AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Skrzyńska, 2022-09-16
Młodziejowice

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

scenariusz zajęć KOCHAJMY ZWIERZĘTA

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH

Temat: Kochajmy zwierzęta
Miejsce zajęć: świetlica szkolna
Czas trwania: 60 minut
Grupa wiekowa: 7-10 lat

Cele:
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się,
- uczeń poznaje zwierzęta znajdujące się w domach i gospodarstwach jego kolegów i koleżanek,
- uczeń wymienia wady i zalety przebywania ze zwierzętami,
- uczeń potrafi wyrazić swoje zdanie na temat opieki nad zwierzętami,
- uczeń dostrzega piękno płynące z przyjaźni ze zwierzętami,
- uczeń poszerza swoje wiadomości z zakresu poznawania zwierząt,
- uczeń potrafi wyrazić swoje emocje przed innymi
- uczeń potrafi zgodnie współdziałać w grupie
- doskonalenie koncentracji uwagi,
- rozwijanie wyobraźni i umiejętności odczytywania komunikatów niewerbalnych

Formy pracy:
- zbiorowa
- indywidualna

Środki dydaktyczne:
- zdjęcia, ilustracje zwierząt z czasopism, Internetu
- arkusze papieru do zapisu wad i zalet opisywanych zwierząt
- kolorowani ze zwierzętami
- kredki, pastele
- księga zagadek

Przebieg zajęć:

Nauczyciel wykonuje podstawowe czynności organizacyjne, po czym przechodzi do uświadomienia uczniom celu zajęć w dzisiejszym dniu i prezentuje dzieciom wyszukane ilustracje i zdjęcia różnych zwierząt.

Nauczyciel prosi, aby uczniowie usiedli w kręgu, by wzajemnie się widzieli i rozpoczyna jako pierwszy opowiadanie na temat swoich ulubionych zwierząt, które ma lub chciałby mieć – zwracając uwagę na wady i zalety opisywanych przez siebie zwierząt.

Następnie uczniowie kolejno opowiadają o swoich zwierzętach, a jeśli nie mają to opowiadają o zwierzętach, które kiedyś widziały i szczególnie im się podobały, które chcieliby posiadać lub o zwierzętach swoich sąsiadów, znajomych, rodziny. Uczniowie wymieniają co im się w nich podoba (zalety) a co nie (wady).

W trakcie opowiadań uczniów nauczyciel zapisuje na arkuszu papieru wady i zalety danych zwierząt, a po zakończeniu wypowiedzi każdego ucznia nauczyciel czyta głośno dokonane zapiski. Następnie nauczyciel pyta uczniów czy zgadzają się z tym co zostało opowiedziane i zapisane czy też mają inne zdanie na dany temat.


Nauczyciel zaprasza dzieci do zabawy ruchowej „Kamyczek”:
Wszystkie dzieci siedzą w kole, a w środku koła znajduje się jeden uczeń, który jest kamyczkiem. Wszystkie dzieci mówią wierszyk: „ Leży sobie kamyczek na środku podwórka, a w kamieniu dziurka, a w tej dziurce co?” Uczeń będący w środku kamyczkiem naśladuje jakieś zwierzę, a reszta dzieci przygląda się i rozwiązuje zagadkę. Uczeń, który pierwszy odgadnie wchodzi do środka jako kamyczek itd…

Dzieci zajmują miejsce w kręgu, nauczyciel czyta zagadki dotyczące zwierząt, dzieci pojedynczo odgadują.
Cukrowe – są blisko pisanek.
Prawdziwe, rogate – wiodą stado
latem na górską polanę.
(baranki)
Szybko biega, rży i parska.
Na śniadanie - owsa garstka.
Potem w stajni grzecznie stoi.
Czeka, aż go ktoś napoi.
Ty odważnie podejdź doń,
bo to jest po prostu ...
(koń)
Znany jest z czystości.
Znany jest z urody;
Wciąż się łapką myje,
Chociaż nie ma wody. ...
( kot)
Dobre ma zwyczaje
– ludziom mleko daje. ...
(krowa)
Chodzi po podwórku
I grzebie łapami.
Jest to ptak domowy,
Nazwijcie go sami. ...
(kura)
Za kości rzucone dziękuje ogonem. ...
(pies)
Przez całą zimę słodko sobie śpi.
Wiecie, dlaczego?
Bo miód mu się śni! ...
(niedźwiedź)
O nocleg nie prosi
wędruje po świecie,
bo swój domek nosi
na własnym grzbiecie. ...
(ślimak)
Co to za zwierzątko,
które w dziupli mieszka.
Rudy ma ogonek,
chętnie zje orzeszka. ...
(wiewiórka)
Jakie zwierzę z bajek,
ma takie zwyczaje, gdy chce połknąć wnuczkę
to babcię udaje? ...
(wilk)
Ma długie uszy,
bardzo zwinnie skacze.
Zmyka wiec przez pola,
gdy psa zobaczy. ...
( zając)
Skaczą po łące, pływają w wodzie,
żyją z bocianem
w ciągłej niezgodzie. ...
(żaby)

Dzieci wybierają sobie obrazek z ulubionym zwierzątkiem, który kolorują pastelami.

Nauczyciel dziękuje dzieciom za udział w zajęciach i wspólnej zabawie.
Ewaluacja zajęć – narysowanie buźki.
Opracowała: mgr Agnieszka Skrzyńska nauczycielka świetlicy szkolnej




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.