![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Kusz, 2018-06-19 Cieszyn Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o tytuł nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego na okres stażu od dn. 01 września 2015 do dn. 31 maja 2018 Imię i nazwisko: Małgorzata Kusz Nauczany przedmiot: język niemiecki Miejsce pracy: II LO im. M. Kopernika w Cieszynie Zadanie do realizacji §8 ust.2, pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Formy realizacji 1. Wstępna ocena własna dotychczasowej pracy 2. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela. 3. Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikającego z potrzeb własnych i szkoły- udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach zarówno w ramach WDN jak i zewnętrznych, kurs na egzaminatora maturalnego OKE 4. Praca z uczniem zdolnym - prowadzenie zajęć z uczniami biorącymi udział w konkursach i olimpiadach językowych oraz zajęć rozwijających dla uczniów chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu j.niemieckiego 5. Przygotowywanie uczniów do egzaminu zewnętrznego-prowadzenie konsultacji, przeprowadzanie i analiza testów dla klas pierwszych, praca z arkuszami egzaminacyjnymi w klasach III 6. Współorganizacja wewnątrzszkolnych i międzyszkolnych konkursów językowych. 7. Systematyczna współpraca z pedagogiem szkolnym 8. Systematyczna współpraca z wychowawcami 9. Gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego. 10. Studiowanie literatury fachowej z zakresu sposobów i metod nauczania j. niemieckiego Zadanie do realizacji §8 ust.2, pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Formy realizacji 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Wykorzystanie edytora tekstu do pisania wszystkich niezbędnych materiałów związanych z pracą dydaktyczną i wychowawczą, awansem zawodowym oraz pracą szkoły 2. Wykorzystanie sieci Internet w zakresie realizacji zadań dydaktycznych – poszukiwanie pomysłów i inspiracji do przygotowywania zajęć oraz motywowania uczniów. Pozyskiwanie informacji na temat projektów i przedsięwzięć o charakterze międzyszkolnym 3. Prowadzenie dokumentacji własnej i szkolnej w formie elektronicznej. Prowadzenie dziennika elektronicznego. 4. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem sieci Internet i tablicy multimedialnej – oglądanie filmów obcojęzycznych i materiałów audio-video przeznaczonych dla uczących się j. niemieckiego na poziomie zaawansowanym, zachęcanie uczniów do korzystania ze słowników multimedialnych. 5. Zachęcanie uczniów do samodzielnego studiowania niemieckojęzycznych stron sieci w celu wyszukiwania informacji (zadania domowe, prace projektowe) 6. Wykorzystywanie poczty elektronicznej do kontaktów z rodzicami, uczniami oraz innymi nauczycielami 7. Poznanie i posługiwanie się programami komputerowymi niezbędnymi do pracy nauczyciela germanisty i wychowawcy. 8. Pogłębianie wiedzy na temat sposobów i metod nauczania języka niemieckiego poprzez wykorzystywanie serwisów edukacyjnych dotyczących nauczania języków obcych oraz wpisów na forach internetowych dla nauczycieli a także studiowanie literatury fachowej online (np. kwartalnika „Języki Obce w Szkole”) 9. Organizacja zajęć przy użyciu komunikatora internetowego Skype w ramach obchodów Europejskiego Dnia Języków 10. Współpraca z nauczycielami informatyki przy organizacji zajęć, konkursów i innych przedsięwzięć z wykorzystaniem sieci Internet. 11. Publikowanie materiałów, scenariuszy, informacji na stronach Internet i forach dla nauczycieli. 12. Korzystanie z zasobów wideoteki szkolnej w celu urozmaicenia pracy z uczniami Zadanie do realizacji § 8 ust.2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami,w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Formy realizacji 1. Aktywne uczestniczenie w pracach zespołu nauczycieli języków obcych. Dzielenie się wiedzą podczas posiedzeń zespołu przedmiotowego. 2. Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli i rodziców. 3. Prowadzenie zajęć otwartych z udziałem uczniów z niemieckiej szkoły w Annweiler uczestniczących w programie międzyszkolnej wymiany młodzieży. 4. Konsultacje z nauczycielami języków obcych, także z innych szkół ponadgimnazjalnych. 5. Współpraca i dzielenie się doświadczeniem z innymi nauczycielami w ramach przygotowań do uroczystości szkolnych, oraz innych uroczystości lokalnych. Zadanie do realizacji § 8 ust.2 pkt 4b Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora OKE, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego, podręczników lub innych środków dydaktycznych Formy realizacji 1. Przystąpienie do szkolenia i ukończenie kursu dla egzaminatorów OKE 2. Wykonywanie zadań egzaminatora – poprawa pisemnych prac maturalnych na poziomie podstawowym i rozszerzonym 3. Wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktyce – przygotowywanie młodzieży do zewnętrznych egzaminów maturalnych 4. Pełnienie funkcji przewodniczącego/członka komisji podczas ustnych egzaminów maturalnych z języka niemieckiego Zadanie do realizacji §8 ust.2 pkt 4c. Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Formy realizacji: 1. Współpraca przy organizacji wymiany międzyszkolnej ze szkołą w Niemczech 2. Współpraca przy organizacji imprez szkolnych 3. Przygotowywanie uczniów do zewnętrznych konkursów j. niemieckiego 4. Przygotowanie uczniów oraz organizacja konkursu wiedzy o krajach niemieckojęzycznych 5. Organizacja obchodów Europejskiego Dnia Języków : przygotowanie konkursu – krzyżówki multijęzykowej (opracowanie zasad konkursu, opracowanie krzyżówki przy współpracy nauczycieli pozostałych języków obcych, udział w pracach komisji konkursowej ). 6. Współpraca przy organizacji Dni Otwartych w szkole 7. Przygotowywanie analiz wyników egzaminów maturalnych z języka niemieckiego 8. Organizacja i współorganizacja wyjazdów i wycieczek mających na celu poszerzenie wiedzy o krajach niemieckojęzycznych, ze szczególnym uwzględnieniem historii i realioznawstwa Zadanie do realizacji §8 ust. 2 pkt 4e. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Formy realizacji: 1. Współpraca z wydawnictwami w zakresie pozyskiwania najnowszych materiałów dydaktycznych 2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej, współpraca z pedagogiem szkolnym, integracja zespołu klasowego 3. Pomoc w organizacji i przeprowadzeniu akcji charytatywnych Zadanie do realizacji § 8 Ust.2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Formy realizacji: Opis i analiza przypadku rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych – zdiagnozowanie wybranych problemów, ustalenie i zastosowanie środków zaradczych Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |