysłowia.
M.: Proszę jury o przyznanie punktów.

E.: Dziękujemy naszym kandydatom. Zostańcie na miejscach. Zapraszamy gimnazjum. Najpierw dziewczęta w strojach wieczorowych. Powitajcie brawami kandydatkę nr 1.
M.: Kandydatka numer 2.
E.: Kandydatka numer 3.
M.: Kandydatka numer 4.
E.: Kandydatka numer 5.
M.: Kandydatka numer 6.
E.: Konkurencja dla dziewcząt jest podobna jak dla szkoły podstawowej. Losujecie 2 kartki z pytaniami, na które trzeba odpowiedzieć. Pytania te sprawdzą wasz refleks, spryt i inteligencję. Za każdą poprawną odpowiedź można otrzymać aż 2 punkty!
Jako pierwszą poproszę o podejście Dominikę z klasy 1 A. (losuje kartkę, czyta pytania i odpowiada)
Prosimy jury o przyznanie punktów.
(kolejne dziewczyny……. )

M.: Poproszę jury o punktację poszczególnych kandydatek. A teraz poproszę o wejście chłopców, już przebranych w stroje tzw. wieczorowe.
E.:. Kandydat z numerem 1.
M.: Kandydat z numerem 2.
E.: Kandydat z numerem 3.
M.: Kandydat z numerem 4.
E.: Kandydat z numerem 5.
M.: Kandydat z numerem 6.
E.: Prosimy jury o przyznanie punktów od 1 do 6.
M.: Mister musi nie tylko wyglądać ale też mieć trochę oleju w głowie :P Poprosimy was teraz o podchodzenie do nas kolejno i wylosowanie 2 kartek z pytaniami. Nie macie dużo czasu na zastanowienie. Proszę do siebie najpierw Damiana Chmiela klasy 1 a.

(pozostali..)

E.: Prosimy jury o przyznani punktów.
M.: Czas na podsumowanie naszej imprezy. Zanim usłyszymy wyniki obejrzyjmy jeszcze raz kandydatki i kandydatów, aby przekonać się ostatecznie co do naszych typów.

(Kandydatki i kandydaci przechodzą pojedynczo po wybiegu wg określonego układu choreograficznego)

E.: Dziękujemy za prezentację. Czy jury zsumowało punktację? Proszę przewodniczącego jury Pana Adama Łopockiego o przedstawienie wyników wyborów na Miss i Mistera najpierw szkoły podstawowej oraz wręczenie szarf i nagród dla wyróżnionych.
Zacznijmy od kategorii Szkoła Podstawowa.
M.: Serdecznie gratulujemy nagrodzonym. Stańcie tutaj. Prosimy o ogłoszenie wyników w kategorii Gimnazjum.

E.: Ogromne brawa dla zwycięskich par i wszystkich wyróżnionych. Chodźcie tu do nas na środek. Oczywiście 5 minut dla szkolnych fotoreporterów. Zapraszamy do pamiątkowego zdjęcia także Jury i pozostałych kandydatów!
M.: My już żegnamy się serdecznie z Państwem dziękując przede wszystkim jury za wytrwałą, ale mamy nadzieję przyjemną pracę; kandydatom i kandydatkom za odwagę, a całej publiczności za doping i wspólną zabawę!!! Muszę jeszcze dodać, że całą imprezę przygotowała dla Was sekcja rozrywkowa Samorządu Uczniowskiego pod kierownictwem p. Wioletty Jeleń.
E.: Dzisiejszą imprezę prowadzili: ………………………………….. (M)
M.: i ……………………………………………… (E)



Wskazówki dla kandydatów do tytułu Miss i Mistera 2011
Konkurencje:
1. Strój codzienny – zaczynamy od dziewcząt ze szkoły podstawowej, w kolejności od klasy 4a do 6b, wyczytana dziewczynka przechodzi się wybiegiem w rytm muzyki i staje przy prowadzących
2. Autoreklama - podchodząc do prowadzących dostaniecie mikrofon i trzeba powiedzieć kilka słów o sobie – zareklamować się, np.: nazywam się…, mam …. lat, interesuję się ….., mój ulubiony przedmiot to ……, jury jest wspaniałe, gdyż…., moja klasa jest…., kocham szkołę, bo…., powinnam/powinienem zostać miss/misterem ponieważ…., jestem wyjątkowy/a ponieważ…., potrafię….. itp., użyjcie wyobraźni i inwencji twórczej!
Można tu pochwalić sie jakimś talentem, zaśpiewać powiedzieć poważny wiersz lub jakiś zabawny o sobie na przykład, opowiedzieć dowcip itp…. Chodzi o to, żeby dostać jak najwięcej punktów i umieć się zareklamować i czymś popisać przed jury, można się do nich podlizywać i próbować przekupić 
Każda po swojej odpowiedzi ustawia się za prowadzącymi.
3. Konkurencja sprawnościowa.
Po tej konkurencji dla dziewcząt szk. podst. one wychodzą kolejno od nr 1 do nr 5 i idą szybko do łazienki i przebierają się w stroje wieczorowe i czekają na Sali Az zostaną poproszone. Wchodzą kolejno wyczytani chłopcy ze szkoły podstawowej i tak samo każdy podchodzi do prowadzących i ma się zareklamować i ustawić za prowadzącymi. Potem ta sama konkurencja sprawnościowa. Chłopcy wychodzą w kolejności od 1 do 5 i przebierają się szybko w stroje wieczorowe. Po przebraniu się czekają na Sali aż zostaną wywołani.
Następnie wchodzą kolejno wywołane dziewczęta z gimnazjum, staja przy prowadzących i maja się zareklamować i ustawić za prowadzącymi, potem konkurencja sprawnościowa i dziewczęta wychodzą kolejno w kolejności nr 1 do nr 6 i przebierają się szybko w stroje wieczorowe, wchodzą wyczytani chłopcy, stają przy prowadzących i reklamują się, ustawiają się kolejno za prowadzącymi,. Potem konkurencja sprawnościowa. Po niej chłopcy wychodzą, kandydat numer 1 prowadzi a reszta po kolei za nim i przebierają się w stroje wieczorowe i czekają na Sali aż zostaną poproszeni znowu.
4. Strój wieczorowy – ubrania eleganckie, dziewczęta sukienki typu „weselnego”, odpowiednie buty i dodatki, chłopcy też elegancko.
Zostaną poproszone najpierw dziewczynki ze szkoły podstawowej, wchodzą w rytm muzyki kolejno wyczytane, prezentują się przed jury i ustawiają po kolei za prowadzącymi.
5. Pytania. Wyczytana dziewczynka losuje kopertę z pytaniami i musi na nie odpowiedzieć. Po udzieleniu odpowiedzi wraca na miejsce za prowadzącymi.
Wchodzą chłopcy ze szkoły podstawowej w rytm muzyki, prezentacja przed jury, ustawiają się w rzędzie obok dziewcząt. Wyczytani po kolei podchodzą do prowadzących i losują kopertę z pytaniami. Odpowiadają, wracają na miejsce.
Wchodzą po kolei wyczytane dziewczyny z gimnazjum, prezentacja przed jury, ustawiają się obok chłopców z podstawówki, poproszone po kolei podchodzą do prowadzących i losują koperty z pytaniami, odpowiadają, wracają na miejsce.
Wchodzą chłopcy w strojach wieczorowych, staja obok dziewcząt z gimnazjum, wyczytani podchodzą do prowadzących i odpowiadają na wylosowane pytania, wracają na miejsce.
Po tej konkurencji przejdziecie się po wybiegu czyli do końca lewą stroną i wracacie prawą w kolejności: prowadzi kandydatka nr 1 z kl 4a a na końcu kandydat z 3b. wracacie na miejsca. Ogłoszenie wyników. Przewodniczący jury wyczyta osoby, które otrzymają nagrody, zastają za środku sceny. Pamiątkowe zdjęcie. Koniec
Pamiętajcie, żeby podejść do wszystkiego z poczuciem humoru i dystansem. Można żartować, śmiesznie chodzić, machać do jury i publiczności  Zaproście rodziców, nauczycieli, wychowawców i kolegów i koleżanki z klasy do kibicowania wam! Mogą zrobić transparenty :P


Załącznik nr 1
”Przysłowia”
1. Ziarnko do ziarnka aż zbierze się miarka.
2. Baba z wozu, koniom lżej.
3. Bez pracy nie ma kołaczy.
4. Darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby.
5. Dobry zwyczaj nie pożyczaj.
6. Gdyby babcia miała wąsy, toby była dziadkiem.
7. Gdzie diabeł nie może, tam babę pośle.
8. Gdzie dwóch sie bije tam trzeci korzysta.
9. Kto daje i odbiera, ten się w piekle poniewiera
10. Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie.
11. Kto nie idzie naprzód, cofa się.
12. Kto pod kim dołki kopie, sam w nie wpada
13. Kto późno przychodzi, sam sobie szkodzi
14. Kto pyta, nie błądzi.
15. Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje.
16. Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę.
17. Kuj żelazo, póki gorące.
18. Kwiecień - plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.
19. Myszy harcują, gdy kota nie czują.
20. Na bezrybiu i rak ryba.
21. Nie chwal dnia przed zachodem słońca.
22. Nie ma dymu bez ognia.
23. Nie mów hop, póki nie przeskoczysz.
24. Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka.
25. Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie.
26. Póty dzban wodę nosi póki się ucho nie urwie.
27. Żeby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
28. Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci
29. Gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść.
30. Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.
31. Jeśli wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one.
32. Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki.
33. Obiecanki cacanki, a głupiemu radość.
34. Z próżnego i Salomon nie naleje.
35. Zamienił stryjek siekierkę na kijek.




1. Ziarnko do ziarnka …
2. Baba z wozu…
3. Bez pracy…
4. Darowanemu koniowi...
5. Dobry zwyczaj...
6. Gdyby babcia miała wąsy...
7. Gdzie diabeł nie może...
8. Gdzie dwóch sie bije...
9. Kto daje i odbiera…
10. Kto mieczem wojuje...
11. Kto nie idzie naprzód...
12. Kto pod kim dołki kopie…
13. Kto późno przychodzi…
14. Kto pyta...
15. Kto rano wstaje...
16. Kto sieje wiatr…
17. Kuj żelazo...
18. Kwiecień - plecień, bo przeplata...
19. Myszy harcują...
20. Na bezrybiu...
21. Nie chwal dnia...
22. Nie ma dymu...
23. Nie mów hop...
24. Nosił wilk razy kilka...
25. Jak Kuba Bogu...
26. Póty dzban wodę nosi...
27. Żeby kózka nie skakała...
28. Czym skorupka za młodu nasiąknie…
29. Gdzie kucharek sześć...
30. Gdzie dwóch się bije...
31. Jeśli wejdziesz między wrony…
32. Nie wchodzi się dwa razy...
33. Obiecanki cacanki...
34. Zamienił stryjek...


Załącznik nr 2
pytania na inteligencję
1. Gdzie się szybciej miele mąkę: w młynie elektrycznym czy wiatraku?
2. Baca ma 17 owiec, wszystkie oprócz 9 zdechły. Ile żywych owiec ma baca?
3. Idziesz spać o 8.00 a wstajesz o 9 - ile godzin spałe(a)ś?
4. Ile złotówek jest w tuzinie?
5. Ile 50 groszówek jest w tuzinie?
6. Wyobraź sobie, że jesteś pilotem samolotu. W Warszawie wsiadło 17 osób, w Krakowie 23 w wysiadło 13. W Poznaniu doszło jeszcze 9. Ile lat ma pilot?
7. Czy mężczyzna w Indiach może mieć za żonę siostrę swojej żony wdowy?
8. Jesteś rolnikiem, w którym miesiącu będziesz kosił siano?
9. Lekarz zapisał pacjentowi 3 tabletki od zaraz co pół godziny. Ile czasu zajmie ich zużycie?
10. U dwóch rąk jest 10 palców. Ile palców jest u dziesięciu rąk?
11. Ile gatunków zwierząt zabrał Mojżesz do arki?
12. Wchodzisz do ciemnego i zimnego pokoju, w którym są grzejnik gazowy, lampa naftowa i świeczka. Co zapalisz najpierw?
13. Czy samotny, nocny stróż może dostać rentę gdy umrze w dzień?
14. Parys miał 3 jabłka w koszu, które rozdał 3 boginiom tak, ze każda z nich dostała jedno a jedno jabłko zostało w koszu? Jak to zrobił?
15. Po stole chodziło 10 much, zabiłe(a)ś 3. Ile zostało?
16. Przez las idzie mały i duży człowiek. a mały człowiek jest synem dużego, a duży nie jest ojcem małego. Jak to jest?
17. Z dwóch kranów o równym przekroju leci woda z równą prędkością do wspólnego zbiornika. z jednego kranu leci woda o temperaturze +15 C, z drugiego o temperaturze -15 C. jaka będzie temperatura wody w zbiorniku?
18. Gdzie był Mojżesz, gdy mu zgasła świeca?
19. Pół śledzia kosztuje 50 groszy. ile kosztuje 7 śledzi?
20. Ile złotówek jest w parze?
21. Kto miał największy kapelusz w czasach Kościuszki?
22. Kot ma 60 cm długości. Ile waży kilogram kota?
23. Co się stanie, gdy kura skończy 3 lata?
24. Samolot rozbił się na granicy stanów Zjednoczonych i Kanady. Gdzie pochowano rozbitków?
25. Czego nie da się zamoczyć?
26. Czy wszystkie koty spadają na cztery łapy?
27. Jak zerwać gałązkę nie płosząc siedzącego na niej ptaka?
28. Co to jest: ma obcas i śmierdzi jak but?
29. Statek ma 150 łokci długości. Ile łokci ma kapitan?
30. Jaki znak trzeba wstawić między cyframi 3 i 4, żeby wyszła liczba większa niż 3 i mniejsza niż 4?
31. Co znajduje się pośrodku Wisły?
32. Jak miał na imię Napoleon?
33. Zanim odkryto na świecie wodospad salto de Angel, który wodospad na świecie był największy?
34. Lecisz nad oceanem. wyrzucasz przez okno 5 kilogramowy kamień i 5 kilo pierza. Co najpierw spadnie na ziemię?
35. Co to za rzeka, która czytana od tyłu daje nazwę ryby?

Odpowiedzi:

1. mąki się nie miele;
2. 9;
3. 1 godzinę;
4. 12;
5. 12;
6. tyle ile Ty;
7. nie, gdyż on jest nieboszczykiem;
8. siana się nie kosi;
9. 1 godzinę;
10. 50 palców;
11. Mojżesz nie miał arki;
12. zapałkę;
13. a po co mu ona skoro nie żyje i był samotny;
14. jedno jabłko dał z koszem;
15. 3, inne uciekły;
16. duży jest matką;
17. + 15 st. Celsjusza; z drugiego kranu przy takiej temperaturze woda raczej nie poleci bo będzie lodem;
18. w ciemnościach;
19. 7 zł;
20. dwie;
21. ten, kto miał największą głowę;
22. kilogram;
23. zacznie czwarty;
24. nigdzie, rozbitkowie przecież przeżyli;
25. wody;
26. nie, gdyż koty, które mają trzy łapy spadają na trzy;
27. poczekać aż odleci;
28. but;
29. dwa łokcie;
30. przecinek;
31. litera S;
32. Napoleon;
33. wodospad Salto de Angel
34. nic, bo lecisz nad oceanem;
35. Nil;

Wyświetleń: 6345


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.