![]() |
![]() |
Katalog Aldona Markwitz, 2020-05-19 Ludomy Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć przedszkolnych 3 latki "Jak dbać o zęby"Scenariusz zajęć przedszkolnych w grupie 3-4 latków 1. Imię i nazwisko nauczyciela Aldona Markwitz 2. Data obserwacji 22.11.2017r. 3. Oddział dzieci 3 i 4-letnich „Pszczółki” 4. Treści programowe Poznawanie podstawowych zasad dbałości o zdrowie i przestrzeganie ich: − spożywanie - zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów, − mycie zębów po posiłkach. 5. Temat zajęcia Rozwiązywanie problemu „Jak dbać o zęby?” – na podstawie wiersza A. Motyki „Ząbki” PLANUJĘ: 1. Osiągnięcie następujących celów ogólnych: a) poznawczy - poznanie zasad dbania o zęby, b) kształcący - doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i logicznego myślenia podczas układania historyjki obrazkowej, - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu, - kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego. c) wychowawczy - wyrabianie nawyku systematycznego dbania o zęby, - wdrażanie do współpracy podczas zajęcia. 2. Osiągniecie następujących celów operacyjnych - wie, że na zdrowie zębów wpływa odpowiednia higiena jamy ustnej, - poznaje żywność, która pozytywnie i negatywnie wpływa na zdrowie zębów, - poznaje zawód stomatologa, - uważnie słucha czytanego tekstu, - układa historyjkę obrazkową, - doskonali koordynacje wzrokowo-ruchową, - rozumie konieczność codziennego mycia zębów. 3. Zastosowanie na zajęciu następujących metod: - poglądowa, problemowa, pedagogika zabawy, działań manualnych. 4. Zastosowanie na zajęciu następujących form (nie organizacyjnych) - pogadanka, problem, historyjka obrazkowa, tworzenie zbiorów, działania manualne zbiorowe. 5. Wykorzystanie następujących środków dydaktycznych (w tym wykorzystanie sprzętów multimedialnych) - plansze, ilustracje, produkty spożywcze, nagranie piosenki, tekst wiersza, sylwety ząbków, model szczęki, kubek, szczotka i pasta do zębów, sylweta zęba na dywanie. 6. Wykorzystanie pomocowej literatury przedmiotu - Edukacja zdrowotna Barbara Woynarowska. - Dlaczego myjemy zęby? Praca zbiorowa – Akademia dziecka (książka dla dzieci) 7. Następującą organizację i przebieg zajęcia 1) Powitanie i podanie tematu zajęcia. 2) Słuchanie wiersza A. Motyki „Ząbki” – postawienie pytania: co jest zdrowe dla naszych zębów? 3) Układanie historyjki obrazkowej „Mycie zębów” – utrwalanie prawidłowego sposobu mycia zębów na modelu szczęki. 4) Zabawa ruchowa „Ząbek do ząbka” dobieranie się w pary na podstawie umówionych reguł z wykorzystaniem piosenki „Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda”. 5) Klasyfikowanie produktów spożywczych zdrowych i niezdrowych dla zębów – tworzenie zbiorów: „ząbka szczęśliwego” i „ząbka smutnego”, i przyczyn ich samopoczucia. 6) Postawienie pytań: dlaczego ząbek jest smutny, co mu zaszkodziło, jak można mu pomóc i kto to potrafi zrobić? Poznanie zawodu stomatologa na podstawie ilustracji. 7) Ewaluacja – wspólne układanie konturu ząbka na dywanie z dostępnych białych klocków i nakrętek od butelek. – Kto już wie, jak dbać o zęby układa klocki na konturze ząbka. 8) Podziękowanie za zajęcia. ………………………………. podpis nauczyciela Aneta Motyka Ząbki Wszyscy mamy ząbki w buzi, czy to mali czy to duzi. Każdy ząbek chce z osobna czysto i pięknie wyglądać Bardzo chce być szczotkowany, pastą wypielęgnowany. Mleczne zęby wnet się smucą, gdy słodyczy jesz zbyt dużo, Mogą wtedy zachorować i się brzydko prezentować. Żeby ząbki były zdrowe, jedz warzywa i owoce, Nie zapomnij też o mleku, bo ma wapń mały człowieku. Czyść je po każdym posiłku, ty chłopczyku i dziewczynko, Rano zawsze i wieczorem, żeby były całe zdrowe. Będą wtedy się cieszyły, pięknie w twojej buzi lśniły! Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |