![]() |
![]() |
Katalog Mirosław Zdręka, 2016-07-22 Łobżenica Wychowanie fizyczne, Scenariusze Scenariusz lekcji wychowania fizycznego - piramidy dwójkoweSCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TEMAT LEKCJI: Kształtowanie sprawności fizycznej w ćwiczeniach gimnastycznych ze współćwiczącym – piramidy dwójkowe. CEL GŁÓWNY: rozwijanie i doskonalenie sprawności ruchowej i tężyzny fizycznej uczniów. Zadania szczegółowe: Umiejętności (U): Uczeń potrafi poprawnie wykonać proste piramidy w dwójkach. Uczeń potrafi poprawnie asekurować współćwiczącego w wykonywanych ćwiczeniach gimnastycznych. Wiadomości (W): Uczeń zna cele gimnastyki podstawowej dla dziewcząt w wieku szkolnym. Sprawność motoryczna (S): Uczeń kształtuje gibkość, siłę, równowagę oraz koordynację ruchową. Metody nauczania: zadaniowa, problemowa, pogadanka, pokaz Formy pracy • indywidualna praca uczniów (ćwiczenia indywidualne) • praca w dwójkach • praca uczniów w zespołach (praca w grupach) Środki dydaktyczne • prezentacja multimedialna – piramidy gimnastyczne • laptop, rzutnik, aparat fotograficzny • materace Miejsce: hala sportowa Prowadzący: Mirosław Zdręka TOK LEKCJI NAZWA I OPIS ĆWICZENIA CZAS UWAGI CZĘŚĆ WSTĘPNA Czynności organizacyjno - porządkowe Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności, przedstawienie i uzasadnienie celów lekcji, zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas ćwiczeń. 3 min Przygotowanie organizmu do wysiłku. Berek zaczarowany Skłony tułowia w przód. W dwójkach na wprost siebie, L ręka wsparta na barku współpartnera, prawą podchwyt wzniesionej w przód nogi współpartnera. Podskokami równoczesne przesuwanie się w przód i w tył, w lewo i w prawo oraz obrotami w lewo i w prawo. Po pewnym czasie zmiana nogi ćwiczącej. Taczki w parach. Po przejściu kilkunastu metrów zmiana w dwójkach. „Walki kogutów” Siad prosty twarzą do siebie, stopy złączone, chwyt za ręce. Jeden z ćwiczących wykonuje skłon w przód, drugi pomaga w wykonaniu skłonu pociągając za ręce. Następnie zmiana. 8 min Połączenie ćwiczących w dwójki Ćwiczenia kształtujące siłę, równowagę oraz koordynację ruchową CZĘŚĆ GŁÓWNA 1. Dolna wykonuje klęk podparty. Górna wykonuje klęk podparty. 2. Dolna wykonuje klęk podparty. Górna wykonuje klęk ze wznosem RR w bok. 3. Dolna wykonuje klęk podparty. Górna wykonuje stanie ze wznosem RR w bok. 4. Dolna wykonuje klęk podparty. Górna wykonuje klęk podparty, następnie wznos LR i PN. wytrzymać 3 sek. i zmiana. 5. Dolna podpór leżąc tyłem. Górna unik podparty. 6. Dolna leżenie tyłem z ugiętymi nogami. Górna podpór leżąc przodem. 7. Dolna leżenie tyłem ze wznosem RR w przód. Górna podpór leżąc przodem z odchylenie PN w tył. 8. Dolna leżenie tyłem z ugiętymi nogami. Górna siad prosty ze wznosem RR w bok. 9. Dolna w półprzysiadzie, w małym rozkroku. Górna stoi wyprostowana przodem na udach dolnej. 30 min Każdy układ wyświetlany jest na ekranie. Ćwiczenia uspokajające. CZĘŚĆ KONCOWA Podsumowanie lekcji Marsz ze wspięciem na palce z równoczesnym wznosem ramion w górę i prawidłowym wdechem, opust ramion w dół wydech. Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji. Ocena osiągnięć i aktywności uczniów. Pożegnanie 4 min Dla ułatwienia uczniowie mieli wyświetlane slajdy ze zdjęciem układu do wykonania. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |