Katalog

Karolina Maślanka, 2020-05-22
Młodzieszyn

Zajęcia przedszkolne, Sprawozdania

Sprawozdanie ze wstępnej obserwacji

- n +

Podsumowanie wstępnej obserwacji
w oddziale „MOTYLKI”

rok 2019/2020



Grupa liczy 23 dzieci. Grupa składa się z dzieci, które uczęszczają do przedszkola drugi rok (18 dzieci) oraz dzieci, które do przedszkola przyszły po raz pierwszy (5 dzieci).
W tym krótkim czasie osiągnięciem jest zintegrowanie grupy, adaptacja nowych dzieci w przedszkolu. Choć okres adaptacyjny dla tych dzieci wciąż trwa, to wielkim sukcesem jest bezproblemowe uspołecznianie się z całą społecznością przedszkolną. Dzieci z chęcią biorą udział we wszelkich spotkaniach integracyjnych na terenie przedszkola oraz z zaangażowaniem biorą udział w zajęciach grupowych.
Dzieci początkowo nieśmiałe i mające problemy w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami oraz nauczycielem (Amelka, Filip, Igor S) poczyniły duże postępy.
Mowa niektórych dzieci jest jeszcze słabo rozwinięta (Aleksander, Michał J, Gabrysia, Amelka, Filip, Igor P, Liwia, Igor S, Blanka, Adam W), dlatego też szeroki nacisk należy kłaść na ćwiczenia usprawniające narządy mowy.
Problem z przestrzeganiem ustalonych norm i zasad ma Adam (chłopiec bardzo często nie reaguje na polecenia, często nie bierze udziału zajęciach z całą grupą, wiele uwagi należy poświęcić na zachowaniu bezpieczeństwa w sali). Jednak konsekwentne działania wobec chłopca przynoszą w niewielkim stopniu rezultaty.
Wstępna obserwacja pozwoliła na wyłonienie dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi.
Pracując z dziećmi prowadzę pracę z całą grupą i w małych grupkach. Stosuję również zasadę indywidualizacji, która służy wyrównywaniu szans edukacyjnych.
Proces pracy indywidualnej opiera się na konsultacjach z rodzicami i obustronnym przekazie informacji dotyczących sukcesów i porażek dziecka.
Dokonując obserwacji zachowań dzieci w trakcie zabawy, ich udział w zajęciach i zabawach grupowych, określono deficyty występujące u dziecka.
Na podstawie przeprowadzonej obserwacji pedagogicznych n-lki wytypowały dziecko- Adama do pracy indywidualnej .

MOCNE STRONY GRUPY:
- zwracają się do nauczyciela o pomoc w trudnych sytuacjach
- dzieci są sprawne ruchowo, chętnie uczestniczą we wszystkich formach ruchu
- wszystkie samodzielnie jedzą, używając łyżki, łyżeczki i kubeczka
- bardzo chętnie uczą się nowych rzeczy, chętnie uczestniczą w zajęciach zorganizowanych przez nauczyciela
- łatwo i chętnie nawiązują kontakt z dorosłymi i między sobą

SŁABE STRONY GRUPY:
- wymagają ciągłego przypominania o regułach zgodnej zabawy
- nie potrafią czekać na swoją kolej
- dwoje dzieci ma nadal problemy z komunikacją ze względu na słabo rozwinięty aparat mowy

KIERUNKI DO DALSZEJ PRACY :
- wyrobienie umiejętności, takich jak praca w grupie
- praca nad dyscypliną w grupie, przestrzeganie kontraktu grupowego
- rozwijanie sprawności manualnych, rozwoju mowy, zdolności i zainteresowań dzieci.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.