Katalog Anna Orłowska-Zyzało, 2013-03-05 Jastrzębie-Zdrój Plastyka, Recenzje Grafika i rysunekTEMAT: Grafika i rysunek. KLASA: I gim CELE: Cel główny: rozwijanie wyobraźni ucznia. Cele operacyjne: rozwijanie wyobraźni i ćwiczenie sprawności manualnej, poszerzenie wiedzy o technikach plastycznych. METODY: Ćwiczeniowa. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Reprodukcje rysunków różnymi narzędziami: - Vincent van Gogh „Studium drzewa” ołówek węglowy i biała kreda, - Stanisław Kulisiewisz „Portret” rysunek patykiem, - Paul Klee „Zwierzęta w lesie” rysunek pędzlem, - Hendri Matisse „Martwa Naura” rysunek piórkiem -Pablo Picasso „Mały koń” (narysowany bez odrywania ręki) i grafik wykonanych w różnych technikach. (Reprodukcje rysunków dostępne w książce „Mowa linii” Krystyny Marcinkowskiej i Krystyny Michejdy-Kowalskiej) TECHNIKI: Pierwsza faza: próba „narysowania” portretu przez układanie na stole jednej dość długiej nitki., Druga faza: Przenoszenie na papier rysunku ołówkiem bez odrywania ręki, a następnie markerem. CZAS TRWANIA: Jedna jednostka lekcyjna. PRZEBIEG PIERWSZEJ LEKCJI: 1. Nauczyciel wprowadza pojęcie grafiki i prezentuje różne techniki. 2. Nauczyciel pokazuje uczniom reprodukcje, zwracają uwagę, że efekt końcowy rysunku zależy od podłoża i narzędzia. 3. Następnie uczniowie próbują „narysować” portret przez układanie na stole jednej dość długiej nitki 4. Przenoszenie na papier rysunku ołówkiem, a następnie podkreślenie rysunku markerem. 5. Nauczyciel dokonuje korekty prac dotyczącą głównie kompozycji. 6. Uczniowie wraz z nauczycielem oceniają prace. 7. Po lekcji nauczyciel organizuje wystawę prac na korytarzu. Wyświetleń: 767
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |