Katalog Agnieszka Adamska, 2015-05-04 Włocławek Pedagogika, Scenariusze Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.Scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla Zespołu 3 Temat zajęć: „ A ku-ku” ( praca na poziomie zmysłowym). Prowadzący zajęcia: mgr A. Adamska Cele ogólne: - rozwijanie umiejętności rozumienia prostych poleceń - poznawanie własnego ciała - rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej w zakresie manipulowania przedmiotami - ćwiczenia chwytu pensetowego Cele szczegółowe: - uczniowie dostrzegają swoje odbicie w lustrze - wykonują proste czynności podczas zabaw ruchowych - wykonują proste polecenia na zasadzie naśladownictwa - próbują podnosić, wkładać przedmioty do pudełka i wyjmować je - przyporządkowują przedmioty według wielkości w określone miejsce ( próby wyodrębnienia cechy przedmiotu: duży-mały Metody pracy: - wspierające rozwój dziecka i aktywizujące - czynne: samodzielne doświadczanie, zadania stawiane do wykonania - elementy zabawy Formy pracy: praca zespołowa, praca indywidualna Środki dydaktyczne: lustro, klocki duże i małe, guziki duże i małe, pudełka, sznurowadło Tok zajęć 1.Czynności organizacyjno-porządkowe: - powitanie piosenką „ Witaj Igor, witaj Igor jak się masz, jak się masz. Wszyscy Cię witamy, wszyscy Cię kochamy bądź wśród nas”. Nauczyciel śpiewa tekst piosenki, po czym podaje dłoń na powitanie każdemu dziecku po kolei, dzieci w ten sam sposób witają się ze sobą - odpoznawanie przyporządkowanych znaczków obecności i zaznaczanie na tablicy - przypinanie drewnianych klamerek do etykiet z imionami ( Łukasz samodzielnie przypina klamerki do kartonu, Igor oraz Tomek z pomocą nauczyciela) - usprawnianie świadomości ciała z wykorzystaniem programu Ch. Knilla 2. Spożywanie śniadania: Łukasz rozkłada podkładki pod talerzyki, rozstawia je kolegom. Chłopcy z pomocą n-la spożywają przyniesione śniadanie, Łukasz samodzielnie zjada posiłek i sprząta stoliki po zakończeniu posiłku. 3. Praca poznawcza: - „ To ja” oglądanie własnego odbicia w lustrze- wskazywanie poszczególnych części twarzy na polecenie n-la - zabawy „ taki duży”( wyciąganie rąk w górę), „ taki mały” ( dotykanie dłońmi podłogi), „ taki gruby” ( rozkładanie rąk na boki), „ taki chudy” ( składanie rąk do siebie). Uczniowie wykonują ćwiczenia samodzielnie lub z pomocą n-la. - zabawa „ A ku-ku” – n-l zakrywa twarz każdego dziecka i zachęca do samodzielnego odkrywania twarzy 4. Ekspresja: Zabawa klockami- oglądanie, zaprezentowanie kloca małego i dużego Próby segregowania klocków wg. wielkości do odpowiednich pudełek ( Łukasz), pozostali uczniowie przekładają klocki z pojemnika do pojemnika. Próby składania wieży z klocków- Igor i Tomek z pomocą, Łukasz samodzielnie Zabawy guzikami- przekładanie z pojemnika do pojemnika, nawlekanie dużych i małych guzików na sznurowadło ( Igor z pomocą, Łukasz i Tomek samodzielnie).Ćwiczenia prawidłowego chwytania klocków i guzików. 5. Zajęcia końcowe: - porządkowanie sali - relaksacja przy muzyce - pożegnanie. Wyświetleń: 309
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |