Katalog

Aldona Markwitz, 2020-05-19
Ludomy

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć przedszkolnych 3 latki "Jak dbać o zęby"

- n +

Scenariusz zajęć przedszkolnych w grupie 3-4 latków

1. Imię i nazwisko nauczyciela Aldona Markwitz
2. Data obserwacji 22.11.2017r.
3. Oddział dzieci 3 i 4-letnich „Pszczółki”
4. Treści programowe
Poznawanie podstawowych zasad dbałości o zdrowie i przestrzeganie ich:
− spożywanie - zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów,
− mycie zębów po posiłkach.
5. Temat zajęcia
Rozwiązywanie problemu „Jak dbać o zęby?” – na podstawie wiersza A. Motyki „Ząbki”

PLANUJĘ:

1. Osiągnięcie następujących celów ogólnych:
a) poznawczy
- poznanie zasad dbania o zęby,
b) kształcący
- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas układania historyjki obrazkowej,
- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu,
- kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
c) wychowawczy
- wyrabianie nawyku systematycznego dbania o zęby,
- wdrażanie do współpracy podczas zajęcia.

2. Osiągniecie następujących celów operacyjnych
- wie, że na zdrowie zębów wpływa odpowiednia higiena jamy ustnej,
- poznaje żywność, która pozytywnie i negatywnie wpływa na zdrowie zębów,
- poznaje zawód stomatologa,
- uważnie słucha czytanego tekstu,
- układa historyjkę obrazkową,
- doskonali koordynacje wzrokowo-ruchową,
- rozumie konieczność codziennego mycia zębów.

3. Zastosowanie na zajęciu następujących metod:
- poglądowa, problemowa, pedagogika zabawy, działań manualnych.

4. Zastosowanie na zajęciu następujących form (nie organizacyjnych)
- pogadanka, problem, historyjka obrazkowa, tworzenie zbiorów, działania manualne zbiorowe.


5. Wykorzystanie następujących środków dydaktycznych (w tym wykorzystanie sprzętów multimedialnych)
- plansze, ilustracje, produkty spożywcze, nagranie piosenki, tekst wiersza, sylwety ząbków, model szczęki, kubek, szczotka i pasta do zębów, sylweta zęba na dywanie.

6. Wykorzystanie pomocowej literatury przedmiotu
- Edukacja zdrowotna Barbara Woynarowska.
- Dlaczego myjemy zęby? Praca zbiorowa – Akademia dziecka (książka dla dzieci)

7. Następującą organizację i przebieg zajęcia


1) Powitanie i podanie tematu zajęcia.

2) Słuchanie wiersza A. Motyki „Ząbki” – postawienie pytania: co jest zdrowe dla naszych zębów?

3) Układanie historyjki obrazkowej „Mycie zębów” – utrwalanie prawidłowego sposobu mycia zębów na modelu szczęki.

4) Zabawa ruchowa „Ząbek do ząbka” dobieranie się w pary na podstawie umówionych reguł z wykorzystaniem piosenki „Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda”.

5) Klasyfikowanie produktów spożywczych zdrowych i niezdrowych dla zębów – tworzenie zbiorów: „ząbka szczęśliwego” i „ząbka smutnego”, i przyczyn ich samopoczucia.

6) Postawienie pytań: dlaczego ząbek jest smutny, co mu zaszkodziło, jak można mu pomóc i kto to potrafi zrobić?
Poznanie zawodu stomatologa na podstawie ilustracji.

7) Ewaluacja – wspólne układanie konturu ząbka na dywanie z dostępnych białych klocków i nakrętek od butelek.
– Kto już wie, jak dbać o zęby układa klocki na konturze ząbka.

8) Podziękowanie za zajęcia.









……………………………….
podpis nauczyciela










Aneta Motyka

Ząbki

Wszyscy mamy ząbki w buzi,
czy to mali czy to duzi.
Każdy ząbek chce z osobna
czysto i pięknie wyglądać
Bardzo chce być szczotkowany,
pastą wypielęgnowany.
Mleczne zęby wnet się smucą,
gdy słodyczy jesz zbyt dużo,
Mogą wtedy zachorować
i się brzydko prezentować.

Żeby ząbki były zdrowe,
jedz warzywa i owoce,
Nie zapomnij też o mleku,
bo ma wapń mały człowieku.
Czyść je po każdym posiłku,
ty chłopczyku i dziewczynko,
Rano zawsze i wieczorem,
żeby były całe zdrowe.
Będą wtedy się cieszyły,
pięknie w twojej buzi lśniły!
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.