![]() |
![]() |
Katalog Anna Kentnowska, 2014-01-30 Zabrze Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOMGR ANNA KENTNOWSKA NAUCZYCIEL JĘZYKA NIEMIECKIEGO W ZESPOLE SZKÓŁ NR 3 W ZABRZU PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Czas trwania stażu: 01.09.2010 – 31.05.2013 W oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 01. 12. 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany (27. 08. 2009) Posiadane kwalifikacje: Dyplom ukończenia magisterskich studiów uzupełniających na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w zakresie filologii germańskiej, specjalność nauczycielska; Dyplom ukończenia Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Zabrzu; Tytuł licencjata filologii germańskiej Uniwersytetu Śląskiego. Cel główny stażu: Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej i opiekuńczo – wychowawczej. Cele szczegółowe: • Podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno- wychowawczych. • Podniesienie jakości pracy szkoły. • Tworzenie warunków umożliwiających aktywny udział uczniów w zajęciach z języka niemieckiego, ich twórczym działaniu, odkrywaniu własnych możliwości. • Uczestnictwo w realizacji zadań wykraczających poza wykonywane obowiązki zawodowe. • Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego wynikające z rozporządzenia MEN § 8 ust.2 pkt1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Poszerzenie wiedzy na temat awansu zawodowego. Rozpoczęcie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. - Zapoznanie się z procedurami awansu zawodowego. - Analiza przepisów prawa oświatowego. - Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. - Opracowanie planu rozwoju zawodowego. - Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. - Sporządzanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Okres stażu Znajomość przepisów prawa oświatowego, sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Rozwój zawodowy poprzez udział w różnych formach kształcenia. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. - Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego związanych z nauczanym przedmiotem oraz z doskonaleniem umiejętności opiekuńczo – wychowawczych. - Rozwijanie umiejętności językowych poprzez czytanie niemieckiej literatury, prasy. Rozpoczęcie i ukończenie studiów podyplomowych z kształcenia translatorycznego. Okres stażu X 2010 – 2012 r. Zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach Dyplom ukończenia studiów Podnoszenie efektywności prowadzonych zajęć. Stosowanie metod aktywizujących, korzystanie z komputera i Internetu na lekcjach języka niemieckiego, prezentowanie krótkich filmów DVD zgodnych z tematyką zajęć. Stosowanie na lekcjach języka niemieckiego zasady korelacji międzyprzedmiotowej (język niemiecki, geografia, historia, wiedza o społeczeństwie, wiedza o kulturze) Okres stażu Dodatkowe materiały, scenariusze lekcji Doskonalenie warsztatu pracy. Przygotowywanie dodatkowych materiałów na zajęcia z języka niemieckiego oraz godziny z wychowawcą, układanie testów. Okres stażu Zebrane materiały Rozwijanie umiejętności interpersonalnych. Kontakty z rodzicami, prowadzenie dodatkowych spotkań z rodzicami, rozwiązywanie konfliktów w klasie, pomoc w organizowaniu studniówki. Doskonalenie umiejętności pracy w zespole. Okres stażu Wpisy w dzienniku Uczestniczenie w pracach organów szkoły. Praca w zespole przedmiotowym, dzielenie się doświadczeniem, nowymi pomysłami. Okres stażu Sprawozdania ze spotkań §8 ust. 2 pkt2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Prowadzenie wywiadówki online Prowadzenie bieżącej dokumentacji w formie elektronicznej. Okres stażu Strona internetowa Wykorzystywanie technologii komputerowej w nauczaniu języka niemieckiego Opracowywanie dokumentacji, przygotowywanie pomocy dydaktycznych dla uczniów, testów, dyplomów, scenariuszy. Przygotowywanie zajęć z języka niemieckiego z wykorzystaniem na lekcji komputerów. Okres stażu Okres stażu Scenariusze, przykładowe zadania Korzystanie z Internetu Lektura stron edukacyjnych, zmian w planie oświatowym. Opublikowanie swojego planu na stronie portalu edukacyjnego. Dzielenie się wiedzą oraz korzystanie z doświadczenia innych nauczycieli. Okres stażu Maile § 8 ust. 2 pkt3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Prowadzenie lekcji otwartych i koleżeńskich. Współpraca z nauczycielami innych języków obcych przy organizowaniu Europejskiego Dnia Języków Obcych, Jasełek oraz tygodnia e-Twinning. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów- organizowanie konkursów międzyszkolnych. Nawiązanie kontaktów z innymi nauczycielami języka niemieckiego, dzielenie się wiedzą, materiałami. Okres stażu Scenariusze, potwierdzenia § 8 ust.2 pkt4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Opracowanie planu zajęć pozalekcyjnych. Opracowanie i wdrożenie planu zajęć z języka niemieckiego dla uczniów klas maturalnych. Opracowanie i wdrożenie planu zajęć wyrównawczych z języka niemieckiego dla uczniów klas gimnazjum. Okres stażu Plan § 8 ust. 2 pkt4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej , eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Zalogowanie się do systemu egzaminatorów. Sprawdzanie pisemnych egzaminów maturalnych z języka niemieckiego. Rok szkolny 2010/2011 Potwierdzenie wykonywania pracy egzaminatora. Złożenie wniosku na szkolenie dla egzaminatorów egzaminów gimnazjalnych okręgowych komisji egzaminacyjnych. Ukończenie szkolenia, wykonywanie zadań egzaminatora. Rok szkolny 2011/2012 Potwierdzenie wykonywania pracy egzaminatora. § 8 ust. 2 pkt4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Promowanie nauki języków obcych. - Organizowanie Europejskiego Dnia Języków obcych - Organizowanie imprez szkolnych w języku niemieckim: jasełka, tydzień e-Twinning. 09.2010r., 09.2011, 09.2012 12.1010r., 12.1011, 12.1012 Okres stażu Zdjęcia, sprawozdania z imprez. Organizowanie konkursów międzyszkolnych. - Międzyszkolny konkurs wiedzy o sadze „Zmierzch” Stephenie Meyer dla gimnazjum. Okres stażu Zdjęcia, publikacja w regionalnej gazecie bądź telewizji. Przygotowanie publikacji związanych z wykonywaną pracą. - Internetowa publikacja planu rozwoju zawodowego. - Publikacja scenariuszy zajęć i dodatkowych materiałów z języka niemieckiego. Okres stażu Zaświadczenie o publikacji Działalność opiekuńczo-wychowawcza - Organizowanie dodatkowych spotkań z rodzicami - Pomoc w organizowaniu studniówki. - Zapraszanie na zajęcia w klasie maturalnej doradcę zawodowego. Okres stażu Rok szkolny 2010/2011 Rok szkolny 2010/2011 Wpisy, ankiety, potwierdzenia Organizowanie dodatkowych zajęć dla uczniów - Organizowanie fakultetów dla uczniów przygotowujących do egzaminu maturalnego z języka niemieckiego. Okres stażu Wpisy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych - Organizowanie zajęć wyrównawczych dla uczniów gimnazjum Okres stażu Wpisy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych Współpraca z lokalnymi mediami - Zapraszanie prasy na konkursy międzyszkolne Okres stażu Potwierdzenie współpracy § 8 ust.2 pkt4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Stała współpraca z przedstawicielem wydawnictwa WSIP, Langenscheidt, PWN - Pozyskiwanie pomocy dydaktycznych. - Udział w szkoleniach organizowanych przez wydawnictwo. Okres stażu Potwierdzenie współpracy, zaświadczenia o ukończonych szkoleniach Współpraca z pedagogiem szkolnym, poradnią psychologiczno - pedagogiczną, Ośrodkiem Profilaktyki i Leczenia Uzależnien Wnikliwa obserwacja uczniów Konsultacje z pedagogiem, psychologiem Realizowanie zaleceń. Okres stażu Opis działań § 8 ust. 2 pkt5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI Opis i analiza jednego przypadku rozpoznania i rozwiązywania problemów wychowawczych Opis i analiza przypadku. Okres stażu Dołączona analiza i opis Analiza wyników klasyfikacji semestralnej wyników z egzaminu maturalnego Analiza wyników próbnego egzaminu maturalnego z języka niemieckiego. Analiza wyników egzaminu maturalnego, zebranie wyników z okresu dwóch lat; porównanie, wyciągnięcie wniosków na przyszłość. II rok stażu III rok stażu Dołączona analiza i opis Wyświetleń: 927
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |