![]() |
![]() |
Katalog BOŻENA OCHMAN, 2016-08-18 Chorzów Zajęcia przedszkolne, Różne INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJMEN- I/54/2 ……………………………….. ( pieczęć przedszkola/ szkoły) INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ Imię i nazwisko dziecka: Kosma Brzesik, rocznik 2007 Rok szkolny: 2013/2014 Forma wychowania przedszkolnego: przedszkole Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej I. Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze: 1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej: 1) mocne strony dziecka: Jest lubiane przez inne dzieci. Chętnie współpracuje z rówieśnikami i pomaga im w potrzebie. Bierze aktywny udział w grupowych zajęciach i zabawach. Ma bardzo dobre relacje z dorosłymi. Rozumie kierowane do niego komunikaty. Stosuje formy grzecznościowe i przestrzega normy społeczne. Potrafi się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania. 2) zauważone trudności: Nie zauważono słabych stron w zakresie funkcjonowania społecznego i odporności emocjonalnej. 3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: Nie wymaga. 4) wskazówki dla rodziców: Postępowanie wychowawcze tak jak dotychczas. 2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania: 1) mocne strony dziecka: Przelicza liczmany do 20 i więcej. Zna figury geometryczne. Wyznacza wynik dodawania i odejmowania. Potrafi dokonać prostej klasyfikacji elementów. Ustala równoliczność dwóch zbiorów oraz wskazuje więcej lub mniej elementów. Zna liczebniki porządkowe. Rozróżnia stronę lewą i prawą, określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów. Zna liczby parzyste i nieparzyste. Wie na czym polega pomiar długości i zna proste sposoby mierzenia. Zna stałe następstwo dni i nocy, pór roku, dni tygodnia. Potrafi określić kierunki oraz miejsca na kartce papieru. Ma dobrą koncentracje i pamięć. Posiada dobrą sprawność rąk oraz koordynację wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania. Układa zdania, dzieli je na wyrazy a wyrazy na sylaby i głoski. Czyta wyrazy i zdania. Lubi słuchać opowiadań czy baśni, rozumie treść i potrafi o nich opowiedzieć. Właściwie interpretuje sens rysunków oraz często stosowanych oznaczeń i symboli. 2) zauważone trudności: Nie zauważono słabych stron w zakresie umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania. 3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: Nie wymaga. 4) wskazówki dla rodziców: Dalsze systematyczne wspomaganie w celu utrzymania efektów osiągniętych w przedszkolu. 3. Sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo – ruchowej: 1) mocne strony dziecka: Jest sprawne fizycznie, ruchy są płynne i dobrze utrzymuje równowagę. Lubi rysować i kolorować. Rysowane szlaczki i litery utrzymuje w liniaturze. Dobrze wycina nożyczkami. Chętnie uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach. Potrafi wykonać ćwiczenia z zakresu motoryki dużej, biega, chwyta piłkę, rzuca do celu, wspinania się, podskakuje i przeskakuje przeszkody. Dba o swoje zdrowie. 2) zauważone trudności: Niezbyt prawidłowo trzyma ołówek przy rysowaniu. 3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: Zachęcano do zmiany ułożenia palców na narzędziu pisarskim. 4) wskazówki dla rodziców: Zwrócenie uwagi na prawidłowe trzymanie ołówka, kredki przy rysowaniu. 4. Samodzielności, w tym umiejętności do wykonywania czynności samoobsługowych: 1) mocne strony dziecka: Dziecko samodzielne przy czynnościach higienicznych. Kulturalnie zachowuje się przy stole podczas posiłków. Dobrze wywiązuje się z obowiązków dyżurnego. Samodzielnie ubiera się i rozbiera, wiąże sznurowadła. Dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież. Utrzymuje porządek w swoim otoczeniu. 2) zauważone trudności: Nie zauważono słabych stron w zakresie samodzielności i samoobsługi. 3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: Nie wymaga. 4) wskazówki dla rodziców: Dalsze systematyczne wspomaganie w celu utrzymania efektów osiągniętych w przedszkolu. III. Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia i zainteresowania 1) opis: Kosma ma wysoko rozwiniętą percepcję wzrokową i słuchową. Wykazuje również zdolność szybkiego zapamiętywania i kojarzenia faktów. Pracuje wytrwale, w dobrym tempie. Jest aktywny na zajęciach. Zawsze doprowadza pracę do końca. Ma dobrze rozwiniętą sprawność grafomotoryczną. Jest twórczy i pomysłowy a przy tym ambitny. 2) podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu: W przedszkolu rozwijano zdolności dziecka głównie poprzez angażowanie do uczestnictwa w konkursach oraz prezentowaniu swoich umiejętności na uroczystościach przedszkolnych. 3) wskazówki dla rodziców: Wskazana kontynuacja i podtrzymywanie efektów pracy przedszkola. III. Dodatkowe spostrzeżenia o dziecku: Kosma jest pogodny i lubiany przez rówieśników. Jest dojrzały emocjonalnie. Potrafi właściwie reagować na sukcesy i porażki. W trosce o innych jest gotowy nieść pomoc potrzebującym. Z dużym zaangażowaniem wykonuje powierzone mu funkcje i obowiązki. Jest kreatywny podczas zajęć i zabawy. Wypowiada się poprawną polszczyzną, ma duży zasób słów. Swoją wiedzą przekracza wymagania programowe. Cechuje go wysoka kultura osobista. Ma poczucie własnej wartości. Osiągnął pełną gotowość do rozpoczęcia nauki w szkole. Chorzów, dnia 30.04.2014 r. ………………………………… ( data i podpis nauczyciela) ( pieczęć i podpis dyrektora) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |