![]() |
![]() |
Katalog Aleksandra Domżał, 2015-02-04 koszalin Przyroda, Scenariusze „Pamiętajcie o nas... ptaki” - scenariusz zajęć 3-latki. „Pamiętajcie o nas... ptaki” scenariusz zajęć 3-latki. Cele ogólne: uświadomienie konieczności niesienie pomocy ptakom zimą wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich doskonalenie poprawnych wypowiedzi rozwijanie ekspresji ruchowej i muzycznej rozwijanie kompetencji matematycznych Cele operacyjne: potrafi wypowiedzieć się na tematy obejrzanego teatrzyku potrafi przeliczyć w zakresie trzech potrafi przestrzegać zasad zabawy potrafi rytmicznie poruszać się przy muzyce Metody pracy: praktyczna słowna Forma pracy: grupowa indywidualna Środki dydaktyczne: opowiadanie „Śniadanie wróbli”, sylwety ptaków do teatrzyku, , krążki (hula-hop), masa solna, płyta cd z muzyką ptaków, opaski. Przebieg: 1. Powitanie dzieci w kole. Nauczycielka przebrana za sowę wprowadza dzieci w tematykę zajęć. 2. Zabawa paluszkowa pt. „Ptak”. 3. Dzieci siedzą na dywanie. Przed nimi ustawiony jest teatrzyk. Nauczycielka jako narrator rozpoczyna inscenizacje wiersza"Śniadanie wróbli"- teatrzyk sylwet. Mama wróblowa siedzi z dwoma wróbelkami z dala od okna. Wróbelki przytulone do siebie drżą z zimna. Wróblowa Przytulcie się do mnie , dzieci. Wróbelek 1. Czemu słońce dziś nie świeci? Wróbelek 2. Czemu ciągle wieje wiatr? Wróblowa Bo jest zima i śnieg spadł. Wróbelek 1. Lecz jedzenia nie ma wcale... Wróblowa Pofruniemy trochę dalej, tam gdzie widać w domu okno.... (Fruną w kierunku okna, siadają przy nim i drżą z zimna) Wróbelek 2 Ciągle mi skrzydła mokną. Wróbelek 1. Ludzie w domu sobie siedzą, różne rzeczy sobie jedzą... Wróbelek 2. Czy coś od nich dostaniemy? I śniadanie wreszcie zjemy? Wróblowa Wierzcie mamie, nie zapomną o nas dzieci... (Okno otwiera się, a w nim ukazuje się dwoje dzieci, wróble podfruwają bliżej) Dziewczynka Zobacz, Tomku, wróbel leci! Tomek Za nim drugi oraz trzeci! Dzieci razem Hej, wróbelki! Ziarno dla was już sypiemy Wróble razem Dziękujemy, chętnie zjemy (Dziobą wysypane ziarenka) 4. Pogadanka na temat inscenizacji. Przeliczanie i nazywanie ptaków w karmniku. - Policzcie ptaki, które przyleciały do karmniku? - Który ptak jest duży, który mały? - Jak nazywają się te ptaki? - Jaki pokarm wsypywały dzieci do karmnika? 5. Nauczycielka informuje dzieci o tym, iż po śniadaniu pójdziemy do ogrodu przedszkolnego i zamocujemy wspólnie karmnik, który wykonał nam wczoraj tata Maksa. 6. Zabawa ruchowa „Ptaki w karmnikach”- dzieci mają możliwość założenia opaski na głowę (wszystkie opaski posiadają sylwetkę ptaka, różnią się tylko kolorami) przy odgłosach ptaków z płyty CD naśladują fruwanie, na pauzę szukają karmnika- obręczy we wskazanym przez nauczycielkę kolorze, paluszkami „dzióbią ziarenka” z karmników, gdy usłyszą nagranie zrywają się do lotu; następnie nauczycielka pokazuje inny kolor itd. 7. Podział dzieci na zespoły według koloru opaski. Dzieci wyciągają z kopert części układanki i mają za zadanie ułożyć gotowy obrazek. 8.Ćwiczenia narządów mowy – oblizywanie warg – parskanie (wprawianie ust w drgania) – kierowanie języka w kąciki ust: w prawo, w lewo – kląskanie czubkiem języka 9. Zabawa dla chętnych dzieci „Przysmaki dla ptaszków”. Dzieci przy pomocy nauczycielki smarują rolkę tektury kremem orzechowym, obsypują ziarnami, następnie zawiązują wstążkę. 10. Wyjście do ogrodu przedszkolnego. Przymocowanie karmnika do podłoża. Nasypanie ziarna, oraz przywieszenie ptasich przysmaków. Bibliografia: http://ppmalomice.szkolnastrona.pl/index.php?p=m&idg=zt,222,223 http://www.przedszkola.edu.pl/tagi/edukacja_przyrodnicza_w_przedszkolu/ Wyświetleń: 1570
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |