![]() |
![]() |
Katalog Joanna Czarna, 2022-04-15 Lublin Ogólne, Scenariusze Scenariusz zajęć z przedmiotu Funkcjonowanie osobiste i społeczneScenariusz zajęć edukacyjnych: Temat zajęć: Moje ubrania Formy pracy:indywidualna, zbiorowa zindywidualizowana Metody pracy: - słowne: objaśnienia, pochwały, - oglądowe: pokaz, prezentacja - czynne: praca w zeszycie ucznia, gra dydaktyczna, ćwiczenia praktyczne Stosowane podpowiedzi:słowne, manualne, modelowanie Stosowane wzmocnienia:biologiczne, społeczne, aktywnościowe. Środki dydaktyczne:układanka magnetyczna, kostka do gry, karty pracy, kleje, zeszyty, nożyczki, ubrania wierzchnie uczniów. Cel główny: • Rozpoznawanie wybranych elementów garderoby. • Kształtowanie umiejętności współdziałania w parze Cele operacyjne dla poszczególnych uczniów: Uczeń 1: - nawiązuje kontakt wzrokowy z nauczycielem, - podaje symbol PCS w celu uzyskania wzmocnienia spożywczego, - dokonuje wyboru ulubionej aktywności, - czeka na swoją kolej w czasie zajęć w grupie, - dobiera element garderoby adekwatnie do symbolu na kostce, - wskazuje buty, czapkę i kurtkę na obrazku, - dobiera takie same elementy garderoby na ilustracjach, - rozpoznaje swoją odzież spośród innych, - dopasowuje symbol PCS do rzeczywistych elementów garderoby, Uczeń 2: - wybiera wzmocnienie, na które pracuje, - nawiązuje kontakt wzrokowy z nauczycielem, - czeka na swoją kolej w czasie zajęć w grupie, - dobiera element garderoby adekwatnie do symbolu na kostce, - nazywa i dopasowuje element garderoby do części ciała, - wycina elementy garderoby i przykleja na sylwecie człowieka w odpowiednim miejscu (szalik, czapka, rękawiczki, kurtka, spodnie, buty), - rozpoznaje swoją odzież spośród innych, - dopasowuje symbol PCS do rzeczywistych elementów garderoby, Uczeń 3: - nawiązuje kontakt wzrokowy z nauczycielem, - wybiera wzmocnienie, na które pracuje, - czeka na swoją kolej w zabawie wspólnej, - nazywa wybrane elementy garderoby, - dopasowuje element garderoby do części ciała, - rozcina wzdłuż wyznaczonych linii karty pracy, - przykleja w odpowiednim miejscu czapkę, spodnie i kurtkę na sylwecie człowieka, - rozpoznaje swoją odzież spośród innych, - dopasowuje symbol PCS do rzeczywistych elementów garderoby, Przebieg zajęć: 1.Zapoznanie uczniów z tematem i celem zajęć, oglądanie zdjęć/ilustracji przedstawiających wybrane części garderoby. 2. Zabawa wspólna na dywanie: dobieranie garderoby adekwatnie do symbolu na kostce do gry. 2. Zajęcia przy stoliku: wskazywanie wybranych elementów garderoby, rozcinanie kart, dopasowywanie elementów odzieży do części ciała/ zgodnie z zasadą taki sam, wklejanie pracy do zeszytu. 3. Rozpoznawanie swojej odzieży, dobieranie symbolu PCS do elementów garderoby. 4. Podsumowanie i wspólna ocena zajęć. 5. Pochwała i nagradzanie pracy uczniów. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |