![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Adamowicz, 2014-06-06 Redkowice Język polski, Scenariusze Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie IV- lektura „Akademia Pana Kleksa”Scenariusz lekcji języka polskiego w klasie IV- lektura „Akademia Pana Kleksa” Temat: Pan Kleks i jego zaczarowany świat. Czas trwania: 45 min. Cele edukacyjne Uczeń: - potrafi omówić świat przedstawiony lektury - umie odnaleźć potrzebne informacje w lekturze - wskazuje cechy charakterystyczne głównego bohatera - odnajduje przedmioty i zdarzenia fantastyczne - potrafi wypowiedzieć się na temat najciekawszych „zaczarowanych” fragmentów lektury Metody i formy pracy: metody aktywizujące, podająca, dyskusja, praca indywidualna i grupowa. Środki dydaktyczne: lektury, krzyżówki, tabela na dużym arkuszu papieru i kolorowe karteczki. Przebieg zajęć: 1.Sprawdzenie, omówienie i ocena zadania domowego związanego ze światem przedstawionym w lekturze( wybrani uczniowie). 2.Zapisanie tematu lekcji na tablicy. 3.Rozdanie uczniom krzyżówek dotyczących przeczytanej lektury. Wklejenie ich do zeszytu, szukanie i zapisanie potrzebnych informacji. Ocena trzech pierwszych prac przez nauczyciela. 4.Praca w czteroosobowych grupach- pogrupowanie wiadomości na temat Pana Kleksa. Wklejenie odpowiednich karteczek do tabeli umieszczonej na tablicy, przerysowanie i przepisanie jej do zeszytu. Tabela: - Wygląd - Cechy charakteru - Sposób poruszania się - Przyzwyczajenia i umiejętności 5.Dyskusja z uczniami na temat najciekawszych momentów w zaczarowanym świecie lektury. Zadanie domowe Wykonanie przez uczniów ilustracji przedstawiających tytułowego bohatera lektury(na podstawie zaznaczonych fragmentów). Oprac. M. Adamowicz Wyświetleń: 1856
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |